Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-02-15, 10:12
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus247
Nej, berätta hur man gör.

Hur man gör vad ?
Citera
2023-02-16, 01:54
  #62
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
På mitt jobb fungerar det som så att datorn och mobilen som vi har fått för att använda i tjänsten ska vi inte använda för privat bruk.
När man kvitterar ut sina enheter skriver man på och där står det att de på IT kan se allting man gör.

Frågade några vänner hur det fungerar hos dem och de sa samma sak.
En som jobbar med IT sa att det finns vissa ord som gör att de har rätt att gå in och läsa vad som har skrivits och var.
Det är ord som handlar om sex och brottsliga aktiviteter.

De här i tråden som tror att uppgifterna kommer från Flashback har fel, uppgifterna kommer från de enheter hon har fått i tjänsten som är övervakade.

Det går inte heller att hävda att någon annan har använt enheterna då de är personliga och får inte lånas ut till andra.

Jag jobbar ändå inte med något viktigt på det sättet och vi har hårda regler så om man arbetar inom polisen är det förmodligen ännu högre krav på hur man använder mobil och dator som man använder i tjänsten, det är inte något man äger utan ett verktyg som man lånar.

Hon hade väl skrivet något om sex har jag för mig att jag läste och då blev hennes datortrafik granskad, självklart om man tänker efter.
Citera
2023-02-16, 03:11
  #63
Medlem
Polis2010s avatar
Inom polisen så har myndigheten rätt att skrolla material från anställd. Det finns som sagt textrader som systemet reagerar på. Att använda jobbmobilen till att ringa hotline för eskortflickor eller sexchattnummer är inte att rekommendera då räkningen går till HR. Att gå in på porr i internet via dator eller mobil är uppsägninggrund. Så är det ungefär.
Citera
2023-02-16, 06:41
  #64
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
På mitt jobb fungerar det som så att datorn och mobilen som vi har fått för att använda i tjänsten ska vi inte använda för privat bruk.
När man kvitterar ut sina enheter skriver man på och där står det att de på IT kan se allting man gör.

Frågade några vänner hur det fungerar hos dem och de sa samma sak.
En som jobbar med IT sa att det finns vissa ord som gör att de har rätt att gå in och läsa vad som har skrivits och var.
Det är ord som handlar om sex och brottsliga aktiviteter.

De här i tråden som tror att uppgifterna kommer från Flashback har fel, uppgifterna kommer från de enheter hon har fått i tjänsten som är övervakade.

Det går inte heller att hävda att någon annan har använt enheterna då de är personliga och får inte lånas ut till andra.

Jag jobbar ändå inte med något viktigt på det sättet och vi har hårda regler så om man arbetar inom polisen är det förmodligen ännu högre krav på hur man använder mobil och dator som man använder i tjänsten, det är inte något man äger utan ett verktyg som man lånar.

Hon hade väl skrivet något om sex har jag för mig att jag läste och då blev hennes datortrafik granskad, självklart om man tänker efter.

På många myndigheter har man dessutom ett ID-kort med chip som man trycker in i en kortläsare i datorn. Annars går den inte att använda. Det blir då omöjligt att säga någon annan använt enheten, och säkrare identifiering än ett bankID. Om inte Polisen har detta ID-system blir jag förvånad.
Citera
2023-02-16, 06:56
  #65
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
På mitt jobb fungerar det som så att datorn och mobilen som vi har fått för att använda i tjänsten ska vi inte använda för privat bruk.
När man kvitterar ut sina enheter skriver man på och där står det att de på IT kan se allting man gör.

Frågade några vänner hur det fungerar hos dem och de sa samma sak.
En som jobbar med IT sa att det finns vissa ord som gör att de har rätt att gå in och läsa vad som har skrivits och var.
Det är ord som handlar om sex och brottsliga aktiviteter.

De här i tråden som tror att uppgifterna kommer från Flashback har fel, uppgifterna kommer från de enheter hon har fått i tjänsten som är övervakade.

Det går inte heller att hävda att någon annan har använt enheterna då de är personliga och får inte lånas ut till andra.

Jag jobbar ändå inte med något viktigt på det sättet och vi har hårda regler så om man arbetar inom polisen är det förmodligen ännu högre krav på hur man använder mobil och dator som man använder i tjänsten, det är inte något man äger utan ett verktyg som man lånar.

Hon hade väl skrivet något om sex har jag för mig att jag läste och då blev hennes datortrafik granskad, självklart om man tänker efter.

Förstår mig inte på folk som använder arbetsdatorer/telefoner till porr etc. Hur djävla korkade får man vara (och även respektlösa för arbetsgivaren).
Folk verkar tro att "efter klockan 5 kan jag använda datorn som min egen lilla privata dator!"
Citera
2023-02-16, 07:08
  #66
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
På många myndigheter har man dessutom ett ID-kort med chip som man trycker in i en kortläsare i datorn. Annars går den inte att använda. Det blir då omöjligt att säga någon annan använt enheten, och säkrare identifiering än ett bankID. Om inte Polisen har detta ID-system blir jag förvånad.

Jo det har de så det är därför de vet att det var hon som skrev.
Däremot mobilen har inte det men det är ett måste att ha den säkrad ändå och aldrig låna ut.

Men hon skrev väl från datorn om jag minns rätt?
Så 100% hon som skrev.
Citera
2023-02-16, 07:15
  #67
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Förstår mig inte på folk som använder arbetsdatorer/telefoner till porr etc. Hur djävla korkade får man vara (och även respektlösa för arbetsgivaren).
Folk verkar tro att "efter klockan 5 kan jag använda datorn som min egen lilla privata dator!"

Finns många konstiga människor som inte tänker eller följer reglerna.
Det står klart och tydligt vad man får och inte får göra med arbetsgivares enheter och vi får inte göra något som inte har med jobbet att göra men det behövs ju inte för man har ju egen mobil på rasterna och efter jobbet har man allting av sina egna enheter.


Fattar inte varför folk aldrig lär sig så en bra läxa för henne att få sparken!
Citera
2023-02-16, 08:35
  #68
Medlem
jesussugers avatar
Nån som har klurat ut vilken tråd det gäller?
Citera
2023-02-16, 08:48
  #69
Avstängd
Miffotmorgans avatar
Myndighetssvin och andra lömska undermänniskor älskar att framföra sin försök till påtryckningar via Flashback mot utvalda personer.
Med all sorts maktverktyg, övervakning och register i sina händer så får man snabbt hybris.
Citera
2023-02-21, 05:37
  #70
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nån som har klurat ut vilken tråd det gäller?
Ja kolla mitt inlägg jag nu länkar. Därifrån hittar du dom och trådar. (FB) Sparkas från polisen efter att ha skrivit på Flashback
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback