Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-07, 20:21
  #37
Medlem
fermions avatar
De naiva använder en hijabklädd för att signalera "mellanöstern" precis som den tredje kvinnan på bilden är svart
Problemet är att hijab är religiös uniform som visar underkastelse under islam ( undantaget länder där det är obligatoriskt) och inte en etnicitetsmarkör.
Det mest skrämmande för det rädda barn som ser detta är att se att de [onda] är överallt.
Det finns ingen räddning.
BRIS har medvetet låtit bilden passera och uppenbarligen låtit sig styras av dem som garanterat kommer att skvallra.
Citera
2023-04-23, 18:17
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Om du tror att det går till så hos BRIS är det ett problem i ditt huvud och har inget med islam att göra.

Hon med hijab hade säkert svarat att enligt islam måste flickan gifta sig med en pojke som är muslim. Tror du hon sitter och ljuger hur det är inom islam eller?
Citera
2023-04-23, 18:34
  #39
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hon med hijab hade säkert svarat att enligt islam måste flickan gifta sig med en pojke som är muslim. Tror du hon sitter och ljuger hur det är inom islam eller?

...och en kristen sitter och berättar för barnen att man måste fasta innan påsk? Tror du det själv eller?
Citera
2023-04-26, 10:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
...och en kristen sitter och berättar för barnen att man måste fasta innan påsk? Tror du det själv eller?

Om den får frågan så klart. Sen tror jag inte det är så många kristna som ringer och frågar om det är obligatoriskt att fasta innan påsk som det är flickor som undrar om de verkligen måste gifta sig med en man inom islam. Du kanske inte känner till att hedersrelaterat förtryck är stort i Sverige, inom islam men även inom ortodoxa kristna som kommer från andra länder än Sverige
Citera
2023-04-26, 12:38
  #41
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Om den får frågan så klart. Sen tror jag inte det är så många kristna som ringer och frågar om det är obligatoriskt att fasta innan påsk som det är flickor som undrar om de verkligen måste gifta sig med en man inom islam. Du kanske inte känner till att hedersrelaterat förtryck är stort i Sverige, inom islam men även inom ortodoxa kristna som kommer från andra länder än Sverige

Du är ju helt slut om du tror att terapeuter på BRIS sitter och försöker sprida islamist propaganda bara för att de kommer från ett muslimskt land.
Citera
2023-04-26, 13:08
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Vissa gör det och vissa inte. För de som lider av hedersförtryck i familjer utan hijab. Skall vi förbjuda kala huvuden också? Kanske skall alla bris medarbetare bära sombrero?



Det är klart att det finns några muslimer som vill lämna islam och detta fåtal människor kanske hellre pratar med en kristen eller ateist, men 99% av alla muslimer är ju nöjda med sin religion. Skall man anpassa sin reklam efter alla 1%-minoriteter som finns skulle man inte kunna ha någon reklam över huvud taget.
Du blir inte stenad/utfryst/utkastad från balkong om du tar av dig sombreron. Det är en verklighet för många som tvingas bära någon form av slöja.
Citera
2023-04-26, 17:45
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Du är ju helt slut om du tror att terapeuter på BRIS sitter och försöker sprida islamist propaganda bara för att de kommer från ett muslimskt land.

Det är ju du som är helt slut i huvudet om du tror att det är islamistik propaganda att flickor/kvinnor i islam inte år gifta sig med någon annan än en muslimsk man !! Om en muslimsk kvinna med hijab oavsett var hon arbetar får frågan om flickor/kvinnor får gifta sig med någon icke muslim kommer hon självklart svara att hon inte får det!
Citera
2023-04-27, 00:28
  #44
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Det är ju du som är helt slut i huvudet om du tror att det är islamistik propaganda att flickor/kvinnor i islam inte år gifta sig med någon annan än en muslimsk man !! Om en muslimsk kvinna med hijab oavsett var hon arbetar får frågan om flickor/kvinnor får gifta sig med någon icke muslim kommer hon självklart svara att hon inte får det!

Nej det kommer hon inte din korkade jävel.
Citera
2023-04-27, 08:11
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Nej det kommer hon inte din korkade jävel.

Så vad tror du hon kommer att svara då?
Citera
2023-04-27, 10:39
  #46
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Tänk om man har muslimer som jobbar hos en då? Är det inte bra att skylta med det då?

Ser jag en slöja vänder jag på klacken sånt vill jag inte veta av.
Citera
2023-04-27, 10:53
  #47
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ser jag en slöja vänder jag på klacken sånt vill jag inte veta av.

Okej men du kanske inte är BRIS målgrupp.
Citera
2023-04-27, 17:10
  #48
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Okej men du kanske inte är BRIS målgrupp.

Barn ska hållas borta från extremism. Eller du tycker kanske annorlunda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback