Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 17:35
  #169
Medlem
HasseBanans avatar
Det blir ju lite knepigt att käka spaghetti utan att dela den, om man inte vill apa efter Lady och Lufsen.

I övrigt håller jag med.

Samt otyget att äta med bara gaffel. Det kan man väl göra om man har bråttom någonstans och behöver käka fort. Men det brukar se bra trashigt ut.

Samt är det lite äcklande att se folk gnaga av benen på kotletter och kyckling, så de får flottränder på kinderna.

Svensken i gemen är glupsk när det kommer till mat, därför vill man hugga in så snabbt som möjligt.

Samt att rapa och släppa sig vid matbordet. Hade en kompis som gjorde detta även på restauranger, oerhört pinsamt.
Citera
2023-03-13, 19:10
  #170
Avstängd
SkynyrdNations avatar
Jag skrattar lite när du skriver det.

Jag kommer ihåg en scen från tv-serien "solsidan" där Alex ombeds att ta bort armbågarna från middagsbordet.

"-Så sitter vi inte i detta huset" säger Alex nya pappa, spelad av dramaten-skådisen Örjan Ramberg så drygt som han bara kan.
Citera
2023-03-20, 17:22
  #171
Medlem
Gosifs avatar
Att sträcka sig efter saltet är inget konstigt.. man vill inte komma ihop sig med nån
Citera
2023-03-22, 10:32
  #172
Medlem
Alla krögare borde ta bort salt och peppar från borden. Det är upp till köket bestämma hur det ska smaka.
Citera
2023-04-04, 11:08
  #173
Medlem
sommarlovs avatar
Ni måste förstå att alla dessa regler vid matbordet, är till för att få folk att känna samhörighet.
Om ditt beteende avviker, så hör du inte dit.
Därför behöver ni inte reagera så kraftigt!

Jag tycker folk kan göra som dom vill, bara det inte är ett allmänt äckligt beteende i allmänhet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback