Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 11:47
  #1
Medlem
Går det på något smidigt sätt i Android (Samsung) att låsa en app så att den ej går att stänga ned? Problemet är att man råkar stänga alla appar och glömmer starta den app (homey) som behöver köras i bakgrunden för att hemma/borta läge osv ska fungera hemma.

Om det ej finns i systeminställningarna, finns det någon app som kan låsa en app och motverka att den stängs av?
Citera
2023-02-11, 13:32
  #2
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrandeundrande
Går det på något smidigt sätt i Android (Samsung) att låsa en app så att den ej går att stänga ned? Problemet är att man råkar stänga alla appar och glömmer starta den app (homey) som behöver köras i bakgrunden för att hemma/borta läge osv ska fungera hemma.

Om det ej finns i systeminställningarna, finns det någon app som kan låsa en app och motverka att den stängs av?

Ja, öppna läget där du kan bläddra bland öppna appar (fyrkant om du har 3stegs navigation) och bläddra fram till appen du vill låsa, klicka på dom 3 punkterna brevid appens namn och du får upp alternativet att låsa
__________________
Senast redigerad av StonedMonkey 2023-02-11 kl. 13:34.
Citera
2023-02-11, 13:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja, öppna läget där du kan bläddra bland öppna appar (fyrkant om du har 3stegs navigation) och bläddra fram till appen du vill låsa, klicka på dom 3 punkterna brevid appens namn och du får upp alternativet att låsa

Det finns dessvärre inte som alternativ längre, vet att jag såg det i höstas innan en massa uppdateringar!
Citera
2023-02-11, 13:44
  #4
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrandeundrande
Det finns dessvärre inte som alternativ längre, vet att jag såg det i höstas innan en massa uppdateringar!

Vad har du för telefonmodell?
Citera
2023-02-11, 13:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Vad har du för telefonmodell?

En Galaxy s21 ultra 🙂
Citera
2023-02-11, 13:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrandeundrande
En Galaxy s21 ultra 🙂
Om du börjar dra uppåt innan bildskärmen, från ramen, så kommer det upp på min.
Då får jag fram det som nämndes, dock annan telefon.
Citera
2023-02-11, 13:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om du börjar dra uppåt innan bildskärmen, från ramen, så kommer det upp på min.
Då får jag fram det som nämndes, dock annan telefon.

Jag hittade det nu! Jag var tvungen att trycka på appens ikon (högst upp i mitten för det fönstret) och där fanns en meny att läsa till den som "håll öppen".

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback