Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Varför är det så gott som bara tjejer som ska joxa med såna här pastasåser.
Tänkte på det nu när frugan kom hem och hade handlat mat. Olika pastasåser som ska göras.
Jag har varit med om det med så gott som alla tjejer jag varit ihop med, ständigt dessa pastasåser.
Pasta med pesto, räkor och blåmusslor, pasta med det ena och det andra...
Jag har fortfarande inte ätit en enda sås som slår den klassiska Bolognese på fingrarna...
Dessutom så är min favoriträtt i pastavärlden de hederliga stuvade makaronerna, gärna med köttbullar, falukorv, stekt fläsk eller bacon till. Den lär visst enligt ett rykte uppstått då en svensk kunglighet fick pasta i present av en italiensk ädling anno dazumal. Kokerskan tyckte pastan smakade så illa att hon mjölkkokade den istället. Fan vet om det är sant...
Ett riktigt Roger Perssoninlägg, må jag säga. Skulle det vara brudigt att vilja göra en god pasta?
Well, jag joxar som fan med pasta, mest av allt för att det är så satans gott. Just i skrivande stund kokar vattnet upp för att jag ska göra en liten enkel anrättning med en tryffelkräm jag köpte i Italien. Annars så finns det tusen underbara varianter som jag gärna tipsar dig om. Och du vet väl att det är märket De Cecco som gäller på själva pastan?
EDIT: Stavfelen kommer sig av fem burkar Bellman.