• 1
  • 2
2023-02-16, 15:14
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Arbeten jag söker är vårdbiträde. Där hantering av omsorg och inköp är bla är arbetsuppgifterna. Troligtvis är det därför mitt vikariat avbröts. Har arbetet där i 1 1/2 år. Va väldigt omtyckt men tror dom anser att arbeta där bör man ha ordnad ekonomi. Förstår dem faktiskt.

Ok du skall alltså hantera andras pengar, då förstår jag dilemmat med arbetsgivaren.

Borde finnas andra områden inom vården, det är brist så jobb borde finnas.
Citera
2023-02-16, 15:18
Medlem
Trakessons avatar
Jag vet många som jobbar som vårdbiträden och har löneutmätning. Jag vet också flera som hade kronofogdeskulder redan när de sökte jobbet. De har inte haft några problem att få jobb eller att få behålla det trots strulig ekonomi. Är du säker på att kronofogden var anledningen och inte att du gjorde ett dåligt jobb eller har taskig attityd?
Citera
2023-02-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag vet många som jobbar som vårdbiträden och har löneutmätning. Jag vet också flera som hade kronofogdeskulder redan när de sökte jobbet. De har inte haft några problem att få jobb eller att få behålla det trots strulig ekonomi. Är du säker på att kronofogden var anledningen och inte att du gjorde ett dåligt jobb eller har taskig attityd?

Kan inte läsa chefens tankar men jag är bland få som får gå till dom flesta kunderna vi har. Det finns alltid folk som inte vill att man ska gå till just den speciella kunden. Inget avvikande som bara drabbar mig.
Har bra attityd, tog långtid att få respekt från all fast personal men nu vet dom vad jag går för.
Jag vet att jag arbetade bra, den saken tvekar jag inte på. Men att söka nytt och börja från ny kula gör mig utmattad. Att gå på timmar ytterligare några år och kämpa som en galning. Har inget val och får inse fakta. Gilla läget!
Citera
2023-02-16, 15:31
Medlem
Är det klokt om jag söker arbete för att tala om från start att jag kommer få löneutmätning... för sen bli nekad till arbete. Och därefter fråga om jag kan få gå undersköterskautbildning via AMS med a-kassa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in