Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-01-31, 08:11
  #37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du får ursäkta. Men jag har faktiskt inte en aning om vad du vill påvisa med din länk. Om du vill så får du gärna berätta det. Det kan föra diskussionen framåt.

Men jag kan inte veta vad du tänker.

Diskussionen är avslutad pga ditt beteende. Hoppas du kan ta ett nej.
Citera
2023-01-31, 08:12
  #38
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enahalvan
Om ditt mål är att endast att inte bli överviktig så är det inga problem, förutsatt att det inte är några stora mängder du trycker i dig - men om du vill leva så hälsosamt du kan, bli äckligt vältränad och perfektera din kropp så är det inget vidare upplägg.

Tuggummit du tar på morgonen behöver du inte oroa dig över.

Allt handlar om att hitta en balans. Lär känna din egen kropp och vilken kombination av träning/kost som får just dig att må bra.
Varför kan jag inte få en vältränad rippad kropp med 10 procents kroppsfett om jag har kaloribalans men också äter en bulle då och då och chips/godis på helgen?
Citera
2023-01-31, 08:14
  #39
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Diskussionen är avslutad pga ditt beteende. Hoppas du kan ta ett nej.
Tar ditt nej som att du helt saknar argument. Men okej, jag är van vid att alternativare beter sig så. De tycker det är pinsamt när någon vill ha fakta, och då snurrar till det hela.

Vissa förstår sig helt enkelt inte på vetenskap, utan tror att allt sådant handlar om någon globalism som vill ta över världen.
Citera
2023-01-31, 08:20
  #40
Medlem
enahalvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Varför kan jag inte få en vältränad rippad kropp med 10 procents kroppsfett om jag har kaloribalans men också äter en bulle då och då och chips/godis på helgen?

Fattade det som att du ville äta chips och godis varje dag?
Citera
2023-01-31, 09:02
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad gör det att aspartam är vanebildande? Om det nu är det. Du liksom alla andra alternativare "GLÖMMER" mer eller mindre alltid fakta i form av citat och länk till källan.

Är jäätenyfiken på varför det är så. Men självklart vet jag redan svaret.
Enda sötningsmedlet som är okej är Stevia då det är en naturlig produkt.
Googla på socker och diabetes så finner du svar om vad som är okej.
Diabetes är en sjukdom, det betyder inte att socker är farligt eller giftigt, lika lite som att jordnötter är farliga eller giftiga bara för att en jordnötsallergiker inte fixar jordnötter.[/quote]

Och DÄR tog dina argument slut och förolämplingarna startade..
Du vet inget om dessa ämnen men ändå ska du vara med och diskutera.
Ibland är det bäst att bara hålla tyst och lyssna på dem som både vet och kan.
Så googla iväg på dessa ämnen så kanske du lär dig något istället för att kverulera.
Over and Out!
Citera
2023-01-31, 09:28
  #42
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Har hört att sötningsmedel lurar kroppen att tro att det ska komma socker och då produceras insulin som är skadligt? Det blir som att äta socker...

Ja du kan få ett litet insulinpådrag. Om du samtidigt äter något som inte är blodsockerhöjande är resultatet att blodsockret går ner marginellt. Förmodligen kommer du inte märka något öht i välmåendet.
Citera
2023-01-31, 10:38
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Varför kan jag inte få en vältränad rippad kropp med 10 procents kroppsfett om jag har kaloribalans men också äter en bulle då och då och chips/godis på helgen?

Om din målsättning är rippad kropp och 10% kroppsfett så borde inte din första plan vara att försöka maximera hur mycket onyttigheter du kan äta, känns kontraproduktivt.

Men jo, det går att äta en bulle då och då och chips/godis på helgen och ändå gå ner i vikt. Men du måste ju ligga på ett kaloriunderskott överlag och ju mer bulle/godis/chips du tänker äta desto mer behöver du dra ner på maten du äter.
__________________
Senast redigerad av Virre90 2023-01-31 kl. 10:44.
Citera
2023-01-31, 16:24
  #44
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre90
Om din målsättning är rippad kropp och 10% kroppsfett så borde inte din första plan vara att försöka maximera hur mycket onyttigheter du kan äta, känns kontraproduktivt.

Men jo, det går att äta en bulle då och då och chips/godis på helgen och ändå gå ner i vikt. Men du måste ju ligga på ett kaloriunderskott överlag och ju mer bulle/godis/chips du tänker äta desto mer behöver du dra ner på maten du äter.
Då kan jag ju äta en lunch och sen middag? Inga överdrivna portioner? Och sen äta bulle/chips. Hur kan det bli kaloriöverskott?

En bulle är 300 kalorier. Chipspåse 300 kalorier. 2 tallrikar mat med husmanskost max 1000 kalorier.

Tränar jag sen på kvällen plus då jag förbränt under resterande dag under vardagen, inte fan blir det ett överskott då?
Citera
2023-01-31, 17:55
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Då kan jag ju äta en lunch och sen middag? Inga överdrivna portioner? Och sen äta bulle/chips. Hur kan det bli kaloriöverskott?

En bulle är 300 kalorier. Chipspåse 300 kalorier. 2 tallrikar mat med husmanskost max 1000 kalorier.

Tränar jag sen på kvällen plus då jag förbränt under resterande dag under vardagen, inte fan blir det ett överskott då?

Vad är det för chips du pratar om? Till exempel Estrella - Sourcream & Onion innehåller 515kcal per 100g. Så du kan äta 58 gram av dom för att hålla dig till 300 kcal, alltså betydligt mindre än en hel chipspåse.

Sen kan husmanskost såklart variera oändligt beroende på vad det är för mat och hur mycket du tar, men inte allt för stora portioner borde du kunna hålla dig till 1000 kcal.

Men som sagt, det går att äta chips och bulle och ändå ligga på underskott. Du får väl bara sätta igång och köra på din diet. Sen väga och mäta allt eftersom och se om du får resultat som du önskar!
Citera
2023-02-01, 00:03
  #46
Medlem
Självklart kan du käka lite godis och fortfarande se vältränad ut (lean).

Men om du bryr dig om din hälsa så bör du snart inse att socker är en giftig drog som du kan nyttja precis som alla andra droger som alkohol och narkotika. Du tar död på dig själv snabbare med andra ord.
Citera
2023-02-02, 13:12
  #47
Medlem
448s avatar
Man kan använda socker som bränsle under dan/träning så då kan du äta snask me propellerkepsen på men inte på kvällen.

Då går du allin på proteioner,fett o lite fibrer
Citera
2023-02-02, 14:22
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Enkelt svar är NEJ.
Dagens socker är extremt vanebildande och sötningsmedel är ännu värre.
Enda sötningsmedlet som är okej är Stevia då det är en naturlig produkt.
Googla på socker och diabetes så finner du svar om vad som är okej.

Stevia må komma från växtriket (gäller för öveigt för socker med) men det framställs genom kemisk raffinering precis som t.ex. vanligt socker. Problemet med sötningsmedel är väl som med allt annat, konsumeras det med moderation så är det inget problem alls.

För TS del kan han om han vill konsumera godis, men betänk att styrkelyftning generellt inte bränner särskilt mycket kalorier över huvudtaget. Och både chips och godis har ett högt kaloriinnehåll. Det är ingen bra idé att dra ner på mängden mat för att tillföra kalorier i form av godis/chips, det kommer inte ge optimala förutsättningar för muskelbyggnad. Baserat på trådstart förfaller du redan äta lite ur ett muskelbyggarperspektiv.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback