Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-21, 15:19
  #1
Medlem
asdhundrafogs avatar
Jag stötte på denna video, där en asiat diskuterar fenomenet med ökande rashat mot vita människor, som normaliseras i samhället under påverkan av "social rättvisa". Han lyfter fram den dubbelmoral som finns när det gäller behandlingen av vita människor kontra färgade och menar att denna ideologi är en naturlig utväxt av ett perverst trossystem som skyller alla missförhållanden på vita människor. Han uppmuntrar människor att ifrågasätta denna ideologi och att motstå föreställningen att alla vita människor bär kollektiv skuld och ansvar för sina förfäders handlingar, och att inse att verkliga framsteg inte kommer att uppnås genom att uppmuntra cirkeln av hat och diskriminering.

Kolla igenom videon, han inkluderar flertal klipp där man får faktiskt se hatet och rasism mot vita människor.

https://www.youtube.com/watch?v=BFpUjyM0orQ

Frågeställning: Vilka är de möjliga konsekvenserna av att normalisera och rättfärdiga rashat mot vita människor under täckmanteln av social rättvisa och hur kan man motverka dessa konsekvenser?

Är detta främst i USA eller har ni märkt av någon i Sverige?

Ber MOD flytta tråden om den hamnat fel
Citera
2023-02-21, 15:24
  #2
Medlem
ShotsFireds avatar
Alla vet vad vita människor gjorde mot omvärlden med lättja. (Man får däremot inte glömma för omvärlden)

Tänk vad vita människor hade gjort om de var uppretade.

Tycker det är dags att alla börjar bli snälla för alla vet hur det kommer sluta om alla vita tröttnar på riktigt.

Tur att jag är en av dem.
Sanna mina ord. Man vill vara vit i framtiden.
__________________
Senast redigerad av ShotsFired 2023-02-21 kl. 15:26.
Citera
2023-02-21, 15:29
  #3
Medlem
Psykonaut-s avatar
Charles Manson förklarade att ett raskrig är det enda som kan rädda vår värld.

Helter Skelter kallade han det för.


According to Los Angeles Deputy District Attorney Vincent Bugliosi, who led the prosecution of Manson and four of his followers who acted on Manson's instruction in the Tate-LaBianca murders, Charles Manson told his followers that several White Album songs, particularly "Helter Skelter",[45] were part of the Beatles' coded prophecy of an apocalyptic war in which racist and non-racist whites would be manoeuvred into virtually exterminating each other over the treatment of blacks.[46][47][48] Upon the war's conclusion, after black militants had killed off the few whites that had survived, Manson and his "Family" of followers would emerge from an underground city in which they would have escaped the conflict. As the only remaining whites, they would rule blacks, who, as the vision went, would be incapable of running the United States.[49] Manson employed "Helter Skelter" as the term for this sequence of events.[50][51] In his interpretation, the lyrics of the Beatles' "Helter Skelter" described the moment when he and the Family would emerge from their hiding place – a disused mine shaft in the desert outside Los Angeles.
https://en.wikipedia.org/wiki/Helter...interpretation

Om han har rätt så ska vi bränna ännu mer koranskit så att kriget startar snabbare.
Citera
2023-02-21, 15:47
  #4
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Jag stötte på denna video, där en asiat diskuterar fenomenet med ökande rashat mot vita människor, som normaliseras i samhället under påverkan av "social rättvisa". Han lyfter fram den dubbelmoral som finns när det gäller behandlingen av vita människor kontra färgade och menar att denna ideologi är en naturlig utväxt av ett perverst trossystem som skyller alla missförhållanden på vita människor. Han uppmuntrar människor att ifrågasätta denna ideologi och att motstå föreställningen att alla vita människor bär kollektiv skuld och ansvar för sina förfäders handlingar, och att inse att verkliga framsteg inte kommer att uppnås genom att uppmuntra cirkeln av hat och diskriminering.

Kolla igenom videon, han inkluderar flertal klipp där man får faktiskt se hatet och rasism mot vita människor.

https://www.youtube.com/watch?v=BFpUjyM0orQ

Frågeställning: Vilka är de möjliga konsekvenserna av att normalisera och rättfärdiga rashat mot vita människor under täckmanteln av social rättvisa och hur kan man motverka dessa konsekvenser?

Är detta främst i USA eller har ni märkt av någon i Sverige?

Ber MOD flytta tråden om den hamnat fel


Kollar man runt på TikTok får man en klar bild över att detta stämmer. Vet inte om jag märkt av det så mycket i Sverige förutom mainstream media.
Citera
2023-02-21, 15:48
  #5
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Alla vet vad vita människor gjorde mot omvärlden med lättja. (Man får däremot inte glömma för omvärlden)

Tänk vad vita människor hade gjort om de var uppretade.

Tycker det är dags att alla börjar bli snälla för alla vet hur det kommer sluta om alla vita tröttnar på riktigt.

Tur att jag är en av dem.
Sanna mina ord. Man vill vara vit i framtiden.

Typisk vit liberal att implicit stoltsera med hur destruktiva ni gillar att påstå att vita varit och sedan inbilla sig att vita fortfarande har överhanden samtidigt som ni låtsas beklaga det.

De låga förväntningarnas rasism. Vita måste bara vara bättre än någon annan på att vara destruktiv och förtryckande i eran skeva föreställningsvärld. Annars spricker illusionen.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-02-21 kl. 15:51.
Citera
2023-02-21, 15:51
  #6
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Typisk vit liberal att implicit stoltsera med hur destruktiva ni gillar att påstå att vita varit och sedan inbilla sig att vita fortfarande har överhanden samtidigt som ni låtsas beklaga det.

De låga förväntningarnas rasism.
Here we go again.
Återigen bevisar du att det är helt okej att fortsätta vara rasistisk utan grund.
Citera
2023-02-21, 15:51
  #7
Medlem
score!s avatar
skulle vara intressant att se hur detta kommer att se ut i historieböcker . En sak är saker att människan aldrig lär sig av historien...
Citera
2023-02-21, 15:59
  #8
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Here we go again.
Återigen bevisar du att det är helt okej att fortsätta vara rasistisk utan grund.

På vilket sätt är jag fördomsfull eller supremasistisk just nu? Det är ju du som vill lägga alla historiens grymheter vid våra fötter av helt skruvade etno-sadomasochistiska skäl. Dels för att självgott låtsas att du rentvår dig å alla grishudades vägnar.

Det var inte ens rastänk som drev det mesta utav det du vill tillskriva europeiska kolonialister. Tvärtom var det noahidisk universalism.

Marcus Eli Ravage:

Citat:
We made you the willing and unconscious bearers of our mission to the whole world, to the barbarous races of the earth, to the countless unborn generations. Without ever fully understanding what we were doing to you all along, you became the agents at large of our racial tradition, carrying our gospel to the unexplored ends of the earth.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-02-21 kl. 16:01.
Citera
2023-02-21, 16:11
  #9
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
På vilket sätt är jag fördomsfull eller supremasistisk just nu? Det är ju du som vill lägga alla historiens grymheter vid våra fötter av helt skruvade etno-sadomasochistiska skäl. Dels för att självgott låtsas att du rentvår dig å alla grishudades vägnar.

Det var inte ens rastänk som drev det mesta utav det du vill tillskriva europeiska kolonialister. Tvärtom var det noahidisk universalism.

Marcus Eli Ravage:
Sluta gör bort dig. Om du vill vara en översittare så får du göra bättre ifrån dig.

Du gör en säregen tolkning.
Det jag nämner är fakta. Sen om det är en hypotes eller inte spelar ingen roll.

Get off your high horse.
Citera
2023-02-21, 16:15
  #10
Medlem
Erik Östs avatar
Det är tack vare vita människors utveckling som gjort det möjligt att de "färgade" kolonialiserade befolkningarna nu fått möjlighet att börja klaga. Glöm inte det!

De flesta svarta aktivister i USA är övernattnade marxistkommunister bara , med allt vad det för med sig.

Tror ni de någonsin vill återvända till Afrika och styra upp de korrupta länderna de har sitt ursprung i?

Som sagt , det är tack vare vita människors utveckling som allt gjort det möjligt!

Varför åker de inte tlllbaka bara?

Obs. Ledande fråga!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2023-02-21 kl. 16:21.
Citera
2023-02-21, 16:18
  #11
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Sluta gör bort dig. Om du vill vara en översittare så får du göra bättre ifrån dig.

Du gör en säregen tolkning.
Det jag nämner är fakta. Sen om det är en hypotes eller inte spelar ingen roll.

Get off your high horse.

Ja du. Jag medger bara ett om än impopulärt men fortfarande mer eller mindre sanningsenligt perspektiv.

Det är inte jag som har universalistisk hybris.
Citera
2023-02-21, 16:25
  #12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Jag stötte på denna video, där en asiat diskuterar fenomenet med ökande rashat mot vita människor, som normaliseras i samhället under påverkan av "social rättvisa". Han lyfter fram den dubbelmoral som finns när det gäller behandlingen av vita människor kontra färgade och menar att denna ideologi är en naturlig utväxt av ett perverst trossystem som skyller alla missförhållanden på vita människor. Han uppmuntrar människor att ifrågasätta denna ideologi och att motstå föreställningen att alla vita människor bär kollektiv skuld och ansvar för sina förfäders handlingar, och att inse att verkliga framsteg inte kommer att uppnås genom att uppmuntra cirkeln av hat och diskriminering.

Kolla igenom videon, han inkluderar flertal klipp där man får faktiskt se hatet och rasism mot vita människor.

https://www.youtube.com/watch?v=BFpUjyM0orQ

Frågeställning: Vilka är de möjliga konsekvenserna av att normalisera och rättfärdiga rashat mot vita människor under täckmanteln av social rättvisa och hur kan man motverka dessa konsekvenser?

Är detta främst i USA eller har ni märkt av någon i Sverige?

Ber MOD flytta tråden om den hamnat fel
De är inte så dumma, de gula.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback