Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-02-02, 19:02
  #49
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Ja Internet har spelat en väldigt stor del i att göra folk helt rubbade psykiskt. Människan är inte evolverad för att leva såhär med all information, social media osv osv.
Det är bara idioter som kan hantera det. It takes a fool to remain sane.

Fast de ofta är väldigt smarta och skickliga med datorer. Kodning etc.
Ställ inga frågor. Jag skojar lite. Men det är lite bisarrt om man tittar lite på det utifrån.

Men det är såna egenskaper Gud gillar tror jag. Att man är naiv och godtrogen. Tar det för givet. Nej jag vet inte. Förlåt mig. Svamlar lite..

Folk känner sig trygga fast de inte tror. När vi är här av en ren slump.
Då skulle vi ju sväva i livsfara hela tiden. Värre ändå. Det fanns inget liv öht.

Borde folk inte vara vettskrämda om de inte tror på Gud? Folk lever i sina egna små sago-kungariken.
Citera
2023-02-02, 20:09
  #50
Medlem
Ballooonies avatar
Man får ju lov att ha nån grundtrygghet. Människorna är roliga att iaktta. Som en sagovärld. Men på riktigt- Mestadels. Wow.
__________________
Senast redigerad av Ballooonie 2023-02-02 kl. 21:08.
Citera
2023-02-12, 23:04
  #51
Avstängd
Kändisar faller, tv serier, musik och filmer. Så har det någorlunda sett ut. Men jo visst är människor mer nedstämda? Det är ju det enda som räknas.
En värld med mer glada människor och att allt det där äckliga på tv syns ändå är ju rätt så lockande, hursomhelst iallafall.
Det var skönt att gå ut på promenader men nu är man bara statisk "plzzz jag måste bli friskare" känns det som på ett sätt... inte ber man för att jävla Hollywood eliter ska bli bra igen.
Fkng " harnie barn dell och dess fru är båda nominated" hahahha. Det. Är fan roligt det.
Trasigaste Oscar galan jag har sett. Hehe 😀
Det äckliga var ju sen hur de skulle trösta Will Smith än att föredra att neger slaveriet bör införas igen om något. Kunde de inte sagt rakt av "wtf, sådär fked up har vi inte med att göra överhuvudtaget?! "
Nej-nej. Han får lyx kramar av hela kändis cirkeln som står på kö för att trösta istället.
Förmodligen LGBTQ + det "viktiga" #me2 rörelserna som sitter kvar i dom...
Jag tror han ändå såg hur det där "nonchalanta" och "normalhet" kvinnorna var innan han bestämde sig för att gå fram och bli as tröstad, förmodligen...
En äcklig elit kändis som nosade på svagheten den där kvällen helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av MittHederligaSmet 2023-02-12 kl. 23:14.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback