Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-12, 22:58
  #1
Medlem
el-visps avatar
Hej!
Jag har ett par vaktelfåglar som jag göra mig av med, och undrar hur svårt det är att stoppa upp djuren själva? Lite detaljerat om hur man gör och vilka kemikalier å så. Bryr mig inte om ifall det ser hur amatör mässigt som helst.
Citera
2023-02-12, 23:05
  #2
Medlem
Emellies avatar
Sök runt lite kring taxidermi så ska du nog hitta något matnyttigt.
Citera
2023-02-13, 00:23
  #3
Medlem
Venators avatar
Det tycker jag absolut du ska pröva. Det är ett spännande hantverk, jag har en kompis som är självlärd och det blir helt ok efter några försök, även om han ju inte är på tävlingsnivå. Googla do it yourself taxidermy och du hittar en del, inklusive instruktionsfilmer. Finns ju böcker också.

Finns ju företag som säljer specialverktyg och annat också, exempelvis https://www.jhtsupplies.co.uk/

Lycka till!
Citera
2023-02-13, 09:59
  #4
Medlem
Venators avatar
Fick förresten ett tips av kompisen när jag själv var lite nyfiken på att börja en gång i tiden: undvik att försöka dig på duvor för de släpper fjädrar och dun alldeles för lätt för att det ska bli bra.

Dock började jag aldrig själv, för husfridens skull. Hustrun får stå ut med rätt mycket ändå.
Citera
2023-08-26, 15:48
  #5
Medlem
Intresserade av taxidermi mm...

Jag försöker hitta andra som är intresserade av taxidermi, djurskallar, kranium och ben samt våta specimen i Sverige, men har haft svårt att hitta. Vet någon om det finns några communities i Sverige som delar detta intresse? Har även frågor gällande ämnet men har ingen aning om vem jag ska fråga, de flesta ja hittar är från USA och där gäller inte samma lagar som i Sverige.
Citera
2023-08-27, 14:09
  #6
Moderator
pbos avatar
Trådar sammanfogade med förhoppning att diskussionen ska ta lite fart.

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback