Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-06, 19:08
  #13
Medlem
448s avatar
Delar du upp det så öka lasten med ben eller armvikter eller liten rygga med nått kili nära ryggen som möjligt o anatomisk rygga(dyr o ej 99kr från Konsum me hellokitty)
Citera
2023-02-17, 08:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bättre att gå 4 mil på en dag som kan ta 6 timmar eller är det bättre att gå 1 mil om dagen fyra dagar i veckan?

Eller spelar det ingen roll ur ett hälsoperspektiv?

Om målsättningen är att uppnå träningsvärk och artelerield så definitivt ta alla fyra milen på en gång.

Vill du bygga upp styrka och kondition så promenera helst varje dag, går fort att öka rundornas längd också.

Om kroppen vant sig vid att promenera en mil om dagen så kan man utöka det till två osv.
Citera
2023-02-17, 08:12
  #15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Går man i fjällen eller liknande vandring så brukar man max gå två mil under en hel dag och ofta då tar man kortare etapper någon dag för att återhämta sig.
Det är klart bättre att dela upp promenaderna till en mil om dagen. Är det utan packning så kan du göra det varje dag utan problem.

När jag är ute på promenad med hunden så brukar jag räkna med en mil på två timmar och skulle säga att det är rätt normalt om vi pratar promenadtempo.

Se till att ha ett par bra skor och sen är det bara att sticka ut i vårsolen när den nu kommer.
Citera
2023-02-17, 08:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bättre att gå 4 mil på en dag som kan ta 6 timmar eller är det bättre att gå 1 mil om dagen fyra dagar i veckan?

Eller spelar det ingen roll ur ett hälsoperspektiv?

Har du tråkigt i taxin? Du behöver inte ställa massa frågor hela tiden. Ställde du förresten inte denna frågan för typ 5 år sedan?
Citera
2023-02-17, 08:31
  #17
Medlem
goofers avatar
Motion varje dag är det bästa ur hälsosynpunkt!

1 mil 4 dagar i veckan är perfekt, kanske också avsluta ett par av dem med en spurt för flåsets skull.

Enda gången jag stadigt går ner i vikt är när jag går mycket.
Citera
2023-02-17, 08:32
  #18
Avstängd
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bättre att gå 4 mil på en dag som kan ta 6 timmar eller är det bättre att gå 1 mil om dagen fyra dagar i veckan?

Eller spelar det ingen roll ur ett hälsoperspektiv?
Läs boken Hjärnstark av Anders Hansen. 4-5 dagars löpning i veckan i 40 minuter eller mer (om jag nu minns rätt), har fysiskt bevisade effekter som är helt otroliga.
Citera
2023-02-17, 08:33
  #19
Medlem
Kajahs avatar
Jag är vältränad, men att gå fyra mil på en dag låter asjobbigt. En mil om dagen betar jag av lätt.
Citera
2023-02-17, 08:41
  #20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Läs boken Hjärnstark av Anders Hansen. 4-5 dagars löpning i veckan i 40 minuter eller mer (om jag nu minns rätt), har fysiskt bevisade effekter som är helt otroliga.

Det är hans tv-program jag har fått inspiration av.
Citera
2023-02-17, 11:34
  #21
Avstängd
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är hans tv-program jag har fått inspiration av.
Grymt. Läs boken!
Citera
2023-02-17, 21:49
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det bättre att gå 4 mil på en dag som kan ta 6 timmar eller är det bättre att gå 1 mil om dagen fyra dagar i veckan?

Eller spelar det ingen roll ur ett hälsoperspektiv?
du har nog blåsor på fötterna om du går 4 mil
nej gör inte det! dela upp
Citera
2023-03-13, 08:48
  #23
Medlem
Daglig motion.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback