Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-02, 12:22
  #1
Medlem
448s avatar
Nån som har snsskigt skvaller om denna tant

https://i.postimg.cc/43QytT4Y/AKN-Ch...1-1-scaled.jpg
Citera
2023-02-02, 12:28
  #2
Medlem
Adlig. Tillhör kretsar som inte genomlyses och där man håller varandra om ryggen. Väl insatt i hur dessa kretsar fungerar. Jag såväl som många övriga som tillhör, i periferin, dessa kretsar rekryteras påfallande ofta till tjänster utan att vara meriterade . I övrigt har jag inget direkt snaskigt att tillföra om just henne som enskild individ. Hon har dåliga gener alternativt storrökare eller alkoholist av att döma av det föga smickrande foto du länkat.
Citera
2023-02-02, 12:34
  #3
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Adlig. Tillhör kretsar som inte genomlyses och där man håller varandra om ryggen. Väl insatt i hur dessa kretsar fungerar. Jag såväl som många övriga som tillhör, i periferin, dessa kretsar rekryteras påfallande ofta till tjänster utan att vara meriterade . I övrigt har jag inget direkt snaskigt att tillföra om just henne som enskild individ. Hon har dåliga gener alternativt storrökare eller alkoholist av att döma av det föga smickrande foto du länkat.

Utseendet matchar Säpos codex....
Citera
2023-02-02, 12:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Utseendet matchar Säpos codex....
Kanske. Jag hade mer förtroende för Säpo för några decennier sedan. Nu är det en slask av inställsamma som blåser i feministmegafonen och pekar ut vita incels som bland de största hoten mot rikets säkerhet vi har. Hjälp, hur fan hamnade vi här?
Citera
2023-02-02, 12:48
  #5
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Kanske. Jag hade mer förtroende för Säpo för några decennier sedan. Nu är det en slask av inställsamma som blåser i feministmegafonen och pekar ut vita incels som bland de största hoten mot rikets säkerhet vi har. Hjälp, hur fan hamnade vi här?


Säpo består av bittra fosterbarn, instutionsbarn - många är nära nog fritzlbarn.

Väldigt bittert folk och desutom handplockas fula och som är avstötande för och göra kontrabevakningen lätt på personalen.

Alla personliga kontakter måste utredas och då fu kar det inte med snygga

Dom skall i praktiken vara som efter "vitasniittet"

Dom tilldelas till o med andra fosterbarn som fruar/makar - toralt menlösa

Strykrädda , dom anser vanliga som smutsiga och borde låsas , blir så på en arbetsplats med fritzlbarn



Jävligt roliga o reta dom dock
Citera
2023-02-02, 13:09
  #6
Medlem
Maureliuss avatar
Haggface! Kvoterad el åkt räkmacka pga efternamnet, el både och!

Sverige raseras mitt framför ögonen på oss!
Citera
2023-02-02, 13:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Kanske. Jag hade mer förtroende för Säpo för några decennier sedan. Nu är det en slask av inställsamma som blåser i feministmegafonen och pekar ut vita incels som bland de största hoten mot rikets säkerhet vi har. Hjälp, hur fan hamnade vi här?
Geeeenom det du skrev i förra inlägget, kanske...
Citera
2023-02-02, 13:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Geeeenom det du skrev i förra inlägget, kanske...
Du menar att den numera obsoleta "adeln" är arkitekt bakom dagens sociala experiment och clowncirkus?
Citera
2023-02-02, 13:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du menar att den numera obsoleta "adeln" är arkitekt bakom dagens sociala experiment och clowncirkus?
Att man rekryteras baserat på ens efternamn, och inte på meriter. Det är lätt hänt att saker börjar krackelera då, i synnerhet eftersom adel idag bara sitter i blod och i namn, det finns alltså inte en aristokrati på samma sätt nu som förr. Man avlar inte en elit, som ska vara bättre än pöbeln, utan man är bara en del av pöbeln, men med ett pråligt namn och en fin stamtavla. Jag tycker mig ha sett en hel del von-namn bland uppsatta poliser.
Citera
2023-02-02, 13:37
  #10
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2023-02-02, 14:22
  #11
Medlem
Feministisk säkerhetspolitik. Hellre visa upp sig själv i tid och otid istället för att bevaka nationens intresse. Har försatt landet i stor fara genom att inte upptäcka spioner i den egna organisationen. Eller de åkte dit till slut men kunde verka under många år, även efter upptäckt.

Märkligt nog är hon inte ännu skild från tjänsten och ämbetet. Pekar ut högern som extrem, älskar ordet högerextremister, och landets största fara men nämner inte ens vänsterextremister som ju slog sönder hela Göteborgs centrum eller islamister. Alla som återvänt efter terrordåd i arabländer går i princip fria idag.

Att Sverige har skjutningar, sprängningar osv i världsklass verkar inte nämnvärt bekymra henne. Även hundar och andra djur flödar in i landet som en gång var rabiesfritt. Både vapen, muslimer och knark väller in i landet totalt obehindrat medan hon myser.
Citera
2023-02-02, 14:44
  #12
Medlem
tantaluss avatar
Det finns nog inte så mycket snaskigt skvaller om henne. Hon är en skicklig jurist, rätt återhållsam privat och är gift med Ulrik von Essen, en rätt snäll man som är domare i HFD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback