2023-02-20, 21:28
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsliv
Jag är inte här för att vilseleda.
Du skapade kontot för att föra folk bakom ljuset, i en tråd du har ingen aning om omständigheterna. Du påstår att du har förstahandsfakta, däremot vad du har är just andrahandsfakta, dessutom ifrån ett håll, inte båda hållen.

Faktan du tillgivit är inte annorlunda än vad pressen och blåljuspersonalen har och gick ut med och dessutom visste nästan hela Svealandstrafiken om vilka personer det handlade om. Kontakten du hänvisar till, är mera än vad du försöker få det till. Däremot är du just en sådan person som passar på att vara märkvärdig i en tråd där två människoliv har gått till spillo, mycket unket. Ska du delge fakta, var då såpass källkritisk att du tar in information ifrån olika kanaler, vilket du definitivt inte gjort i detta fall.

Bevisar rakt av vilket patrask du är, tro mig, din lön är redan uträknad, du ger dig in på okända marker.

Som jag sade tidigare, du och ett par andra här borde hålla er till råttboet ni kommer ifrån, passar narcistiska personlighetstyper som ni.

Det är en och förblir en tragisk olycka.
Senast redigerad av RighteousBeliefs 2023-02-20 kl. 22:15.
Citera
2023-02-20, 21:43
Medlem
Är det bussföraren som finns som förekommande på Lexbase?
Citera
2023-02-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nino-Star
Är det bussföraren som finns som förekommande på Lexbase?

Ja, det stämmer.
Citera
2023-02-21, 01:28
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight-Jr
Ja, det stämmer.

Han som körde bussen eller bilen? Vad står det i lexbase om honom?
Citera
2023-02-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Han som körde bussen eller bilen? Vad står det i lexbase om honom?
Bussföraren!
Citera
2023-02-21, 01:52
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight-Jr
Bussföraren!

Båda jobbar dom bussförare därav frågan. Det som står på lexbase vill du inte dela med dig av? Men det kanske bryter mot reglerna....
Citera
2023-02-21, 03:44
Medlem
C.H.Ts avatar
NA.se
Citat:
Så om den rättsmedicinska undersökning kan dröja ett halvår, kan det ta lika lång tid innan olyckan kan få sin förklaring?

– Ja, så kan det bli.

https://www.na.se/2023-02-20/polisen...-forvanansvart

Artikeln innehåller också en bild på personbilen som är smått stötande, då den är lite väl grafisk för en allmän tidning.

Men den visar en del vad det gäller olycksförlopp och kraft.
Citera
2023-02-21, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
NA.se

https://www.na.se/2023-02-20/polisen...-forvanansvart

Artikeln innehåller också en bild på personbilen som är smått stötande, då den är lite väl grafisk för en allmän tidning.

Men den visar en del vad det gäller olycksförlopp och kraft.

Jag fick för mig att det var en massa skrot de plockat upp efter att ha lyft upp bil/buss för bortforsling.

Förskräcklig bild om det är som Du säger... det som är kvar efter bilen!
Citera
2023-02-21, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
Du skapade kontot för att föra folk bakom ljuset, i en tråd du har ingen aning om omständigheterna. Du påstår att du har förstahandsfakta, däremot vad du har är just andrahandsfakta, dessutom ifrån ett håll, inte båda hållen.

Faktan du tillgivit är inte annorlunda än vad pressen och blåljuspersonalen har och gick ut med och dessutom visste nästan hela Svealandstrafiken om vilka personer det handlade om. Kontakten du hänvisar till, är mera än vad du försöker få det till. Däremot är du just en sådan person som passar på att vara märkvärdig i en tråd där två människoliv har gått till spillo, mycket unket. Ska du delge fakta, var då såpass källkritisk att du tar in information ifrån olika kanaler, vilket du definitivt inte gjort i detta fall.

Bevisar rakt av vilket patrask du är, tro mig, din lön är redan uträknad, du ger dig in på okända marker.

Som jag sade tidigare, du och ett par andra här borde hålla er till råttboet ni kommer ifrån, passar narcistiska personlighetstyper som ni.

Det är en och förblir en tragisk olycka.

Jag börjar med att beklaga för din räkning.
Jag förstår om du känner dig arg och förtvivlad över det som har hänt men det finns ingenting som hjälper dig framåt i sorgearbetet genom att leva i förnekelsen.

Du nämner att jag bör ta in information ifrån mer än en kanal, vad har du för belägg på det påståendet?
P*ulus var en mycket nära vän till mig som jag har känt sedan urminnes tider och jag vågar påstå att det är det närmsta en tillförlitlig kanal jag kan komma.

Det är och kommer att förbli en tragisk olycka, jag instämmer. Men det bortser inte ifrån faktumet om vad som har skett.
Antingen så väljer du att vänta i minst 6 månader på polisens utredning eller så förenklar du ditt egna sorgearbete och förmildrar din aggression genom att leta efter svaren du har framför dig.

Jag ber för dig och samtliga anhöriga, det är en tuff tid nu.
Ta hand om dig.
Citera
2023-02-21, 11:44
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag fick för mig att det var en massa skrot de plockat upp efter att ha lyft upp bil/buss för bortforsling.

Förskräcklig bild om det är som Du säger... det som är kvar efter bilen!

Det är bilen i sin helhet, sett framifrån.
Med dom två framdörrarna pekades upp.
Taket har förskjuts bakåt och allt framför vindrutan är borta.
Citera
2023-02-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det är bilen i sin helhet, sett framifrån.
Med dom två framdörrarna pekades upp.
Taket har förskjuts bakåt och allt framför vindrutan är borta.

Det syns tydligt på bakre taklinjen att det är förarens Saab 9-5 det handlar om.
Citera
2023-02-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Båda jobbar dom bussförare därav frågan. Det som står på lexbase vill du inte dela med dig av? Men det kanske bryter mot reglerna....
Nej det gjorde dem inte. Personen i bilen var ingen chaufför, han jobbade på Trafikledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in