Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2006-10-04, 18:47
  #37
Medlem
meons avatar
Någon på forumet nämnde Tremulous så den installerades. Människor mot aliens. Faktiskt ett kul spel.
Citera
2009-05-13, 20:49
  #38
Medlem
KristerKvists avatar
Jag tänkte testa The mana world men kunde inte fatta hur man tankade linux/ubuntu versionen. Det stod något om data bas: could not find (minns inte). Kan någon länka där man kan ladda ner linux/ubuntu versionen så skulle det vara schyst.
Sen testade jag wolfenstein : enemy territory, men jag kunde inte tanka det. Jag använde en länk som finns i denna tråd, tror det är på sida 2-3. Är det spelet bara för linux? och i så fall, kan någon länka sidan där man tankar, för dena funkade inte.

En till sak. Battle of wesnoth, är det som heroes of might and magic för pc??
Citera
2009-05-13, 22:05
  #39
Medlem
jastors avatar
WoW fungerar väl i WINE har jag för mig att folk sagt. Finns nog en hel del sådana spelare isåfall.

EVE Online hade ju förut en dedikerad Linux klient men dom har väl lagt ner den?

Själv brukar jag lira NetHack och FreeCiv när jag sitter i Linux. Ibland kör jag spel genom MAME.
Citera
2009-05-14, 10:26
  #40
Medlem
mygans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
WoW fungerar väl i WINE har jag för mig att folk sagt. Finns nog en hel del sådana spelare isåfall.

EVE Online hade ju förut en dedikerad Linux klient men dom har väl lagt ner den?

Själv brukar jag lira NetHack och FreeCiv när jag sitter i Linux. Ibland kör jag spel genom MAME.


Jodå jag spelar WoW via wine, fungerar hur bra som helst.
sedan spelar jag även lite openarena http://openarena.ws/ som är en q3 kopia som är ganska kul. fast brukar inte spela så mö på linux
Citera
2009-05-14, 15:25
  #41
Medlem
openarena 4 life!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback