2023-02-02, 10:28
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Telefonförsäljare får åtminstone inte ringa via hemligt nummer. Alla respekterar dock inte det.

Men om viktigt skulle väl den som ringde antingen lämna SMS eller röstmeddelande.

Nä. När jag får paket för hemleverans ringer budet när han är vid grinden och de ger honom ingen telefon så han ringer från en egen med dolt nummer, men han lämnar inget meddelande eftersom han inte vill att kunder ringer och tjatar om paket.
Citera
2023-02-02, 12:39
Medlem
Nu undrar man ju vad som hände med Ts.
Citera
2023-02-02, 13:32
Medlem
TonaldRumps avatar
Det är jävligt påträngande när någon ringer med hemligt nummer... Min fru gjorde detta för ett tag sen. Sket ned mig.

Jag är relativt säker på att det är snuten... Jag själv har varit med om exakt samma sak som du beskriver, och då var det snuten... De bara fortsatte och fortsatte ringa tills dess att jag svarade.
Citera
2023-02-02, 14:41
Medlem
AliPizzerians avatar
Verkar vara spam på helt ny nivå. Om inte det är det antingen polisen eller sjukvården. Det är väl värt att svara iallafall för att kolla? Ring inte tillbaka, svara när de ringer. Det kostar inget.

Om det är någon skojare är det väl bara att lägga på och aktivera den där funktionen som automatiskt blockerar samtal från dolda nummer.

Svarar själv aldrig på dolda nummer om jag inte själv inväntar ett samtal. 99.99% av tiden är det bara spam.
Citera
2023-02-02, 17:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
Nu undrar man ju vad som hände med Ts.

Hoppas inte det var ett dödsbud.
Citera
2023-02-02, 18:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Har man ringt så många gånger utan att lämna meddelande får man skylla sig själv om personen i andra änden inte svarar.

Tror inte på att det är polisen.
Citera
2023-02-02, 18:34
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
"Prank" eller ofredande, gränsen är hårfin.
Fast det där är tydligt ofredande.

Den som tycker att det där är ett "prank" är psykopat.
Citera
2023-02-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Sjukvård och myndigheter använder inte dolt nummer, men ofta är det problem med den funktionen när man ringer från teleslinga (dvs då slingans nummer skall uppges i nummerpresentationen, inte den enskilda telefonens nummer) . Det går också att stänga av nummerpresentationen på tjänstetelefoner vilket polismän ofta gör.
om man ringer ut genom en växel kan det mycket väl bli dolt nummer...
Jag vet inte varför någon skulle ringa via en teleslinga som är ett hjälpmedel för hörselskadade...
Citera
2023-02-02, 18:50
Medlem
Hannitys avatar
När jag växte upp svarade man på alla telefonsamtal, då fanns inga nummerpresentatörer. Låter som en mardröm för många nuförtiden. Men då tänkte man aldrig på det.
Citera
2023-02-02, 19:34
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag svarar inte på hemligt nummer. Har ställt in min mobil på att ignorera hemligt nummer. Är det något viktigt så lär personen höra av sig på annat sätt.

Blivit uppringd tidigare av säljare som ringt med hemligt nummer. Just därför som jag valt att blockera dessa. 075-nummer använder dom också.
Citera
2023-02-02, 20:23
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Jag har också hört i många år att vissa scams kan göra så att du blir debiterad så fort du svarar i telefonen och att man aldrig ska vara "Ja" för att det kan användas som ett godkännande av något.

Vet att det pratades mycket om det förut men många verkar vara eniga om att det inte stämmer så det var väl bara skitsnack.

Kommer ändå aldrig att svara på skyddat nummer eller ens okända nummer såvida jag inte väntar på ett samtal från någon. Vårdcentralen brukar ringa från skyddat nummer men då vet jag alltid i förväg att dom kommer ringa.
Citera
2023-02-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hirschenkeller
Har ingen källa tyvärr utan är kanske mer än grej som man hört, min mamma säger iallafall att det kan vara så. Tar hällre det säkra före det osäkra
Din morsa var en ljugande slyna. Överväg att göra en av två saker:

1. Svara
2. Ladda ner appen 'Should I Answer' och blockera sedan samtal från dolda nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in