2023-02-11, 17:40
Medlem
Elisaberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjal82
Grogghagga

Är det någon som är med i en klunkarklunga (dvs ett a-lag)? Eller gillar att semestra i Vin? Någon som ofta besöker snapps-köpet, gillar att gå på tipsy-promenader med en maltig-vitamindryck i sin hand så som en Öl Great (en stor stark)? Hoppas hon får bira i frid!
Citera
2023-02-11, 18:42
Medlem
L3nn4rts avatar
Skämt och sido, som många i forumet brukar skriva.
När det egentligen skrivs skämt åsido

Det blir ju en rolig synonym egentligen.
Citera
2023-02-12, 16:03
Medlem
Elisaberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Skämt och sido, som många i forumet brukar skriva.
När det egentligen skrivs skämt åsido

Det blir ju en rolig synonym egentligen.

Vad skulle "sido" innebära i det här fallet? Googlade och hittade bara en tysk hiphop-artist.

För övrigt, här är några godingar jag fick höra idag:
Wikipetter = någon som ständigt kollar upp saker på internet när man pratar om något. ("Nu för tiden finns det inte besserwissrar, bara wikipettrar")
Pressby-rån / Utpressbyrån = nidnamn på Pressbyrån då det är dyrt där.

Och ett eget bidrag med samma tema:
Pandyro = nidnamn på Panduro (Hur kan pysselsaker vara så dyrt!)
Citera
2023-02-12, 20:08
Medlem
ManWithD_s avatar
Vidrigsgaste uttrycket är 😆 när nån ska töja nåt. . "Allt utan blöja går att töja 😆 "

Jag har uppgraderat den och gjort en förfining

"Allt utan slöja går att töja" 😉
Citera
2023-02-12, 20:29
Medlem
ManWithD_s avatar
"Jag har mer alkohol i blodomloppet än blod i alkoholomloppet" 😀
Citera
2023-02-12, 20:36
Medlem
ManWithD_s avatar
Nån som jiddrar..

Kom inte här och kom här , håll käften när du pratar med mig 😆
Citera
2023-02-13, 11:52
Medlem
Elisaberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Tyckte "hänt i veckan" som beteckning på pyttipanna var kul när jag såg det häromsistanes.

Kom på att "hänt-i-vecket" är en spännande benämning på en tjejs skvaller om sina ragg.

Citat:
Ursprungligen postat av ManWithD_
Vidrigsgaste uttrycket är 😆 när nån ska töja nåt. . "Allt utan blöja går att töja 😆 "

Jag har uppgraderat den och gjort en förfining

"Allt utan slöja går att töja" 😉

Jag tror du gör dig skyldig till bedräggeri med den kommentaren. Du vill inte utäckla dig lite mer? Dessa sägningar är också rätt snuskiga klassiska

In, ut, sprut slut.
Pumpa, dumpa.
Orka torka.

Citat:
Ursprungligen postat av ManWithD_
"Jag har mer alkohol i blodomloppet än blod i alkoholomloppet" 😀

Ja, sprit ska det va, det får ju inte bli något jäkla torrt-kalas! Lite blod kan dock vara bra att ha i alkoholomloppet. Det är ju inte så bra om man blir en elak Alkoholf Hitler när man dricker.

Eller blir du en supar-hjälte? Och i så fall vilken blir du? Skålmannen? Flasktomen? Flask-Gordon? The punch-ier (En del av "the avec-ers). Eller blir du Nananananananana Blöt-man?

Ta det lugnt bara, annars kan man ju bli någon av de mindre tuffa supar-hjältarna som Den fantastiska Hulkaren, Spyemannen (vars "trådar" består av annat än spindelväv) eller The blackout-panter (han som får städa och panta alla burkar utan att minnas något av festen).
Citera
2023-02-18, 07:28
Medlem
Elisaberts avatar
Ah! Äntligen lördag kära fleshbackisar! (Helg yeah!). Jag vill ha höra fler ord av er så jag får väl injicera lite inspiration. Här kommer några nykomponerade och snuskiga ord man kan få användning för denna helg, oavsett om man ska ha mysigt snusk med sin pökvän/ fittvän/ knullskling (kk) eller själv ägna sig åt lite ollongymnastik eller fitteflipper.

För honom:
- Spermometer = penis?
- Saggosäck = pung?
- Ballenanskalet/Snopplocket = förhuden?
- Satsiki/Gubbghurt/Taskosås/Kåtschup & Erektoplasma = sperma?
- Saggmask = en slinga av sperma?
- Bukkakel = intorkad och stel sperma på huden (Blä!)?
- Skavestånd/Skumpbanan = stånd man får av misstag när något rör sig mot en
- Stockfoto = kukbild?
- Snoppatorsk = tom på sperma/ej lust att knulla mer när man väl har kommit

För henne:
- Pillimutta sig = att onanera (som kvinna)
- Mortla muttan = använda dildo vid onani (som kvinna)?
- Pullarmos = det muttan blir efter en lång session mortling? (ska låta lite som pulvermos)
- Lustfuktigheten = fukten i en slida när en tjej blir kåt?
- Trosentrasande = något som ökar lustfuktigheten?
- Att klitta på sig = att få orgasm efter att ha stimulerat pulleplutten dvs klet-doris (klitoris)?
- Muntermutta = motsatsen till en bitterfitta?

Några extra mindre snuskiga ord men lite på samma tema:
- Gylfsylt = det man kan kalla pung eller penis när denne har fastnat i gylfens dragkedja?
- Buttfuckpuck = En tvål?
- Bullkit = kletet i en bulle (om det är grönt kan man även kalla detta smaragd-smegma)?
- Bananus = den mörka fläcken längs ner på en banan?
Citera
2023-03-08, 13:23
Medlem
Elisaberts avatar
Har hört, minnts (munnits?) och klurat ut några nya på senaste tiden:

Plumspapper = papper man lägger i toan så det inte ska plaska i baken när man skiter. Ett helt fantastiskt uttryck och en tillika fantastisk och vardagsförändrande teknik.

När det regnade till jul en gång fick jag höra den här:
"Jul, jul, strilande jul"

Kom på dessa:
Spaggemacka = pizza? ("spagge" är en italienare, kommer från "spagetti")

Orrogena zoner = ställen på kroppen där det lätt blir rynkor, tex panna och ansikte? (Orrogent område är där det bildas berg)

Snippsnibbar = blygdläppar?

Ravkraft = elektricitet? (Elektricitet kommer från det grekiska ordet för bärnsten. Man kan ju säga bärnkraft också men om man använder ravkaft/rav som svenskt namn på el kan man säga ravhål om en väggkontakt, tihi)

Frågade även chatGPT om att sätta ihop två rimmande ord till ett nytt och förklara det. Det bästa ordet jag fick var "Sjötoffel". Inte mycket till rim men rätt rolig synonym till flip-flop.
Citera
2023-03-21, 01:29
Medlem
Elisaberts avatar
Tjo, alla flashbäcken!

Hmm, inte så mycket som händer i denna tråd. Snyft. Ingen mer som gillar att vaska fram nya ord? Eller någon som har några fler gamla godingar på lager? Är jag ensam i mitt ordpyssleri? Man är välkommen att diskutera om något uttryck är bra eller dåligt också ju. Är det något ord man saknar kan man ju även hojta till, jag älskar en ordkneparutmaning.

Vet ej hur kotymen gällandes upprepade postningar i rad är, riskerar tråden att låsas? Fast om man själv bidrar med bra innehåll borde det väl funka? Men jag kör på. Ju flera tågolyckor desto fler chanser har man ju att hitta sin superhjälte! (<-- filmreferens). Återfann ändå det fantastiska ordet "nettikett" när jag försökte hitta något om det i reglerna.

Har gett våra föregående skit-år (anno horribilis) nidnamn: Sugi-sugi (=2020) och Sug-o-sug-i-ett (=2021) och har nu även namngett 2022 till Sugit-sugit-våp.

Nu när vintern kom tillbaka lite grann med sitt vederväder kom jag och tänka på det fina ordet bakvinter som finnarna säger om snö till våren. (Mina versioner av detta ord är vintermezzo eller villovår).

Man fick ju även lite kondens i utandningsluften där ett tag. Det finns inte direkt något bra ord för detta fenomen. Mitt bästa förslag är Kalla andan men det låter sådär tycker jag. Något bättre förslag?

Har lyssnat igenom fbf-podden (igen) och lyckades snappa upp denna goding från Emma Knyckare: "Snuset gott, allting gott"
Åh, älskar de där damerna! Har till och med kommit på ett ord för tatuering som bygger på namnet till deras podd: Fläskbläck forever

Några andra synonymer till tatuering som jag påhittat är: Hullristningar/Att man är ytmärkt/ Smärtasvärta/ Späckbläck/ Horoglyf (svanktatuering/trampstamp) samt Bläckakuplumtur (blev rätt stolt när jag kom på detta då det kombinerade ihop bläckplump och akupunktur, vilket tatuering faktiskt är)

Hörde även detta fina ord förra veckan:
Rabarberkuk = penis som blivit röd och svullen pga överrunk!

Kom även på dessa:
Besticks/Bestix = kinesiska ätpinnan? (Man får ju stickor av dem!)
Pervoskop = kikare?
"Föregå med nått exempel" = att säga när man inte föregår med gott exempel?
Omogelon = gurka? (Fick reda på att gurka egentligen är en omogen melon. Who knew?)
Det går all-an/Det är all-gott = komisk svensk översättning av allround? (Låter som Allan och Algot)
Citera
2023-03-24, 09:49
Bannlyst
Kakistokrater politiker = Smeknamn på V politiker. Sönder korruperade khat tuggade vrak ifrån Järva fälte som bli inkvorterade som ordförande i olika nämnder. Sedan fungera ingenting.

Härke = När V & MP politiker få vara med och bestämma, bruka det sluta med ett jävla härke och skattepengar rinner ut till ingenting. Stockholm stad skolplattform är en gott exempel eller nerläningen av Ringhals 1 och 2.
Citera
2023-03-27, 11:18
Medlem
Elisaberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabert
Besticks/Bestix = kinesiska ätpinnan? (Man får ju stickor av dem!)
Angående besticks så kanske bestickor är roligare? Annars funkar även plockepinnar.

Guccamojja har ju redan nämnts men geggamumma kan man ju säga till diverse andra smaskiga röror.

Ett annat ord med gegga kom jag på efter att jag städade under badkaret för första gången på typ 1,5 år. Damm + fukt är ingen bra kombination. Det var ett öde jag inte vill önska ens mina värsta fiender. Dagen är nu känd som Armageggon. Fy fan! Nu städas det regelbundet samt desinficeras ofta med en rejäl dos klorin-sprej.

Försökte komma på någon bra översättning av baby shower på svenska. Här är mina förslag:
Blöjskölj
Skänkstänk (man får presenter)
Bäbösregn(bäbis-ösregn)
Pyre-skur
Nederbarn/Nederbörn
Lillbattingfall
Ska-få-barn-kalas
Fosterfest

Något av dem som kan poppis tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera