Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 00:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Skanska har ju ansvarsförsäkring för sin verksamhet. Så nej, de kommer inte kånka.
Slutar kanske med att det inte kan fastställas att skadan beror på just det bolagets misstag, då blir det varje bilägare, eller dess försäkringsbolag, som får bestrida kostnaden.
Citera
2023-01-27, 00:50
  #14
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Slutar kanske med att det inte kan fastställas att skadan beror på just det bolagets misstag, då blir det varje bilägare, eller dess försäkringsbolag, som får bestrida kostnaden.

Nej Skanska är ju ansvarig för bygget så det blir de och Trygg Hansa i detta fall som får fixa det. Sen om det var en underentreprenörer som orsakade det får ju de kräva ersättning i sin tur av deras försäkringsbolag.
Citera
2023-01-27, 00:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Nej Skanska är ju ansvarig för bygget så det blir de och Trygg Hansa i detta fall som får fixa det. Sen om det var en underentreprenörer som orsakade det får ju de kräva ersättning i sin tur av deras försäkringsbolag.
Anses det vara en olycka och inte något som skett av misstag kan det bedömas annorlunda.
Citera
2023-01-27, 01:23
  #16
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tusentalsbilar kör där varje dag och helger är inget undantag. Kan vara så många som tiotusen bilar som har kört där i helgen. Hundra bilar - vilket skämt! Skanska kommer gå i konka efter det här.
Men det har inte varit betong på vägen hela helgen.

Det rör sig om en tidsperiod på ca 15-60 minuter som betong kan ha funnits på vägen och bilar kört igenom den. Läckan skedde efter 16.30 och vägen var avspolad 17.45. Någon gång före 17.45 lär dom ha stoppat trafiken för att påbörja och genomföra avspolning, om vägen var avspolad 17.45.
Citera
2023-01-27, 01:52
  #17
Avstängd
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Anses det vara en olycka och inte något som skett av misstag kan det bedömas annorlunda.
Vad är det för skillnad på olycka och något som skett av misstag?

En olycka är något som skett av misstag.
Citera
2023-01-27, 01:56
  #18
Medlem
Polis2010s avatar
Jag har kört där och fått mitt avgassystem förstört. Är det olagligt att meddela det?
Citera
2023-01-27, 07:07
  #19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har kört där och fått mitt avgassystem förstört. Är det olagligt att meddela det?

Hur tänkte du nu?
Citera
2023-01-27, 07:09
  #20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Men det har inte varit betong på vägen hela helgen.

Det rör sig om en tidsperiod på ca 15-60 minuter som betong kan ha funnits på vägen och bilar kört igenom den. Läckan skedde efter 16.30 och vägen var avspolad 17.45. Någon gång före 17.45 lär dom ha stoppat trafiken för att påbörja och genomföra avspolning, om vägen var avspolad 17.45.

Stod ingenting om det här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tslapp-i-nacka
Citera
2023-01-27, 07:09
  #21
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hur tänkte du nu?
Ursäkta jag tänkte inte. Tack för upplysningen
Citera
2023-01-27, 07:38
  #22
Medlem
Även jag körde förbi och fick betongstänk på bilen.
En dyrare ny bil som står på min firma, hela underredet och lacken är förstörd.
Citera
2023-01-27, 07:39
  #23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det hände mig för många, många år sedan vid Thorildsplan.

Min bil fick betong på motorhuven.
Det blev fula lackskador.

Man ersatte mig, vill jag minnas, med 3000:-, vilket var mer än vad bilen kostat.
Så jag körde glatt vidare med den, med lackskador.
Citera
2023-01-27, 07:40
  #24
Medlem
volvo666s avatar
Mycket bra ni stockhilmare fattar ingenting
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Saltsyra 30% tar bort betong, säkert inte bra för lacken men det funkar.
Katalyserar oxid på allt med järnförening dvs motsatt effekt jämfört med rostätare till och med på alu så nej det är ett recept på att förstöra bilen helt
__________________
Senast redigerad av volvo666 2023-01-27 kl. 07:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback