Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-31, 12:58
  #1
Medlem
En Uppsalabo fick syn på Ebba Busch på ett kafé och tog en bild.

Då sprang en Säpovakt ikapp och visade upp sitt vapen, skriver UNT.

– Jag har utländsk bakgrund, så jag blev rädd, säger kvinnan till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...d-av-sapovakt/

Någon som vet mer?
Citera
2023-01-31, 13:05
  #2
Medlem
snooper123s avatar
Man kan aldrig vara för försiktig!
Citera
2023-01-31, 13:05
  #3
Medlem
2aFrukostens avatar
Måste kännas bra för de som röstade på KD och Ebba Usch. Tänk att få se sin ”idol” ta en bild och bli jagad och hotad av SäPo vakter medan Ebba flinar och njuter av sin moccachino
Citera
2023-01-31, 13:11
  #4
Medlem
olasvenssons avatar
Man får fotografera vem man vill. Vad har SÄPO med saken att göra?

Vaktar SÄPO Busch?
Citera
2023-01-31, 13:15
  #5
Medlem
ShonoZs avatar
Undra vad som verkligen hände i den där Taxin med Ebba Margux SäPo-vakterna, kokainet och den där "vännen".. Misstänker att det blev en tuff kväll för na med macho vakter som dessa hehe
Citera
2023-01-31, 13:33
  #6
Medlem
detta borde väl ändå vara tjänstefel av vakten?

Bara för att fittan bush är politiker så står hon inte över lagen om fotografering på allmän plats.
Citera
2023-01-31, 13:47
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
En Uppsalabo fick syn på Ebba Busch på ett kafé och tog en bild.

Då sprang en Säpovakt ikapp och visade upp sitt vapen, skriver UNT.

– Jag har utländsk bakgrund, så jag blev rädd, säger kvinnan till tidningen.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...d-av-sapovakt/

Någon som vet mer?

Har kvinnan en skum bakgrund? kanske har koppling till kriminella? för vem fan säger så som hon gjorde
Citera
2023-01-31, 13:56
  #8
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Har kvinnan en skum bakgrund? kanske har koppling till kriminella? för vem fan säger så som hon gjorde

Kolla polisnytt på Instagram så får du se att poliser (och vakter) har helt annat tillvägagångssätt när de har att göra med utländska/rasifierade än när det är vita svenskar.
Mot vita svenskar är det alltid lugn dialog, skämtsam ton, aldrig några förolämpande eller kränkande behandlingar.
Mot rasifierade är det alltid högt tonläge, hot om våld, rasistiska tillmälen.
Jag förstår att invandrare är livrädda för att ha med svensk polis - särskilt SÄPO - att göra.
Citera
2023-01-31, 14:00
  #9
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kolla polisnytt på Instagram så får du se att poliser (och vakter) har helt annat tillvägagångssätt när de har att göra med utländska/rasifierade än när det är vita svenskar.
Mot vita svenskar är det alltid lugn dialog, skämtsam ton, aldrig några förolämpande eller kränkande behandlingar.
Mot rasifierade är det alltid högt tonläge, hot om våld, rasistiska tillmälen.
Jag förstår att invandrare är livrädda för att ha med svensk polis - särskilt SÄPO - att göra.
Sluta och gör dom till offer

Märkligt uttalande iaf från kvinnan
Citera
2023-01-31, 14:19
  #10
Avstängd
"Jag har utländsk bakgrund"... OCH? Varför är utlänningar så besatta av att prata om ras? Uppför dig som en människa och bli behandlad som en människa.
Citera
2023-01-31, 14:30
  #11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
"Jag har utländsk bakgrund"... OCH? Varför är utlänningar så besatta av att prata om ras? Uppför dig som en människa och bli behandlad som en människa.
Är det inte mänskligt att ta kändisbilder på ett café?
Citera
2023-01-31, 14:38
  #12
Medlem
oestergrens avatar
blev upprörd när jag läste om detta, man får fotografera hur man vill samt vem man vill i vårat inte längre så underbara sverige


sen funderade jag på ifall säpo har andra befogenheter när de kommer till hur de beskyddar politiker?

kan det vara så att säpogrisen trodde att personen i fråga ”goade” ebba busch?

märkligt isådantfall, men värst av allt är väl att snubben flashar med pickadollen, riktigt fult gjort.
skrämmer ju livet ur folket, kan det inte anses vara tjänstefel?
då personen absolut inte gjort något fel men ska trots de bli jagad å hotad av de som ska upprätthålla lagen..

Undrar vad för följder de blir för denna polis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback