Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-27, 01:04
  #13
Medlem
BewilderedHulders avatar
Om du börjar träna så kommer du bli märkt av hunger så det är bara att börja göra proteinrika matlådor. Välkommen till ditt nya liv
Citera
2023-01-27, 02:17
  #14
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Så det finns proteinpulver, utan sötningsmedel och socker?

Proteinpulver är mjölkprotein, det innehåller väldigt lite socker. Har du svårt att få i dig kalorier är proteinpulver ett väldigt bra tillskott. En god smak kombinerat med mjölk är riktigt gott efter träning, billigare än att lägga pengar på dyra smoothies från gymmet.
Citera
2023-01-27, 07:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Gröt varje dag och flera gånger blir ensidigt, du får visa näringsämnen men saknar visa.

Bara gröt är ingen bra frukost om du frågar mig, det kan dock vara en del av en bra frukost.
Det är ju inte bara havregrynsgröt som jag får i mig under en hel dag, som sagt.

Bara gröt vid frukost, är en mycket bra frukost. Sen kan man väl absolut lägga till ägg och annat som klassas som bra, för att få i sig extra mer näring och vitaminer.
Citera
2023-01-27, 07:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Det är ju inte bara havregrynsgröt som jag får i mig under en hel dag, som sagt.

Bara gröt vid frukost, är en mycket bra frukost. Sen kan man väl absolut lägga till ägg och annat som klassas som bra, för att få i sig extra mer näring och vitaminer.
Nej men en stor del av kosten utgör gröt om du äter det mer än vid bara frukosten.

Hur kan bara gröt vara en mycket bra frukost?
Man får inget fullvärdigt protein då det saknas aminosyror.
Sedan hur kan en måltid vara bra om det bara är en komponent?
Det är ju bara titta på näringsvärdet.

Speciellt om man som du äter en obefintlig lunch.


Varför gör du trådar?
Får du inte de resultat du önskar trotts att du tränat i flera år?
Citera
2023-02-02, 00:00
  #17
Medlem
dra i dig shakes, havregryn proteinpulver/ägg och jordnötssmör.
Citera
2023-02-02, 23:17
  #18
Medlem
Klart du klarar av att bygga på taskig kost också, du kommer inte maximera något bara. I slutänden eller ett tidsspann på flera år så kommer det säkerligen inte spela större roll heller, så fortsätt att träna du. Kosten kan du alltid bättra på längre fram.
Klart du kan klämma lite protenshakes men det är ju inte som att du går miste om en muskeltillväxt på 50%! Nej, det är ju inte steroider direkt. Sluta noja du. Se till att du du lyssnar på JohnWick och betala den där PT:n istället och skaffa dig ett riktigt träningsschema!
__________________
Senast redigerad av Elysians 2023-02-02 kl. 23:19.
Citera
2023-02-03, 20:53
  #19
Medlem
448s avatar
1L rödmjölk och 300g eller 500g rå välsaltad nötfärs är en jävla bra näringsbomb

Massa bra saker och protein

https://livsmedelsinfo.nu/livsmedel/...5-fett-fi.html

Köp dagspackad och från Ica,hemköp eller konsum så den fan inte är ompackad.
Skall var luktfri , inga bruna lager dolda inne i limpan

Edit

Rå saltad lax är också finemang

https://livsmedelsinfo.nu/livsmedel/...x-r%C3%A5.html
__________________
Senast redigerad av 448 2023-02-03 kl. 20:56.
Citera
2023-02-05, 09:20
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Jag har sprungit i över 10 år, när kommer den platta magen?

Du har dåliga gener.
Citera
2023-02-05, 12:40
  #21
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Du har dåliga gener.

Nej. Men till skillnad från dig vet jag att löpning inte påverkar storleken på magen, det beror på vad och hur mycket du äter. Verkligen grundläggande saker som du inte verkar förstå.
Citera
2023-02-05, 12:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Nej. Men till skillnad från dig vet jag att löpning inte påverkar storleken på magen, det beror på vad och hur mycket du äter. Verkligen grundläggande saker som du inte verkar förstå.

Antingen äter man mindre eller så rör man på sig mer. Man kan göra något av sakerna eller båda två.
När jag ska få bort fett så rör jag på mig mer fast äter lika mycket som jag alltid gör
__________________
Senast redigerad av weedissweet 2023-02-05 kl. 12:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback