Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-11, 21:37
  #157
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrii
Jag tycker det är hemskt allt det här med branden, kände några personer som var där och även 2 som avled. Men jag kan "nästan" sätta mig i killarnas position efter branden, och innan...

Vad jag hört, så blev dom nekade att komma in på festen, varför kommer jag inte ihåg, eller om det är sant. Därav tyckte väl dom, ska inte vi, ska inte dom!
Därav tände dom på, i hopp om att festen skulle stänga, och ALLA skulle bli utan en fest. Sen att branden spred sig så elakartat som den gjorde, det va nog inte riktigt planerat.

Att ha så många liv på sitt samvete tycker jag nästan är straff nog, fan jag kan inte förstå hur dom känner för alla dessa människor/familjer, vad dom gjort för dom. Det måste vara en pärs varje dag att behöva veta detta.

Skottpengar kan jag mycket väl förstå om dom har på sig, men vem är denne som skjuter dom/denne enskilda isf? Han är ju lika mycket mördare han med, och det han gör är ju inte heller rätt! De här killarna har ju familjer med, som bryr sig om sina söner, och förmodligen ratar det dom gjorde. Men det ger ju inte nån annan rätt att döda, för att de själva gjorde en REJÄL tabbe.

Förstår nån hur jag tänker, eller tycker ni jag är helt ute och cyklar?


Ja, så dåligt samvete verkar den nu 27-årige snubben inte ha. Då han är mkt brottsaktiv med sprängmedel än idag.
Citera
2008-03-11, 21:38
  #158
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Brottsligheten i GBG har aldrig varit så låg som månaden efter branden det säger väl det mesta.

Killen med halva ansiktet bortbränt som någon skrev om ovan är en utav de värre i gängen.

Pratar vi om en viss brottsaktiv mager alban med plastarm som har halva ansiktet bortbränt?
Citera
2008-04-03, 10:52
  #159
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Vem eller vilka satte upp affischer? Ung Vänster skulle väl möjligen utnyttja situationen..


Vilka som låg bakom vet jag inte, däremot spekulerade vissa i att det skulle varit skinheads som låg bakom, pga det hängt skins på Adas som ligger i närheten.

Sen sattes det upp lappar med texten 63 av våra har dött, nu ska 63 svenskar dö, nåt i den stilen.
Citera
2008-04-03, 12:39
  #160
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Sen sattes det upp lappar med texten 63 av våra har dött, nu ska 63 svenskar dö, nåt i den stilen.
Det verkar så:
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg...INR_p_,00.html
Citera
2008-04-03, 14:19
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Pratar vi om en viss brottsaktiv mager alban med plastarm som har halva ansiktet bortbränt?
Troligen inte, eftersom alla fyra dömda mordbrännare hade iransk bakgrund.
Citera
2008-04-03, 14:42
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det verkar så:
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/teleg...INR_p_,00.html

Fick man någon klarhet i vem/vilka det var som satte upp de affischerna?
Citera
2008-04-04, 23:23
  #163
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Troligen inte, eftersom alla fyra dömda mordbrännare hade iransk bakgrund.

Jo, det vet jag, men vi diskuterade inte GM om du läser hela tråden och inte enbart senaste inlägget.
Citera
2008-04-05, 00:29
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Jo, det vet jag, men vi diskuterade inte GM om du läser hela tråden och inte enbart senaste inlägget.
OK, missuppfattning från min sida, sorry.
Citera
2008-04-06, 11:27
  #165
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Troligen inte, eftersom alla fyra dömda mordbrännare hade iransk bakgrund.

Träffade 2 av GM på krogen igår kväll, blev förvånad att de kunde visa sig så fritt i Gbg. Har ju hört att några ville knäppa de .
Hur lungt tror ni de kan ta det ? Är det verkligen risk för att de blir knäppta ?
Citera
2008-04-07, 17:11
  #166
Medlem
5starGs avatar
rätt roligt att Lek och Buslandet landet ligger i de lokalerna där backabranden var idag. just nu springer det runt massa sketungar och leker och tjoar i samma lokal där 63 pers miste livet
Citera
2008-04-07, 17:15
  #167
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
rätt roligt att Lek och Buslandet landet ligger i de lokalerna där backabranden var idag. just nu springer det runt massa sketungar och leker och tjoar i samma lokal där 63 pers miste livet

Ligger inte det i lokalen bredvid ??
Citera
2008-04-07, 18:17
  #168
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Ligger inte det i lokalen bredvid ??
hmm, möjligt, inte full koll på det. men ligger nåt i lokalerna där själva branden var idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback