Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-02-01, 07:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Ja jag har så jävla fel så kör på bara så mycket du vill
Smart av dig att ställa en seriös fråga på Flashback där de lågbegåvade och drogberoende puckon bor för jämnan.
Problemet med ditt "tunga" argument är ju bara det, att det inte finns något som heter Miljölagen...
Om man inte ens vet vad saker heter ska man nog inte skryta med att man vet vad som står i dem heller.
Citera
2023-02-01, 14:06
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
I körkortslagen finns inget undantag för körning i terräng eller på isar. Så körkort måste man ha.

I övrigt är det som flera svarat här helt lagligt att köra på isar om inte kommunen har utfärdat lokal föreskrift som förbjuder det.

Vad gäller is på internationellt vatten? (Återstår att få dit bilen)
Citera
2023-02-01, 19:51
  #27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Att gå i dispyt med trögtänkta puckon är helt meningslöst, man får helt enkelt inse att deras IQ inte riktigt matchar normala människor

Har du inte visat oss ännu vilken del av din påhittade "miljölagen" det står att man inte får köra motorfordon på isar?
Citera
2023-02-01, 19:52
  #28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vad gäller is på internationellt vatten? (Återstår att få dit bilen)

En fråga så dum att jag inte tänker svara på den. Du kan nog räkna ut svaret själv...
Citera
2023-02-01, 20:03
  #29
Medlem
Svensk lag gör inte skillnad på fruset vatten och vatten i flytande form. Är det tillåtet att köra motorbåt på sjön så är det också tillåtet att köra andra motordrivna fordon.
Citera
2023-02-01, 20:56
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
En fråga så dum att jag inte tänker svara på den. Du kan nog räkna ut svaret själv...

Är den så dum? På ett fartyg gäller flaggstatens lag på internationellt vatten men en bil har ingen flaggstat.
Citera
2023-02-01, 22:27
  #31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är den så dum? På ett fartyg gäller flaggstatens lag på internationellt vatten men en bil har ingen flaggstat.

Vad har du för flagga på bilen då?
Citera
2023-02-02, 12:23
  #32
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Har du inte visat oss ännu vilken del av din påhittade "miljölagen" det står att man inte får köra motorfordon på isar?

Jag hänvisar till svaret du har citerat klappmongo
Citera
2023-02-02, 15:05
  #33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag hänvisar till svaret du har citerat klappmongo

Så inget svar alltså. Tack då vet vi.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback