Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-03, 09:00
  #109
Medlem
LuluBrooksies avatar
Men denna login-kontroll görs för att ha någon som helst koll på läget pga att folk fuskar o delar konton med sina vänner! På olika adresser!

Så var förbannad på fuskarna.
Citera
2023-02-03, 09:19
  #110
Medlem
Scramscrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men denna login-kontroll görs för att ha någon som helst koll på läget pga att folk fuskar o delar konton med sina vänner! På olika adresser!

Så var förbannad på fuskarna.
Love is sharing a password.

-Netflix 2017
Citera
2023-02-03, 10:34
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Stort tack för ett synnerligen gediget svar.

Jag skulle säga att jag är rejält mycket mer kunnig och intresserad av film om man jämför med "gemene man", men jag är samtidigt långt ifrån en fullfjädrad cineast. 80% av det jag tittar på är producerat innan år 2000, och jag har inga som helst problem med att filmen är svartvit eller har andra begränsningar som följer med perioden filmen producerades i, tvärtom faktiskt. Skulle säga att jag tenderar att se mer och mer äldre produktioner i samband med att jag upplever att nyare filmer tappar alltmer i kvalitet. Ibland är det dock gött att dra på en John Wick eller något liknande hjärndött

Tack för input. Ditt svar har faktiskt fått mig att omvärdera mitt beslut en aning, jag ska ta detta ett varv till. Är så van att få snorkiga och otrevliga svar här på forumet så ditt var väldigt uppskattat.
Människor som kollar på äldre filmer är mina vänner, dom är jag trevlig emot.

Om ni nu ska behålla Netflix så se åtminstone till att dela abonnemanget på hela släkten och kanske nån ensam vän som saknar familj så ni förhoppningsvis kan få ner antalet abonnemang, eftersom det kommer vara möjligt att dela även i fortsättningen trots att många i tråden går på texten i TS och inte läser dom inlägg som klargjort vad som gäller.

Ska man procentuppdela det är nog 99% av det jag ser på från före sekelskiftet, och 95% från före 80-talet, även om det från 80/90-talet sjunker hela tiden. För tillfället är det jag saknar mest tillgång till Disney+ och Prime som har en hel del intressant äldre.
Citera
2023-02-04, 02:18
  #112
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej men det är ju det jag förklarade - det gör man inte, som familj.

En har mobiltelefon och tittar med mobilt nätverk. En har platta/laptop/dator/tv och tittar hemma.
En är borta på jobb och tittar på laptopen i Norge.
Man är ändå en familj.

OBS detta funkar bara med Netflix premium, inte någon pluttig femtedel av kostnaden - variant.

Det är just det här som Netflix kommer att stoppa. Ni kommer att behöva använda samma IP. Annars är det som tidigare när vem som helst från varsomhelst kan logga in och kolla.
Citera
2023-02-04, 07:04
  #113
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDudeIsHere
Det är just det här som Netflix kommer att stoppa. Ni kommer att behöva använda samma IP. Annars är det som tidigare när vem som helst från varsomhelst kan logga in och kolla.
Om du tror på detta är du ju dum i huvudet. Det står tydligt trådstarten att man kommer behöva logga in en gång i månaden på hemmawifit som en kontrollåtgärd.
Citera
2023-02-04, 13:21
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Än en gång visar du din bristande läsförmåga. Jag citerar artikeln igen: ”Kontoanvändare tvingas att minst gång i månaden logga in, och då vara anslutna till det wifi som är kopplat till den ”primära platsen”.”

Jag läste det också, men det är väl inget problem. Det är väl bra att alla anslutna enheter blir utloggade varje månad?
Orkar folk inte logga in, eller vad är problemet?
Citera
2023-02-04, 14:43
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Det enda Netflix har är en bra och stabil app. Annars är de dyra och har värdelösa egna produktioner.

Dessutom hatar de vita och normala människor. Sen är de bevisligen giriga som fan trots att de vägrar höja kvalitén på sitt utbud. Hade de varit bättre och billigare så hade folk betalat.

Finns billigare och bättre tjänster att välja istället.
Vilka då?
Citera
2023-02-04, 14:47
  #116
Medlem
Okeeeeeeeeej....?

Jag använder inte ens Netflix, då Youtube är gratis och en guldgruva fylld till bredden med intressant material.
Citera
2023-02-04, 14:48
  #117
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vilka då?

Inte så många om man vill slippa hatet mot vita och straighta människor iofs.

Men jag har för tillfället Skyshowtime för halva priset, är inte så dyr även med fullt pris, 79kr.

Och Amazon Prime som förvisso är lika illa som Netflix angående antivit propaganda men som kostar 59kr och har ett grymt utbud. Sen får du gratis frakt från Amazon med om det är något du bryr dig om.

Båda dessa tjänster tillsammans kostar mindre än ett 4K abbonemang hos Netflix. Och då innehåller ändå Prime massa 4K material.
Citera
2023-02-04, 14:52
  #118
Medlem
Jag betalar för de 4 som använder.

Nu lär 3 av oss skita i det. Blir ett megatapp för Netflix.

Netflix har ju fått sina tittare genom att man har det med sig via inlogg.

Stryp det och det blir en vanlig betalkanal. Fast sämre. Alla måste kolla samtidigt eller ha flera abonnemang på samma enhet.

En grej med Nettan har väl varit att ha sin egen lilla lista etc.

Äh…. vad vet jag.
Citera
2023-02-04, 16:15
  #119
Medlem
g-in-a-gis avatar
Alltså det blir väl bara att man gör som med de andra streamingtjänsterna stället. Dvs man betalar en månad per år eller liknande, och bara kollar den senaste säsongen av nåt man följt.
Netflix har varit lite av basen (som man delar med nån annan), för att slötitta eftersom utbudet är stort, sen kryddar man med HBO eller nåt annat när det kommit ny säsong.

Går det inte alls att dela så är det för dyrt tycker jag.
Citera
2023-02-04, 16:42
  #120
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
De här företagen fattar inte att ingen har råd att betala för 8 olika prenumerationstjänster och att delning av abonnemang GYNNAR dem genom att de får högre tittarsiffror och mer buzz.

Streamingtjänster funkar väl som gym i den bemärkelsen att det är bra om folk köper medlemskap/abonnemang, men dåligt om de verkligen använder dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback