Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-29, 14:09
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Varför förklarar vi inte krig mot Israel? De har ju tagit någon annans land. Det finns ju ryssar i Luhansk och Donbas så det blir väl en rimlig jämförelse. Varför inte beväpna palestinierna med tanks och vapen osv?

Revolutionen 2014 ser ut som en klassisks CIA kupp. Det är förmodligen ett proxy krig mot Ryssland. Sen har ju Putin totalt slått slint också. Om Ukraima ändå bombar civila och bebyggelser i Luhansk och Donesk så kanske de förtjänar att förlora dessa områden. Om en stor del av befolkningen vill ha en egen stat och tatt över stora delar kanske man ska göra det självständigt. Alternativet är potentiellt världskrig.

Israel tog land i försvarskrig. Det är den "lilla" skillnaden.

Det finns i princip ingen del av Ukraina där en majoritet vill tillhöra Ryssland. Ryska "opinionsundersökningar" är naturligtvis inget värda. Ryssland har dödat massor av etniska ryssar i kriget också. Ryssland har aldrig någonsin brytt sig om vanliga människors liv och hälsa.
Citera
2023-01-29, 14:11
  #38
Medlem
Värdel är skenhelig , Muhammed är tillbaka.
Aka ukbar
Citera
2023-01-29, 14:26
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urres
Det är inte incels som är det största problemet i världen idag.

Viktigt att komma ihåg att incels inte är naturligt förekommande utan har krävt noggrann planering för att skapa.
Citera
2023-01-29, 14:32
  #40
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Vad är det för sinnesrubbad värld vi lever i när grabbar är rädda för sprutor, suktar efter folk som Andrew Tate och tror att Ryssland är någon form av alfakultur som är här för att rädda världen? Precis som du listat ut så är dina åsikter i extrem minoritet i landet och därför postar du om det på flashback, för att du inte vågar uttrycka de i verkligheten. Testa! Du kommer inte gripas av SÄPO. Du kommer inte bli lynchad. Däremot blev ju den stackars tanten på bussen i Ryssland det när hon uttryckte sig om kriget.

Men jag kan svara på dina rädslor.

Alla som vaccinerat sig kommer inte dö och hela antivaccinrörelsen kommer att skämmas, igen. Vill gärna se de enorma massgravarna från de tidigare vaccinen som skulle ha mördat hela jorden. Antivaccinrörelsen har varit likadan i över 100 år. Gång på gång gör de samma visa vid varje vaccin och deras domedagsprofetior slår aldrig in. Det som skiljer den här gången från tidigare är internet, dårar kan sprida sin dynga och andra dårar kan fastna i den. Är ju tyvärr förbannelsen med internet.

När det kommer till kriget så behöver man tänka lite längre. Hade du accepterat att någon med våld tog sig in i ditt hem och gjorde ditt vardagsrum till sitt egna för att han bodde där innan dig för längesen? Jag tolkar det som att du hade vikt dig och låtit den här personen diktera över ditt liv. Jag personligen hade gjort allt i min makt för att ohyran ska ut. Anledningen varför folk vill ha den enda fredslösningen, dvs Ryssland drar sig ur och betalar skadestånd för sitt brott, är för att säkerställa att de inte kommer göra så här igen. Men jag misstänker att du är en sådan där "intelligent alfahanne som är så oerhört smart tillskillnad från alla fåren", så smart att du kommer springa för livet och lämna både familj, vänner och husdjur vid minsta vind av kris.

Ja, krig är fel, helt rätt. Därför måste vi slå den som skapar krig på käften. Se Napoleon, Hitler, Saddam, Pol Pot, Putin, listan är lång. Dessutom är det väldigt enkelt att engagera sig i kriget nu när internet levererar allt till din telefon. T.ex. Rysslands krigsbrott. Inte svårt att välja sida.

Att vi går med i NATO handlar om att visa ryggrad, att stå tillsammans med sina grannländer, lite som att visa att du inte kommer titta bort när din polare blir misshandlad. Hade du stått bredvid, stirrandes ner i backen med skamsen blick medan din polare blev misshandlad till döds? Att inte välja sida och leka neutral är Sveriges största skam genom historien. Som tur är verkar det som att vi håller på att skaffa oss en nu!

Att muslimer blir arga över något som bokbränning, rondellhund, avbildning av mohammed eller någon annat löjligt är inget nytt.

Skjutningarna håller jag dock med om, de har gått överstyr men Sverige kommer inte brinna på grund av det. Med största sannolikhet kommer det lösas i framtiden och bli en historienot som allt annat, se svälten i Sverige, den stora depressionen, kraschen på 90-talet, you name it.

Världen är inte på väg under. Sverige kommer inte bli ett u-land. Alla länder har det kämpigt till och från. Så har det alltid sett ut. Läs historia, gå ut och se världen. Få kontroll på dina känslor. Tjejer gillar killar med självförtroende och du är tyvärr en rädd person.



Förstår inte hur folk kan vara så störda så de tar massa kemikalier som manipulerar immunsystemet. Det är obeprövad teknik och man har att göra med ett otroligt avancerat system. Det fanns troligen andra lösningar på problematiken. Smittan kommer dessutom från ett labb eftersom det finns ett labb för sådana virus i Wuhan, en slump? Jag brukar prata med alla jag känner om mina tankar och åsikter, Det är väl mest att folk i regel är så sjukt hjärntvättade och det spelar egentligen ingen roll vad jag säger, de måste läsa på på egen hand. Och även om fakta kommer som senaste Veritas läckan så kan de verkligen inte förstå!

Vi har ju fortfarande en överdödlighet som inte kan förklaras. Folk kommer nog inte dö som flugor men vi kommer ha ett större antal med hjärt- och kärlsjukdomar och det är bara ett exempel. Folk kommer i framtiden vara mycket sjukare, Minns du svininfluensan och narkolepsi? Så det du säger stämmer inte.

Kriget i Ukraina är förmodligen ett proxykrig skapat av västmakterna. Att bara gå med på vad den etablerade sanningen och media säger är att bli lurad, som i det mesta. Och dessutom följa historiens stora mobbare och manipulatörer. Att väst och NATO skulle vara den goda sidan är bara för att de ger ett sken av godhet för att sprida sin ondska. Nån ville ha krig så nu har vi krig. Sverige kunde hållit sig neutralt och inte påverkats av spelet och mäklat fram en fred kanske.

Hela den muslimska världen demonstrerar och det påverkar vår NATO-ansökan så det är på helt annan nivå.

Hur många år tar det innan vi tagit oss ur allt detta då, tror då?
Citera
2023-01-29, 18:44
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Det är som att corona pandemin var startskottet. Människor är på sin vakt mot varandra. Alla är rädda, paranoida och hysteriska. Nu kanske det låter överdrivet men det hänger liksom i luften. Det såg förjävligt ut på ålderdomshemmen men i övriga samhället? Det är som att media programmerar alla till att ta sin spruta, under rädsla och andra lösningar än just genterapi med oklara framtida biverkningar ses som omöjligt.

Sen har vi kriget i Ukraina där alla är emot en alternativ fredlig lösning och endast ser krig som lösning. Tänk att skicka vapen till krigande part måste ses som en krigshandling. Det galna i de hela är att vi alltid lärt oss att krig är fel, och alltid att man ska fundera kring hur man löser det. Och nu närmar sig tredje världeskriget och väst hejjar på, är det inte sinnesrubbat?

Sen har vi Nato-ansökan vilket kan bero på underättelser på grund av att vi skicka vapen, min gissning. Är det inte helt galet att vi som land skickar vapen till Ukraina när vi inte kan skydda oss? Eller ska vi bara agera efter vad som ses som ädla känslor utan att tänka på konsekvenserna?

Sen också Quran bränningarna som nu får konskvenser i hela världen. Här måste jag säga att det är muslimerna som visar sin hysteriska sinnesjukdom. Men att det är något fel på svensk lagstiftning när man inte får bränna Torah.

Sen har vi såklart skjutningar osv. Är det nu grodan dör?

Socialmedia och media har helt klart en stor del i utveckligen och gör människor mer känslostyrda. När det är god tid att reflektera och agera rationellt.

Har allt blivit hysteriskt och sinnessjuk?

Jag håller med dig det är mycket som är galet nu i världen. Man får nog ligga i koma om man inte håller med om det. Känns som att samhället befinner sig i en brytpunkt. Det kommer att stabilisera sig tids nog men då kommer nog en hel del att vara förändrat gissar jag 🙂
Citera
2023-01-30, 22:15
  #42
Medlem
Psykonaut-s avatar
Ukraina var i avtal sträcket i sanden. Ingen verksamhet i vår hegemoni.

Sen är allt efter det över sträcket.
Citera
2023-01-31, 05:07
  #43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Det är som att corona pandemin var startskottet. Människor är på sin vakt mot varandra. Alla är rädda, paranoida och hysteriska. Nu kanske det låter överdrivet men det hänger liksom i luften. Det såg förjävligt ut på ålderdomshemmen men i övriga samhället? Det är som att media programmerar alla till att ta sin spruta, under rädsla och andra lösningar än just genterapi med oklara framtida biverkningar ses som omöjligt.

Sen har vi kriget i Ukraina där alla är emot en alternativ fredlig lösning och endast ser krig som lösning. Tänk att skicka vapen till krigande part måste ses som en krigshandling. Det galna i de hela är att vi alltid lärt oss att krig är fel, och alltid att man ska fundera kring hur man löser det. Och nu närmar sig tredje världeskriget och väst hejjar på, är det inte sinnesrubbat?

Sen har vi Nato-ansökan vilket kan bero på underättelser på grund av att vi skicka vapen, min gissning. Är det inte helt galet att vi som land skickar vapen till Ukraina när vi inte kan skydda oss? Eller ska vi bara agera efter vad som ses som ädla känslor utan att tänka på konsekvenserna?

Sen också Quran bränningarna som nu får konskvenser i hela världen. Här måste jag säga att det är muslimerna som visar sin hysteriska sinnesjukdom. Men att det är något fel på svensk lagstiftning när man inte får bränna Torah.

Sen har vi såklart skjutningar osv. Är det nu grodan dör?

Socialmedia och media har helt klart en stor del i utveckligen och gör människor mer känslostyrda. När det är god tid att reflektera och agera rationellt.

Har allt blivit hysteriskt och sinnessjuk?

Ingen media har sagt att genterapi är den enda lösningen.

Alla vill ha fred i Ukraina. Det här borde du förstå, för nästan ingen vill ha konstant krig.

Sverige kommer inte att bli attackerat, och om vi blir det kommer vi att få stöd.

Svensk lagstiftning har också visat att det är ok att brännaböcker.

Skjutningarna har vi som resultat av hur vårt samhälle fungerar. Det är inte alls hysteriskt eller sinnesrubbat.

Jag ser inte problemet, vi har det samhälle vi har, liksom, och de som styr reagerar rationellt = mer våld = mer polis och hårdare lagar.
Citera
2023-01-31, 05:54
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Det är som att corona pandemin var startskottet. Människor är på sin vakt mot varandra. Alla är rädda, paranoida och hysteriska. Nu kanske det låter överdrivet men det hänger liksom i luften. Det såg förjävligt ut på ålderdomshemmen men i övriga samhället? Det är som att media programmerar alla till att ta sin spruta, under rädsla och andra lösningar än just genterapi med oklara framtida biverkningar ses som omöjligt.

Sen har vi kriget i Ukraina där alla är emot en alternativ fredlig lösning och endast ser krig som lösning. Tänk att skicka vapen till krigande part måste ses som en krigshandling. Det galna i de hela är att vi alltid lärt oss att krig är fel, och alltid att man ska fundera kring hur man löser det. Och nu närmar sig tredje världeskriget och väst hejjar på, är det inte sinnesrubbat?

Sen har vi Nato-ansökan vilket kan bero på underättelser på grund av att vi skicka vapen, min gissning. Är det inte helt galet att vi som land skickar vapen till Ukraina när vi inte kan skydda oss? Eller ska vi bara agera efter vad som ses som ädla känslor utan att tänka på konsekvenserna?

Sen också Quran bränningarna som nu får konskvenser i hela världen. Här måste jag säga att det är muslimerna som visar sin hysteriska sinnesjukdom. Men att det är något fel på svensk lagstiftning när man inte får bränna Torah.

Sen har vi såklart skjutningar osv. Är det nu grodan dör?

Socialmedia och media har helt klart en stor del i utveckligen och gör människor mer känslostyrda. När det är god tid att reflektera och agera rationellt.

Har allt blivit hysteriskt och sinnessjuk?

Nej startskottet var när Trump tog över. USA har alltid varit världens Pappa som tagit hand om och hållit reda på alla stökiga barn. När sen Pappan blev minst lika stökig som barnen själva så började det spåra ur fullständigt.

USA försöker nu styra upp all oreda som skapades under Trump men just nu är det som att ta hand om en särklass där alla har adhd och ett antal andra diagnoser.

Under Trump så fick också klassens mobbare nummer 1 (Ryssland) göra precis vad fan han ville. Det var fritt fram att mobba och söndra. USA försöker nu sätta mobbaren på plats men då löper mobbaren amok och börjar slåss istället.
__________________
Senast redigerad av Kimma7 2023-01-31 kl. 06:02.
Citera
2023-01-31, 07:29
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Kan någon nämna ett årtal som inte var hysteriskt eller sinnessjukt?

Kanske år 1999-2000, fast då skulle ju världen gå under av millenniebuggen. Så du har nog rätt.

Allt sedan 2001 har världen verkligen varit crazy.

9/11
Irakkriget
Afghanistankriget
Syrienkriget
Isis med alla halshuggningar
Totalt vansinniga knarkkrig i sydamerika och mexiko
Yemen konflikten
Corona (den värsta hysteri jag sett i mitt liv)
Afghanistan, talibanerna tar över (lol???)
Ukraina
Och nu hotar Ryssland om kärnvapenkrig

Sen har vi väl massa mellanhändelser som skolskjutningar.

I Sverige har vi haft hundratals bombningar. En militär spränger sig själv. Terrorattacker. Gängvåld.

Vill bara upplysa att gruppvåldtäkter var något närmast helt ofrämmande på 90-talet,om det hände blev det riksnyhet. Vet inte ens om tidningarna skriver om våldtäkter längre. Gruppvåldtäkter är standard. Sedan har vi rise of the incels också, eller incel comeback x100.

Welcome to the new world. Ett helt polariserat samhälle på gränsen till ekonomisk kollaps. Och nu ökar korruptionen i Sverige.

Allt detta har hänt medan man själv arbetat, betett sig fläckfritt, betalat skatt. Förstår inte människor och deras sjuka problem.
__________________
Senast redigerad av carlydeveloper 2023-01-31 kl. 07:34.
Citera
2023-01-31, 08:36
  #46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Kan någon nämna ett årtal som inte var hysteriskt eller sinnessjukt?
,84, då var Sverige kul
Citera
2023-01-31, 08:44
  #47
Avstängd
Världen är som den brukar.
Ingen skillnad enligt mig.
Citera
2023-01-31, 20:40
  #48
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Det är som att corona pandemin var startskottet. Människor är på sin vakt mot varandra. Alla är rädda, paranoida och hysteriska. Nu kanske det låter överdrivet men det hänger liksom i luften. Det såg förjävligt ut på ålderdomshemmen men i övriga samhället? Det är som att media programmerar alla till att ta sin spruta, under rädsla och andra lösningar än just genterapi med oklara framtida biverkningar ses som omöjligt.

Sen har vi kriget i Ukraina där alla är emot en alternativ fredlig lösning och endast ser krig som lösning. Tänk att skicka vapen till krigande part måste ses som en krigshandling. Det galna i de hela är att vi alltid lärt oss att krig är fel, och alltid att man ska fundera kring hur man löser det. Och nu närmar sig tredje världeskriget och väst hejjar på, är det inte sinnesrubbat?

Sen har vi Nato-ansökan vilket kan bero på underättelser på grund av att vi skicka vapen, min gissning. Är det inte helt galet att vi som land skickar vapen till Ukraina när vi inte kan skydda oss? Eller ska vi bara agera efter vad som ses som ädla känslor utan att tänka på konsekvenserna?

Sen också Quran bränningarna som nu får konskvenser i hela världen. Här måste jag säga att det är muslimerna som visar sin hysteriska sinnesjukdom. Men att det är något fel på svensk lagstiftning när man inte får bränna Torah.

Sen har vi såklart skjutningar osv. Är det nu grodan dör?

Socialmedia och media har helt klart en stor del i utveckligen och gör människor mer känslostyrda. När det är god tid att reflektera och agera rationellt.

Har allt blivit hysteriskt och sinnessjuk?
Aristoteles menade att det som skiljer människan från djuren är (1) att vi är ett politiskt djur och (2) rationella. Den politiska aspekten av människan kommer nog alltid ge upphov till dessa blodiga konflikter, eftersom vi helt enkelt gillar att dela upp oss i grupper och sedan hitta en syndabock att hacka på. Den verkar nästan vara en essens av människan, någonting som definierar oss, som vi aldrig kommer att undkomma. Låter lite sorgligt, hehe, men samtidigt är vi ju rationella, så sakta men säkert kommer vi nog bygga samhällen blir bättre på att lösa konflikter med fredliga medel.. hoppas man iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback