Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-31, 18:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oestergren
blev upprörd när jag läste om detta, man får fotografera hur man vill samt vem man vill i vårat inte längre så underbara sverige


sen funderade jag på ifall säpo har andra befogenheter när de kommer till hur de beskyddar politiker?

kan det vara så att säpogrisen trodde att personen i fråga ”goade” ebba busch?

märkligt isådantfall, men värst av allt är väl att snubben flashar med pickadollen, riktigt fult gjort.
skrämmer ju livet ur folket, kan det inte anses vara tjänstefel?
då personen absolut inte gjort något fel men ska trots de bli jagad å hotad av de som ska upprätthålla lagen..

Undrar vad för följder de blir för denna polis.

Nej, det får du inte.
Citera
2023-01-31, 19:13
  #26
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oestergren
blev upprörd när jag läste om detta, man får fotografera hur man vill samt vem man vill i vårat inte längre så underbara sverige


sen funderade jag på ifall säpo har andra befogenheter när de kommer till hur de beskyddar politiker?

kan det vara så att säpogrisen trodde att personen i fråga ”goade” ebba busch?

märkligt isådantfall, men värst av allt är väl att snubben flashar med pickadollen, riktigt fult gjort.
skrämmer ju livet ur folket, kan det inte anses vara tjänstefel?
då personen absolut inte gjort något fel men ska trots de bli jagad å hotad av de som ska upprätthålla lagen..

Undrar vad för följder de blir för denna polis.

Det finns inget som tyder på att det här har hänt men ändå blir du upprörd?
Lite källkritik innan du blir upprörd hade inte varit helt fel.
Citera
2023-01-31, 20:03
  #27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Här är ett typexempel på den diametrala motsatsen:

https://www.youtube.com/watch?v=A57iiE8PqeQ
Fast där var det ju en kamera på. Ta väck kameran så skall du se att verkligheten genast ändrar karaktär.
Citera
2023-01-31, 20:48
  #28
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kolla polisnytt på Instagram så får du se att poliser (och vakter) har helt annat tillvägagångssätt när de har att göra med utländska/rasifierade än när det är vita svenskar.
Mot vita svenskar är det alltid lugn dialog, skämtsam ton, aldrig några förolämpande eller kränkande behandlingar.
Mot rasifierade är det alltid högt tonläge, hot om våld, rasistiska tillmälen.
Jag förstår att invandrare är livrädda för att ha med svensk polis - särskilt SÄPO - att göra.

Du tror inte att ha göra med att de begått något brott?
Citera
2023-01-31, 20:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kolla polisnytt på Instagram så får du se att poliser (och vakter) har helt annat tillvägagångssätt när de har att göra med utländska/rasifierade än när det är vita svenskar.
Mot vita svenskar är det alltid lugn dialog, skämtsam ton, aldrig några förolämpande eller kränkande behandlingar.
Mot rasifierade är det alltid högt tonläge, hot om våld, rasistiska tillmälen.
Jag förstår att invandrare är livrädda för att ha med svensk polis - särskilt SÄPO - att göra.
Det är bra om dom är rädda. Man ska alltid vara extra försiktig när man har med pack från mena att göra. Har vi tur lämnar hon landet nu när hon är så livrädd.
Citera
2023-01-31, 23:39
  #30
Medlem
DonaldBidens avatar
Verkar lite mjäkigt, förväntar mig att Tuffe-Uffes grabbar skjuter på studs!
Åtminstone halva fiket borde ha likviderats.
Citera
2023-02-01, 00:35
  #31
Medlem
Kan nog ha hänt men detaljen med vapnet känns påhittad eller överdriven. Nåja, vi lär aldrig få veta vad som faktiskt hände. Den som skriker högst vinner.
Citera
2023-02-01, 00:48
  #32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oestergren
blev upprörd när jag läste om detta, man får fotografera hur man vill samt vem man vill i vårat inte längre så underbara sverige


sen funderade jag på ifall säpo har andra befogenheter när de kommer till hur de beskyddar politiker?

kan det vara så att säpogrisen trodde att personen i fråga ”goade” ebba busch?

märkligt isådantfall, men värst av allt är väl att snubben flashar med pickadollen, riktigt fult gjort.
skrämmer ju livet ur folket, kan det inte anses vara tjänstefel?
då personen absolut inte gjort något fel men ska trots de bli jagad å hotad av de som ska upprätthålla lagen..

Undrar vad för följder de blir för denna polis.

Det ligger en hund begraven. Jag har personlig erfarenhet av att fotografera statsråd, paparazzi-style, i närvaro av livvakter utan problem. Sköter man sig snyggt har de inga synpunkter.
Citera
2023-02-01, 09:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast där var det ju en kamera på. Ta väck kameran så skall du se att verkligheten genast ändrar karaktär.

Om du verkligen är intresserad av verkligheten så vet du att det alltid är minst en kamera på idag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback