Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-02-17, 21:43
Medlem
var är flashback placerad? är det sverige eller utolamlands?
vilken lagstiftning måste de följa?
lämnar flashbackledningen ut data om flashbackanvändare om svensk polis eller utländsk polis frågar om misstanke om brott?
2023-02-17, 22:07
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Ja det gör man.

Flashbacks administratörer brukar konsekvent hävda att information som kan röja användarnas identitet aldrig lämnas ut till tredje part och jag har i ärlighetens namn än så länge ingen anledning att misstro dom.
2023-02-17, 22:13
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
okej men måste de göra det?

Jag tror inte att de måste eftersom servarna ligger utomlands (men jag är osäker).
2023-02-17, 22:19
Medlem
väntar på att en admin svarar här på frågorna
många användare undrar ju

Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Flashbacks administratörer brukar konsekvent hävda att information som kan röja användarnas identitet aldrig lämnas ut till tredje part och jag har i ärlighetens namn än så länge ingen anledning att misstro dom.
kan du visa tillfälle när de sagt det?
2023-02-17, 22:21
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
väntar på att en admin svarar här på frågorna
många användare undrar ju

kan du visa tillfälle när de sagt det?

Om du klickar på fliken "Om Flashback" så finner du bl.a. följande text:

Citat:
Flashback lagrar inte information som kan användas i syfte att identifiera någon som person. Alla medlemmar är anonyma. Detta är användardata som Flashback enligt gällande lagstiftning inte behöver spara. Flashback kan därför aldrig lämna ut uppgifter till tredje part om enskilda medlemmars identitet, då detta avser personuppgifter som Flashback inte lagrar.
2023-02-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Om du klickar på fliken "Om Flashback" så finner du bl.a. följande text:
men vad menar de med det?
Flashback lagrar inte information som kan användas i syfte att identifiera någon som person

är det inte lag att lagra IP om användare för ett forum för att användarna kan misstänks för brott och så vill polisen få den här datan av flashback?
Senast redigerad av Nils9 2023-02-17 kl. 22:29.
2023-02-17, 23:06
Medlem
(FB) "Vi lagrar inte din ip adress" borttaget från integritetsinformationen

Citat:
Flashback lagrar inte information som innebär att vi kan identifiera dig som person.
Ifall vi hade lagrat medlemmarnas ip-adresser, som du verkar spekulera kring, så hade detta påstående varit felaktigt.

"Vi lagrar inte information som innebär att vi kan identifiera dig som person. Du är alltid anonym, och forumet sparar så lite som möjligt."
https://www.flashback.org/integritet

"Flashback lagrar inte information som kan användas i syfte att identifiera någon som person. Alla medlemmar är anonyma. Detta är användardata som Flashback enligt gällande lagstiftning inte behöver spara. Flashback kan därför aldrig lämna ut uppgifter till tredje part om enskilda medlemmars identitet, då detta avser personuppgifter som Flashback inte lagrar."
https://www.flashback.org/kontakt

Tråd låst, då frågan besvarats.

admin

Var servrarna ligger vet jag inte men flashback är svenskt som jag uppfattat det
(FB) Flashback.org är numera ett svenskt forum!
2023-02-17, 23:22
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Vi har ingen information att lämna ut. E-postadresserna är krypterade (jag ser inte heller dem) och vi sparar inga IP-nummer.

admin5
2023-02-17, 23:28
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
var är flashback placerad? är det sverige eller utolamlands?
vilken lagstiftning måste de följa?
lämnar flashbackledningen ut data om flashbackanvändare om svensk polis eller utländsk polis frågar om misstanke om brott?

Det enda sättet att med 100% säkerhet avgöra det är om du t.ex. skriver något om att du vill utföra terrordåd och har viljan, förmågan och kapaciteten att utföra det. Enda sättet om du vill veta 100%.
2023-02-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Nej, ni lämnar säkert inte ut IP om användare men det gör operatören.
Ni kanske inte sparar IP men er operatör är skyldig att spara IP och lämna ut uppgifter om personerna bakom IP-adresser om polisen ber om det.

Operatören (där servrarna står) framgår här:
https://myip.ms/info/whois/212.85.75.180/k/2003591036/website/flashback.org
Bahnhof i Sverige alltså.
2023-02-18, 00:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi har ingen information att lämna ut. E-postadresserna är krypterade (jag ser inte heller dem) och vi sparar inga IP-nummer.

admin5

Men om de är krypterade sitter någon fortfarande på dem? Eller i alla fall hur man avkrypterar det.
2023-02-18, 00:44
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
(FB) "Vi lagrar inte din ip adress" borttaget från integritetsinformationen

Var servrarna ligger vet jag inte men flashback är svenskt som jag uppfattat det
(FB) Flashback.org är numera ett svenskt forum!

Varför man numer är mycket mer stingsliga kring HMF, för att forumet är svenskt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in