Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 15:01
  #1
Medlem
Hollenriks avatar
Hej, två frågor till er som har erfarenhet av s.k. instant spinnerbait. DVS inte vanliga spinnerbaits med krok utan såna man riggar genom jiggskalle för att "pimpa" draget.

1. Har du upplevt ett lyft i fisket sedan du började med det?

2. Jag har blivit tvungen att sätta små fjäderringar genom mina jiggskallar eftersom mina tafsar inte kommer igenom där. Kan man använda instant spinnerbait genom en fjäderring eller måste den gå genom själva jiggskallen och sitta tight så att säga?

Mvh Hollenrik
Citera
2023-04-11, 00:02
  #2
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Hej, två frågor till er som har erfarenhet av s.k. instant spinnerbait. DVS inte vanliga spinnerbaits med krok utan såna man riggar genom jiggskalle för att "pimpa" draget.

1. Har du upplevt ett lyft i fisket sedan du började med det?

2. Jag har blivit tvungen att sätta små fjäderringar genom mina jiggskallar eftersom mina tafsar inte kommer igenom där. Kan man använda instant spinnerbait genom en fjäderring eller måste den gå genom själva jiggskallen och sitta tight så att säga?

Mvh Hollenrik
1. Ja, när jag fiskar stora jiggar djupt och sakta så har jag upplevt att jag har fler hugg.

2. Använd två fjäderringar så blir vinkeln densamma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback