Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-01, 14:22
  #13
Medlem
anarquistens avatar
Det pågår tyvärr redan försök i att odla fram grönsaker med mRNA och injicering av boskap i olika länder så alla ska "vaccineras" via maten vi äter. Det blir väl till att odla potatis i hinkar i lägenheten framöver om man ska slippa undan
Citera
2023-02-01, 20:04
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Det pågår tyvärr redan försök i att odla fram grönsaker med mRNA och injicering av boskap i olika länder så alla ska "vaccineras" via maten vi äter. Det blir väl till att odla potatis i hinkar i lägenheten framöver om man ska slippa undan

Faktakoll?
Nej, det vaccin som används mot Covid-19 kan inte intas via mat.
Citera
2023-02-01, 20:07
  #15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Det pågår tyvärr redan försök i att odla fram grönsaker med mRNA och injicering av boskap i olika länder så alla ska "vaccineras" via maten vi äter.
Har du någon seriös länk där man kan läsa om dessa försök? Givetvis med ett citat från sidan som bekräftar det du påstår.
Citera
2023-02-02, 12:26
  #16
Medlem
anarquistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Faktakoll?
Nej, det vaccin som används mot Covid-19 kan inte intas via mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Har du någon seriös länk där man kan läsa om dessa försök? Givetvis med ett citat från sidan som bekräftar det du påstår.

mRNA i grönsaker, sponsrat av National Science Foundation:
https://news.ucr.edu/articles/2021/0...r-own-vaccines

Citat: "The project’s goals, made possible by a $500,000 grant from the National Science Foundation, are threefold: showing that DNA containing the mRNA vaccines can be successfully delivered into the part of plant cells where it will replicate, demonstrating the plants can produce enough mRNA to rival a traditional shot, and finally, determining the right dosage. "

mRNA i boskap, Tiba biotech samarbetar med australien:
https://tiba.bio/tiba-nsw/

Citat: "Cambridge, MA – Tiba Biotech, a preclinical biopharmaceutical company, today announced it has entered into a five-year, multi-million US dollar agreement with the Australian state government of New South Wales (NSW) to develop next-generation mRNA vaccines against emergency animal diseases that threaten Australia’s livestock industry and domestic food security."

Det är alltså inte fråga om specifika covid-19vaccin utan mat som genmodifieras med mRNA-teknik både för generell vaccinframställning och för att bota diverse sjukdomar hos djur. Trots att vi nu vet att mRNA kan förändra DNA permanent och överföras i generationer så är potentialen (att tjäna pengar alltså) så enorm att man förmodligen ignorerar ev. biverkningar, precis som pfizer.
Citera
2023-02-02, 12:52
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
mRNA i grönsaker, sponsrat av National Science Foundation:
https://news.ucr.edu/articles/2021/0...r-own-vaccines

Citat: "The project’s goals, made possible by a $500,000 grant from the National Science Foundation, are threefold: showing that DNA containing the mRNA vaccines can be successfully delivered into the part of plant cells where it will replicate, demonstrating the plants can produce enough mRNA to rival a traditional shot, and finally, determining the right dosage. "

mRNA i boskap, Tiba biotech samarbetar med australien:
https://tiba.bio/tiba-nsw/

Citat: "Cambridge, MA – Tiba Biotech, a preclinical biopharmaceutical company, today announced it has entered into a five-year, multi-million US dollar agreement with the Australian state government of New South Wales (NSW) to develop next-generation mRNA vaccines against emergency animal diseases that threaten Australia’s livestock industry and domestic food security."

Det är alltså inte fråga om specifika covid-19vaccin utan mat som genmodifieras med mRNA-teknik både för generell vaccinframställning och för att bota diverse sjukdomar hos djur. Trots att vi nu vet att mRNA kan förändra DNA permanent och överföras i generationer så är potentialen (att tjäna pengar alltså) så enorm att man förmodligen ignorerar ev. biverkningar, precis som pfizer.

Hur överlever DNA eller mRNA magsyran?
Det står dessutom OM, inget att det finns.
Det är extrem skillnad, tycker du inte det?

Nej, mRNA vaccin förändrar inte DNA, däremot har viruset alla komponenter för detta men viruset är ni minsann inte rädda för 😀
Antar att du nu ska hänvisa till studien där de visar på leverceller som tagit upp byggstenar?
Hur tror du vi får vaccinet och tror du det blir så i kroppen som i det experimentet?
Jag kan göra liknande experiment med ert kära Ivermectin och påvisa diverse saker med det också men kommer detta ske i kroppen?

Ni måste fundera på vad fan ni läser innan ni drar slutsatser om saker och ting...
Själv hoppas jag att forskningen om DNA-vaccin tar några skutt framåt så att vi kan få ännu mer precisa vaccin framöver.
Citera
2023-02-02, 20:08
  #18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Det är alltså inte fråga om specifika covid-19vaccin...
Näe, just det.
Citera
2023-02-04, 15:23
  #19
Medlem
anarquistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Hur överlever DNA eller mRNA magsyran? Ja, det är väl en av nötterna de jobbar på att knäcka kanske?
Det står dessutom OM, inget att det finns. Jag har aldrig påstått att det finns utan att det pågår försök.

Nej, mRNA vaccin förändrar inte DNA - forskare i Lund har redan påvisat att detta skett i laboratoriemiljö vilket förmodligen bara är halva sanningen och innebär att det kan ske på annat sätt också.

däremot har viruset alla komponenter för detta men viruset är ni minsann inte rädda för 😀 Nej, jag tror inte på virusteorin helt enkelt.
Antar att du nu ska hänvisa till studien där de visar på leverceller som tagit upp byggstenar?
Hur tror du vi får vaccinet och tror du det blir så i kroppen som i det experimentet? Jag tror ingenting än så länge men finns det en risk så avstår jag. Att försöka manipulera DNA eller lura kroppens celler på olika sätt lär garanterat straffa sig på ett eller annat sätt.
Jag kan göra liknande experiment med ert kära Ivermectin och påvisa diverse saker med det också men kommer detta ske i kroppen? Experimentera hur mycket du vill, jag pratar om mRNA och inte ivermectin som är helt irrelevant i sammanhanget.

Ni måste fundera på vad fan ni läser innan ni drar slutsatser om saker och ting... Återigen, jag har inte dragit några "slutsatser", bara påtalade att det bedrivs forskning på hur man kan implementera mRNA i all möjlig skit numera.

Själv hoppas jag att forskningen om DNA-vaccin tar några skutt framåt så att vi kan få ännu mer precisa vaccin framöver. Själv hoppas jag att folk inser vilken bluff och vilka enorma summor pengar som ligger bakom vaccinforskningen och helt enkelt slutar tro på all skit som påstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Näe, just det.
Det är inte c19-sprutan specifikt som är problemet utan mRNA-tekniken i sig. Tänk ett steg längre vad som händer när/om något går fel och aldrig kan göras ogjort?
Citera
2023-02-04, 15:50
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Det är inte c19-sprutan specifikt som är problemet utan mRNA-tekniken i sig. Tänk ett steg längre vad som händer när/om något går fel och aldrig kan göras ogjort?

Vilket kan då gå fel?
Lika vagt som tidigare, gå inte ut för tänk om X händer eller Y händer.
Många som idag fortsätter svulla chips efter akrylamidlarmet, Så ska vi alltid tänka om? Tänk om inte konspirationsteoretiker funnits, då hade inte kriget i Ukraina brutit ut...
Hoppas jag lever när DNA-vaccin blir tillgängliga, ska bli oerhört trevligt att höra vad ni hittar på om den tekniken.
Ni är medvetna att viruset själva innehåller RNA...

Du tror att din lever simmar i de vätskor man använde där för att trigga fram detta? Sorgligt att se att vissa har oerhört svårt att ta till sig rapporter och fakta.
__________________
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-02-04 kl. 15:55.
Citera
2023-02-04, 19:44
  #21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Det är inte c19-sprutan specifikt som är problemet utan mRNA-tekniken i sig. Tänk ett steg längre vad som händer när/om något går fel och aldrig kan göras ogjort?
Tänka och fundera om vad som kan hända i en framtid är en sak, att fantisera ihop att man redan i dag ger covid-vaccin i djurfoder är en helt annan sak. Och tråden handlar trots allt om vaccin mot covid-19.
Citera
2023-02-24, 23:05
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen-99
Snyggt citerat med två grupper, ska lära mig den. (svårt på mobilen)
När du säger vetenskap, hur menar du då? Jag kallar vaccinet mera genterapi och viruset planterat. (dom här G8, 7 mötena handlade inte om miljön utan information hur svarte petter (allt för media) skulle dras. ALLA visste detta måste följas. (nu flyttas nog denna till konspiration, tack) / eller hej då

Fast vad du kallar vaccinet har faktiskt mindre än noll i relevans.
Hur vet du vad som "egentligen" händer på G-mötena? Vad anser du att de pratar om och hur vet du detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback