Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-01, 15:50
  #1
Medlem
80231s avatar
Jag bor söder om stan och gymmet i Högdalen, samt de två i Älvsjö ligger bra till.

Hur är de?
Vilka tider är det minst trängsel, minst bus?
Vettig nivå på utrustning?

Tänker att den vid mässan borde vara lugnast?
Citera
2023-02-01, 18:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag bor söder om stan och gymmet i Högdalen, samt de två i Älvsjö ligger bra till.

Hur är de?
Vilka tider är det minst trängsel, minst bus?
Vettig nivå på utrustning?

Tänker att den vid mässan borde vara lugnast?
Det är lugnaste på dagen, från 10 nånting fram till 17 eller så. Rätt många på del vid torget som tränar innan, och framförallt efter jobbet.
Den vid mässan är ju större och har fler av allt, men i fråga om besökare är det nog inte färre där. Bra stämning på båda. Blandade åldrar.
Citera
2023-02-09, 21:03
  #3
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det är lugnaste på dagen, från 10 nånting fram till 17 eller så. Rätt många på del vid torget som tränar innan, och framförallt efter jobbet.
Den vid mässan är ju större och har fler av allt, men i fråga om besökare är det nog inte färre där. Bra stämning på båda. Blandade åldrar.
Tack för svar!

Det låter som vettiga gym. Jag siktar på att skaffa gymkort när den värsta nyårslöftesrushen har avtagit. Det blir nog träning på mässan. Det är en lagom uppvärmningsträcka att ta sig dit.

Ska se om jag kommer ihåg att skriva lite om mina intryck framöver.
Citera
2023-02-09, 21:27
  #4
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Tack för svar!

Det låter som vettiga gym. Jag siktar på att skaffa gymkort när den värsta nyårslöftesrushen har avtagit. Det blir nog träning på mässan. Det är en lagom uppvärmningsträcka att ta sig dit.

Ska se om jag kommer ihåg att skriva lite om mina intryck framöver.

Det i Högdalen har faktiskt bättre utbud på maskiner än andra i övriga Stockholm. T.ex. en hacklift.
Citera
2023-02-09, 23:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Tack för svar!

Det låter som vettiga gym. Jag siktar på att skaffa gymkort när den värsta nyårslöftesrushen har avtagit. Det blir nog träning på mässan. Det är en lagom uppvärmningsträcka att ta sig dit.

Ska se om jag kommer ihåg att skriva lite om mina intryck framöver.
Kortet gäller på alla deras gym, så det är bara kika in och ta det som är bäst ut för dagen.
Citera
2023-02-18, 15:13
  #6
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Det i Högdalen har faktiskt bättre utbud på maskiner än andra i övriga Stockholm. T.ex. en hacklift.
Det där med hacklift låter riktig bra. Jag är en gammal puckelpist- och lössnöåkare, men det är för riskabelt numera. Längtar efter att få pumpa benen ordentligt.

Med lite tur så finns det så kallade muskelminnet kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Kortet gäller på alla deras gym, så det är bara kika in och ta det som är bäst ut för dagen.
Det är riktigt bra. Jag provar de olika och ser vilka som passar bäst. Det kan bli olika gym beroende vilka övningar jag gör.

Det ska bli kul det här.
Citera
2023-02-18, 17:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det där med hacklift låter riktig bra. Jag är en gammal puckelpist- och lössnöåkare, men det är för riskabelt numera. Längtar efter att få pumpa benen ordentligt.

Med lite tur så finns det så kallade muskelminnet kvar.

Det är riktigt bra. Jag provar de olika och ser vilka som passar bäst. Det kan bli olika gym beroende vilka övningar jag gör.

Det ska bli kul det här.
Infogar mail från gymmet

Great News,

We're going to renovate!


Som vi har längtat och väntat. Fitness24Seven Älvsjö Stationsplan kommer äntligen få sig en uppfräschning. Natten den 5:e mars, kl. 23:59 stänger vi slussarna för inpasseringar till gymmet. Under renoveringen kommer hela gymmet hållas stängt.

Vi öppnar upp gymmet igen med ett öppningsevent den 11:e mars, kl. 10:00!
Citera
2023-02-18, 18:43
  #8
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Infogar mail från gymmet

Great News,

We're going to renovate!


Som vi har längtat och väntat. Fitness24Seven Älvsjö Stationsplan kommer äntligen få sig en uppfräschning. Natten den 5:e mars, kl. 23:59 stänger vi slussarna för inpasseringar till gymmet. Under renoveringen kommer hela gymmet hållas stängt.

Vi öppnar upp gymmet igen med ett öppningsevent den 11:e mars, kl. 10:00!
Tack!

Då måste jag ju gå dit och se hur det nya ser ut. Kanske har de då en hacklift.

Jag saknar verkligen den känslan då en har pumpat utför en pist, och det knappt går att stå upp, samtidigt som vartenda cell skriker av glädje. Nåja, maskin vs backe är väl en något haltande jämförelse.

Men ändå.
Citera
2023-02-18, 19:54
  #9
Medlem
Masingas avatar
Som alla andra 24/7 fullt med smutsigt folk. Indier som luktar os och kommer till löpbandet bredvid en. Luktar så jävla illa att jag måste avbryta och göra något annat. Hatar jävla äckliga indier, köp ek fläkt för fan.
Citera
2023-03-06, 09:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Som alla andra 24/7 fullt med smutsigt folk. Indier som luktar os och kommer till löpbandet bredvid en. Luktar så jävla illa att jag måste avbryta och göra något annat. Hatar jävla äckliga indier, köp ek fläkt för fan.

Därför tränar jag hemma och ute istället.
Slipper alla skitfolk och sparar tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback