Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-02-05, 21:51
  #85
Avstängd
YP4XQs avatar
Kolla Allards senasste video via Riks kanal tror jag det är hur han skriker åt sossarna och hur hela systemet är allierat med de kriminella.
Citera
2023-02-05, 22:13
  #86
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Förhoppningsvis att se sanningen och våga ta bladet från mun. Som Expressen verkar ha gjort.
De ser ju redan sanningen och förstår att denna problematik grundar sig i droghandel.

Tråkigt att du inte förstått att de redan förstått eller tror du nåt annat?
Citera
2023-02-05, 22:25
  #87
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Ja, det du gör kallas projektion vilket är lite trevligt då du antagligen inte van vid det Benjamin Syrsa.
Men du, har du kollat in böckerna på bibblan för läsförståelse, visst fan det är Söndag men de släpper nog in dig om du ber snällt med mössan i handen i morgon. Säg att du vill använda deras skriver för att skriva ut ett scoop du tror kommer sälja bra så kanske de släpper in dig alternativ ringer psyket.
Haha, apropå att vara både loser och en dålig förlorare eller? Har du inget bättre än personangrepp att komma med? Du kanske kan "projecera" lite? Eller gå klart grundskolan?
Citera
2023-02-05, 22:54
  #88
Medlem
Fimbulramns avatar
Expressen ligger ungefär tjugo år efter i samhällsutvecklingen. Anna Dahlberg har stått för viss uppryckning och tagit av skygglapparna men nyhetsredaktionen är kvar i tiden när invandrare ska särbehandlas för att det är så synd om mördare och våldtäktsmän. Har de ändrat riktning så beror det enbart på att utvecklingen går så fort nu att hela samhället är i fara och tidigare selektiva rapportering kommer göra det tydligt att Expressen är en del av problemet.

Sverige befinner sig på ett sluttande plan där utvecklingen bara accelererar. Yrkeskriminella har börjat ta över delar av sossarna. Internt finns inget motstånd mot kriminella, tvärtom. Hade mobbarmaggan varit statsminister nu hade vi varit månader, inte år, från en fail state. Media är såklart nyckeln här och Bonnier har tävlat med public service om vem som ljuger mest för svenskarna.

Jag tyckte nog pratet om lyktstolpar tidigare var rejält överdrivet men idag skulle det inte förvåna om någon tar ut sin besvikelse på vänstern i mer än ord. Vissa liberaler vill särskilja sig från vänstern om möjligt även om det är långt ifrån alla.

Det är nog fler än jag som skulle ha mycket begränsad empati med drabbade vänsterdemagoger. Knappt med någon från Expressen heller.

Jag säger som Reinfeldt, de ska inte bli förvånade om sådant händer.
Citera
2023-02-06, 02:40
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Mitt modersmål är inte svenska, jag är grek. Jag kan inte se hur det relevant till topic? Det viktiga är väl att folk förstår?

Jag skrev inlägget eftersom du tydligen var upprörd över att någon skrivit att du inte behärskade svenska, du tyckte påståendet var felaktigt. Eftersom du faktiskt inte behärskar svenska till 100%, fastän du verkar tro det, var det viktigt att påpeka detta så att du inte fortsatte att bråka vidare om det. Med det sagt är din svenska på bra nivå för någon som ej är född i Sverige.

Självklart hör det till ämnet att någon som ej är född här, som invandrat till Sverige från en machokultur ( Ja, Grekland hör i hög till den kultursfären-jag känner några grekiska män och de kan med sin kvinnosyn få svenska raggare att framstå som under av jämställdhet), inte kan fullt ut förstå hur enormt förändrat och otryggt Sverige har blivit under de senaste tjugo åren.

När jag växte upp på sjuttiotalet var det aldrig skjutningar, gruppvåldtäkter, rån, hederskultur, gigantiska systematiska bidragsbrott, gängskjutningar etc. Vi fick benhårt itutat i oss att inte slänga skräp. Man kunde gå oantastad genom staden nattetid. Allt detta förändrades, och enbart till det sämre, ju fler från macho-och klankulturerna i östra Medelhavet, Mellanöstern och Nordafrika som kom.

Våra förfäder hade byggt detta land, vi hade rätt att bo här i trygghet. Nu plötsligt skulle vi ,och ska fortfarande, på grund av välbetalda politikers godhetsnycker, skänka det till kravmaskiner som inte med en enda krona eller en enda dags arbete bidragit till detta samhälle utan istället gjort det sämre. Jag sörjer djupt min ungdoms Sverige, mina barn kommer aldrig att få uppleva ett lika bra och tryggt land som jag fick växa upp i. Varför? Hur man än försöker bortförklara och släta över finns det bara en enda förklaring till denna gigantiska försämring - den enorma och kravlösa invandringen från Mena.
Citera
2023-02-06, 08:20
  #90
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Haha, apropå att vara både loser och en dålig förlorare eller? Har du inget bättre än personangrepp att komma med? Du kanske kan "projecera" lite? Eller gå klart grundskolan?
Det är böjning av ordet projektion som är stavat korrekt (ja jag kollade) det faller sig naturligt att böja det projecera men av någon anledning i svenskan är det stavat med "i", du kanske kan tala om varför eftersom du gör dig lustig över det, varför stavas det med i och inte e? Här tror jag dina lingivistiaka kunskaper dock inte räcker till.



Du envisas fortfarande med att angripa stavning och svenska språket. Gå klart grundskolan? Jag är som sagt var grek och jag tror inte jag skulle göra mig lustig om du försökte prata grekiska när debatten handlar om annat än språket grekiska.

Så åter till topic, du vidhåller alltså att Expressen var nya med "nyheten"? Samtidigt så säger du att man kände till det redan på 90-talet så jag tycker du är lite av en vindflöjel.
__________________
Senast redigerad av OveMalm 2023-02-06 kl. 08:23.
Citera
2023-02-06, 08:27
  #91
Medlem
OveMalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag skrev inlägget eftersom du tydligen var upprörd över att någon skrivit att du inte behärskade svenska, du tyckte påståendet var felaktigt. Eftersom du faktiskt inte behärskar svenska till 100%, fastän du verkar tro det, var det viktigt att påpeka detta så att du inte fortsatte att bråka vidare om det. Med det sagt är din svenska på bra nivå för någon som ej är född i Sverige.

Självklart hör det till ämnet att någon som ej är född här, som invandrat till Sverige från en machokultur ( Ja, Grekland hör i hög till den kultursfären-jag känner några grekiska män och de kan med sin kvinnosyn få svenska raggare att framstå som under av jämställdhet), inte kan fullt ut förstå hur enormt förändrat och otryggt Sverige har blivit under de senaste tjugo åren.

När jag växte upp på sjuttiotalet var det aldrig skjutningar, gruppvåldtäkter, rån, hederskultur, gigantiska systematiska bidragsbrott, gängskjutningar etc. Vi fick benhårt itutat i oss att inte slänga skräp. Man kunde gå oantastad genom staden nattetid. Allt detta förändrades, och enbart till det sämre, ju fler från macho-och klankulturerna i östra Medelhavet, Mellanöstern och Nordafrika som kom.

Våra förfäder hade byggt detta land, vi hade rätt att bo här i trygghet. Nu plötsligt skulle vi ,och ska fortfarande, på grund av välbetalda politikers godhetsnycker, skänka det till kravmaskiner som inte med en enda krona eller en enda dags arbete bidragit till detta samhälle utan istället gjort det sämre. Jag sörjer djupt min ungdoms Sverige, mina barn kommer aldrig att få uppleva ett lika bra och tryggt land som jag fick växa upp i. Varför? Hur man än försöker bortförklara och släta över finns det bara en enda förklaring till denna gigantiska försämring - den enorma och kravlösa invandringen från Mena.

Jag håller med, Sverige är mer otryggt än tidigare. Det blev en dispyt med Benjamin Syrsa som samtidgt som han säger Expressen har rätt ändå hävdar att han kände till det tidigare, något jag gjorde anspråk på direkt. Förstår inte riktigt vad han vill komma , han verkar dock byta topic till anmärka på ens språk och stavning istället.

Skillnade mellan arabfolket och nordafrikaner som vällt in nu så kom Grekerna till större delen av arbetskraft. Vi flydde inte men var dock välkomna ändå. Greker har aldrig varit ett problem då vi kommer ifrån en liknande kultur den svenska, vi lärde oss också språket (men Benjamin Syrsa håller inte med). Visst finns säkert en och annan kriminell grek men inte så det är ett problem i samhället.

Men Expressen vill lyfta sig till skyarna att det kommit på något nytt.
__________________
Senast redigerad av OveMalm 2023-02-06 kl. 08:30.
Citera
2023-02-06, 10:29
  #92
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Är inte det att angripa problemet i fel ändå ? Historiskt har det fungerat. Att göra samma sak om om igen och förvänta sig ett annat resultat är väl definitionen av idioti?
Eller en del av ett systematiskt arbete där man accepterar att det kan vara ett steg fram två steg bak ibland. Man utvärderar och lägger strategi därefter. Med din inställning hade vi aldrig utvecklats vare sig som människa eller samhälle. Säkerhetsbältet funkade inte den här gången så vi skiter i det. Nej tack.

Det är inte heller definitionen av begreppet, nej.
Citera
2023-02-06, 22:42
  #93
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Jag håller med, Sverige är mer otryggt än tidigare. Det blev en dispyt med Benjamin Syrsa som samtidgt som han säger Expressen har rätt ändå hävdar att han kände till det tidigare, något jag gjorde anspråk på direkt. Förstår inte riktigt vad han vill komma , han verkar dock byta topic till anmärka på ens språk och stavning istället.

Skillnade mellan arabfolket och nordafrikaner som vällt in nu så kom Grekerna till större delen av arbetskraft. Vi flydde inte men var dock välkomna ändå. Greker har aldrig varit ett problem då vi kommer ifrån en liknande kultur den svenska, vi lärde oss också språket (men Benjamin Syrsa håller inte med). Visst finns säkert en och annan kriminell grek men inte så det är ett problem i samhället.

Men Expressen vill lyfta sig till skyarna att det kommit på något nytt.
Du kanske borde be någon annan läsa åt dig och förklara Expressens artikel.
Vad de skriver var inte aktuellt 2005, vilket är årtalet du valde att koncentrera dig på. Jag har inte tagit upp 1990-talet så antingen har du blandat ihop mig med någon annan användare eller också försöker du blanda bort korten.

Det var du som anklagade mig för härskartekniker utan anledning därför valde jag att gå fullt ut och visa att hade jag velat göra det så finns det gott om saker att förlöjliga dina försök till argumentation med.
Dessutom flydde många greker till Sverige efter den vidriga diktatur som rådde där, väldigt få kom som arbetskraftsinvandrare. Du kanske borde lära dig din egen historia?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback