Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-01, 19:15
  #1
Medlem
Kackotopis avatar
KonfliktZon går under täckmantel "Källhänvisning= rasism... enligt skattefinansierad folkhögskola": https://www.youtube.com/watch?v=AohvVTlPKEY

Citat:
Är källhänvisningar rasistiskt? Vilket eller vilka kön identifierar du dig som idag? Bor du också i kollektiv med fyra andra kvinnor och en katt? Vill du lära dig mer om hur feminism hänger ihop med ”klimaträttvisa”? Är det patriarkalt att anstränga sig under en utbildning?

- Allt detta får du svar på när vi infiltrerar den skattefinansierade folkhögskolan Färnebo, som ligger strax utanför Gävle.

Varje år fördelar staten drygt 4,5 miljarder från skattebetalarna i ekonomiskt bistånd till Sveriges 156 folkhögskolor. Merparten av "folkbildningen" är vänsterorienterad och utbildningsverksamheten går mer eller mindre ut på att rekrytera vänsteraktivister, snarare än att ge kompetenshöjande utbildningar som är meriterande för arbetsgivare.

Vi valde att anmäla oss till Färnebo folkhögskola som erbjuder kurser om "antirasistiskt självförsvar", "ekofeministiskt broderi" och "feminism och global miljörättvisa" för att ta reda på vad som egentligen pågår inom den så kallade "folkbildningen".

Vårt första lektionstillfälle inleddes med ”pronomenrundor” där kursdeltagarna fick möjlighet att presentera vilket eller vilka kön som de identifierade sig som. Merparten av tiden lades på samtal om privata angelägenheter och endast 10 minuter lades på ämnet. Då förklarade "läraren" det rasistiska i att källhänvisa eftersom att böcker på universitet i princip endast har författare som är vita män och inte lesbiska kvinnor.

Helt sjukt. Nu har väl ändå skolväsendet sjunkit i botten? Eller vad säger ni?
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-02-01 kl. 19:20. Anledning: Fixade till rubriken.
Citera
2023-02-01, 20:10
  #2
Medlem
Peterheterhans avatar
Äsch låt dom locka idioter så dom förblir idioter. Dom smarta håller sig till den allmänna kursplanen. Ingen kommer in på ett universitet via folkhögskola.
Citera
2023-02-02, 12:46
  #3
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Äsch låt dom locka idioter så dom förblir idioter. Dom smarta håller sig till den allmänna kursplanen. Ingen kommer in på ett universitet via folkhögskola.

Visst, men nu är det så att de utför sina flumstudier på skattebetalarna bekostnad. Om de hade betalat för detta själva så hade då i alla fall inte jag brytt mig nämnvärt, även om det finns en problematik i det som dom lär ut.
Citera
2023-02-04, 06:47
  #4
Medlem
Haha det var nog det mest pinsamma "granskande reportage" jag sett! Inte den skarpaste journalisten vi har det här! 🤣🤣🤣
Citera
2023-02-04, 08:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Äsch låt dom locka idioter så dom förblir idioter. Dom smarta håller sig till den allmänna kursplanen. Ingen kommer in på ett universitet via folkhögskola.
Problemet är att de parasiterar på våra skattepengar.

Obildade idioter får de vara hur mycket de vill, men inte på min bekostnad.
Citera
2023-02-04, 08:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa15
Haha det var nog det mest pinsamma "granskande reportage" jag sett! Inte den skarpaste journalisten vi har det här! 🤣🤣🤣
Helt oavsett medborgarjournalistens (gratis?) insats är den information som förmedlas anmärkningsvärd.

Men du kanske värderar nyhetsvärdet utgående från förmedlarens sexuella läggning?

Är du utbildad på folkhögskolan?
Citera
2023-02-04, 08:38
  #7
Medlem
Mitt inne i den svenska masspsykosen är:
fakta=rasism
yttrandefrihet=kränkande hat
sanning=lögn
åsikt=källa
krig=fred
väder=klimat
Citera
2023-02-04, 08:50
  #8
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Visst, men nu är det så att de utför sina flumstudier på skattebetalarna bekostnad. Om de hade betalat för detta själva så hade då i alla fall inte jag brytt mig nämnvärt, även om det finns en problematik i det som dom lär ut.
Så staten betalar för att deras anhängare ska förbli dumma, vad är problemet i det? Jag betalar gärna för att dom ska vara dumma. Bara en vinnst för mig gnällpelle
Citera
2023-02-04, 08:50
  #9
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Problemet är att de parasiterar på våra skattepengar.

Obildade idioter får de vara hur mycket de vill, men inte på min bekostnad.
Så du vill inte att dina motståndare förblir dumma?

Annars kan du göra något emot det istället för att gnälla här
Citera
2023-02-04, 08:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Så du vill inte att dina motståndare förblir dumma?
De är inte mina motståndare.

De är efterblivna patienter i förvaringsplats som förökar sig och blir fler på min bekostnad.

En stor del av deras "dumhet" är ett direkt resultat av sekteristisk indoktrinering sedan födseln. Jag vill varken bevara eller få mer av sådant.

Istället borde de lära sig laga mat på fokhögskolan, sköta hemmet, och tacksamt stå vid spisen och föda barn åt framgångsrika intelligenta män.

Det blir hela befolkningen intelligentare av.
Citera
2023-02-04, 09:06
  #11
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
De är inte mina motståndare.

De är efterblivna patienter i förvaringsplats som förökar sig och blir fler på min bekostnad.

En stor del av deras "dumhet" är ett direkt resultat av sekteristisk indoktrinering sedan födseln. Jag vill varken bevara eller få mer av sådant.

Istället borde de lära sig laga mat på fokhögskolan, sköta hemmet, och tacksamt stå vid spisen och föda barn åt framgångsrika intelligenta män.

Det blir hela befolkningen intelligentare av.
Okej låt en man med fitta föda ditt barn då, eller en skrikande feminist med hår under armarna och på fittan. Jag håller mig till universitetutbildade kvinnor med en egen åsikt jag kan utvecklas med, diskutera och uppfostra våra barn smart för att skapa de bästa förutsättningarna för nästa generation.
Citera
2023-02-04, 10:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Helt oavsett medborgarjournalistens (gratis?) insats är den information som förmedlas anmärkningsvärd.

Men du kanske värderar nyhetsvärdet utgående från förmedlarens sexuella läggning?

Är du utbildad på folkhögskolan?
Nej jag är inte utbildad på skolan, tycker endast att granskningen var lite tunn om man säger så...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback