Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-06, 13:49
  #49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Du är 30+ och vill träna tyngre, hårdare och nu hela 6ggr i veckan. Jag rekommenderar att du kör testo som tillägg.
Citera
2023-02-06, 14:06
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Så menar du att skulle kunna köra träningsprogramen efter nybörjarprogramen som tex Mad Cow eller Boring but Big? Är säker på att du skulle kunna öka varje pass på Stronglifts 5x5. Bara för att du andats luften på ett gym i några år så är du inte redo för andra träningsprogram utan det handlar om vad man gör på gymmet. Och du har kanske inte varit så produktiv som du skulle kunnat. Men du skulle kunna börja närsom!

Alltså jag kör ju inget program program från internet men de övningar jag varierar mellan är dessa för bröst axlar och triceps. Dips, axelpress, bänk/lutande bänk, hantelpress/lutande hantelpress. Sedan 2 bröstövningar jag ej vet namnet på men denna ena är när du sitter i maskinen och pressar vikten rakt framåt dena andra är den övninigen när du har armarna ut från kroppen för att sedan fatta handagen trycka in vikten sa att handtagen slår i varandra strax framför ansiktet.

För biceps och rygg kör jag chins och uppdragingar, latspulldown med handflatorna både mot mig och bort från mig, rod samt bicepscurls. Jag varier vikterna en del kör alltid varje pass 4 övningar 5 set på varje till F. Gällande antal rep så mellan 5 -12 beroende på vikt som sagt
Citera
2023-02-06, 14:32
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm90
Jag har kört gym med vissa uppehåll hela mitt vuxna liv och har en god fysik, skulle styrkemässigt ranka mig som 7 på en skala av 1-10 av killar i 30 års ålder som går på gym då och då. Nu vill jag ta det till nästa nivå och tränar hårdare än någonsin 6 ggr per vecka. Nu till min fråga, jag känner att jag tar mer och mer i övningar jag kör men det går ganska långtsamt absolut inte att jag tar mer och mer i vikter varje vecka som fitnescoacher snakar om att man bör göra, är det riklinjen mer mot nybörjare? Hur snabbt ökar ni i styrka?🙂
Skaffa en personlig tränare och konsultera med läkare och dietister om du har råd. Du kommer mest få bro science råd på flashback.
Citera
2023-02-14, 00:53
  #52
Medlem
Hitta ett program du tycker verkar bra och som passar dig med antal pass i veckan. Jaga inte ökningar för varje pass, värm upp ordentligt och ta din tid på basövningen med vila. Vill du bli stark så lägg stor del av passet på just basövning och stressa inte förbi dem.

Ser allt för många som värmer upp axlar lite snabbt med nå lätta hantlar för att sedan köra snabba 20 reps med stången och sedan köra igång med allt för hög vikt och bli klar med uppvärmning + bänk på 10-15 minuter för att sedan kötta bröst+triceps i 60-90min.

Lägg istället 45-60min på uppvärmning+basövning, värm inte bara upp musklerna utan även tekniken.
Citera
2023-02-15, 05:05
  #53
Medlem
Matsu-sans avatar
När man har tränat tillräckligt länge handlar det inte om vikt längre utan förmåga att få pump.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback