Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-06-13, 12:44
  #49
Medlem
SKetchers avatar
bump
Jag gillar TS' energi. Hur gick det för honom.
Citera
2023-07-13, 21:47
  #50
Medlem
mcsmecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Som absoluta minimikrav för att anställa en C#-utvecklare idag skulle jag säga är (om jag tar bort önskvärt och samtidigt utvecklar listan lite):

  • ASP MVC samt API
  • EF (Linq, code first och db first)
  • HTML + CSS (på avancerad nivå)
  • Javascript på minst intermediate nivå.
  • React (behöver inte vara avancerad nivå, men inte heller nybörjare)
  • Blazor skulle jag vilja att kandidaten förklarar varför vi kan skippa.

För att ta in någon självlärt/nybörjare på praktik som verkar besitta andra egenskaper så skulle absoluta minimikrav för praktiken vara:

  • ASP MVC samt API
  • EF (code first och lite enklare db queries)
  • HTML + CSS (på avancerad nivå)
  • Javascript på lite mer än nybörjarnivå.
  • Visa vilja att lära sig React. Åtminstone tittat lite på det.

Det jag får höra ofta är att man ska inrikta sig på en grej och lära sig den riktigt bra.
Om man ska lära sig det du listar upp (för praktikplats) känns det som att man kommer behöva bränna igenom en hel del utan att kanske ge tid till att verkligen ta in vad man gör.

Kanske måste tänka om sättet jag personligen lär mig på, för jag känner mig tryggare i att förstå från gruden och upp - vilket tar en hel del tid.
Citera
2023-07-13, 22:07
  #51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
bump
Jag gillar TS' energi. Hur gick det för honom.
Vore kul att höra. Det sista TS berättade i en annan tråd var att han hade gjort ett rejält (ofördelaktigt) aktieköp på fyllan. Därefter radiotystnad i snart ett halvår.
Citera
2023-08-31, 19:58
  #52
Medlem
Jag rekommenderar att köpa en kurs på rea för hundralappen. Det finns olika alternativ men jag kan säga att Udemy:s permanenta är att rekommendera (vissa är på abonnemang).

Har du roligare med spelutveckling så kan du ju gå tillväga via Unity t ex och göra dina egna sprite sheets eller ljud etc.

Udemy tycker jag fungerade bra, LinkedInLearning var väldigt dyrt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback