Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-02-02, 21:53
  #109
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Kanske bäst det som sker ändå för Rögle?

Lär inte bli några pinnar mot Gevalia heller och 5 raka förluster och en cementerad(?) plats i ingenmansland bör ta död på hallelulja stämningen i Catenas katakomber.

Uppehållet kommer lägligt och jag vill se 3-4 nya klasspelare in och att en del nuvarande ges sina walking papers. Lagbygget är alldeles för ihåligt och prickar man så fel som bröderna gjort med årets värvningar och värvnings strategi måste det börja ställas en hel del kritiska frågor.

Nyförvärven behöver vi för att undvika att bli omsprugna av HV och hamna i play-out...
2023-02-02, 21:55
  #110
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Kanske bäst det som sker ändå för Rögle?

Lär inte bli några pinnar mot Gevalia heller och 5 raka förluster och en cementerad(?) plats i ingenmansland bör ta död på hallelulja stämningen i Catenas katakomber.

Uppehållet kommer lägligt och jag vill se 3-4 nya klasspelare in och att en del nuvarande ges sina walking papers. Lagbygget är alldeles för ihåligt och prickar man så fel som bröderna gjort med årets värvningar och värvnings strategi måste det börja ställas en hel del kritiska frågor.

Nyförvärven behöver vi för att undvika att bli omsprugna av HV och hamna i play-out...
Det är mångt och mycket samma lag som förra året. Med lite flyt skulle det se bättre ut. Laget var på väg att lyfta för några omgångar sen.
2023-02-02, 21:58
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Inte konstigt, väntad seger för Linköping. Luleå oerhört svaga i offensiv zon som vanligt.
Ja man var inte effektiva idag för lägen skapade man gott om. 37 avslut på mål totalt varav vissa lägen var väldigt kvalificerade. Så t.o.m Luleå skulle normalt ha gjort fler än 1mål ikväll. Så jag är inte riktigt enig med dig. Däremot var Linköping dock brutal svaga i offensiv zon. 14skott på 60min är väl knappast ett styrkebesked för offensiven direkt
2023-02-02, 22:06
  #112
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Ja man var inte effektiva idag för lägen skapade man gott om. 37 avslut på mål totalt varav vissa lägen var väldigt kvalificerade. Så t.o.m Luleå skulle normalt ha gjort fler än 1mål ikväll. Så jag är inte riktigt enig med dig. Däremot var Linköping dock brutal svaga i offensiv zon. 14skott på 60min är väl knappast ett styrkebesked för offensiven direkt
Ja, har Luleå flyt med målskyttet så gör man kanske 2 mål på en match. Nu vart det bara 1 mål trots att man spelade i stort sett hela tiden i anfallszon. Tragiskt uselt.
2023-02-02, 22:14
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, har Luleå flyt med målskyttet så gör man kanske 2 mål på en match. Nu vart det bara 1 mål trots att man spelade i stort sett hela tiden i anfallszon. Tragiskt uselt.

Ja när man har parkerat i anfallszon, speciellt i 3e perioden och det är 1-1 på tavlan då ska man fasen kunna hänga in minst en balja till på dom lägen man radar upp. Lhc hade 5skott i andra och 2skott i 3e om jag inte missminner mig. Normalt sett skulle man vunnit en sån här match med klara siffror.
2023-02-02, 22:15
  #114
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är mångt och mycket samma lag som förra året. Med lite flyt skulle det se bättre ut. Laget var på väg att lyfta för några omgångar sen.

Men förra året hade vi vunnit en match som den idag, att man kan bränna så många chanser är obegripligt.

Klen tröst att de var på väg att lyfta, lite som att de var på väga att få in några kassar på knäckebröderna idag men låter dem ändå avgöra med 1,50 kvar.

Även om vi på något märkligt sätt lyckas ta oss till play-in så måste säsongen räknas som ett fiasko och brödernas värvningar och strategi måste belysas skarpare. Nej, de ska inte sparkas men den här inställningen att allt de rör vid blir till guld måste bort.

Naivt att inte räkna bort Brithén redan i somras efter hans skakiga fjolår, naivt att tro Sund och Mozik kunde bli bättre efter uppryckningen på slutet förra året och naivt att tro Rifalk skulle växa ut till en klar förstaspade.Naivt att tro Rosdal skulle kunna prestera utan Olofsson och Karlkvist.

Jag är inte bitter...
2023-02-02, 22:16
  #115
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Japp

Tufft med många skador på poängforwards i Rögle
Ja, sen när Brynäs torskade så vann både Malmö och HV en tung omgång i botten striden.
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback