Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 00:32
  #313
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Project Veritas är en böld i röven på mänskligheten. När ska ni se genom detta? Ni är lika lättlurade som plattjordare som följer Sargent o co. Sök vidare, inte bara det som passar ert narrativ.
Började med att undersöka och söka information, sedan drog jag en slutsats och du uppenbarligen en helt annan.

Tiden lär utvisa vem av oss som hade rätt, men jag får nog lov att säga att såvitt jag kan se så rasar narrativet i din "ringhörna" sedan en tid tillbaka som ett korthus.

Som det sägs och jag är beredd att hålla med.
Bedtydligt enklare att lura någon än att övertyga densamma om att hon/han faktiskt blivit lurad.
-
The golden rule of science - Whoever has the gold dictates the science.
-
Taget ur ett annat sammanhang men känns liksom lite relevant då så många liv stått och fortfarande står på spel.
If you've ever wondred what you'd do during the holocaust, slavery, or civil rights movement, you're doing it Now.
-
Enda svaret du får på "käbbelposten".
__________________
Senast redigerad av arne99 2023-02-11 kl. 00:36. Anledning: Mer text.
Citera
2023-02-11, 00:46
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Började med att undersöka och söka information, sedan drog jag en slutsats och du uppenbarligen en helt annan.

Tiden lär utvisa vem av oss som hade rätt, men jag får nog lov att säga att såvitt jag kan se så rasar narrativet i din "ringhörna" sedan en tid tillbaka som ett korthus.

Som det sägs och jag är beredd att hålla med.
Bedtydligt enklare att lura någon än att övertyga densamma om att hon/han faktiskt blivit lurad.
-
The golden rule of science - Whoever has the gold dictates the science.
-
Taget ur ett annat sammanhang men känns liksom lite relevant då så många liv stått och fortfarande står på spel.
If you've ever wondred what you'd do during the holocaust, slavery, or civil rights movement, you're doing it Now.
-
Enda svaret du får på "käbbelposten".
Så att de bygger sina fall på rena lögner berör inte dig? Uppfattat. Kul att du likt konspirationsnördar inte översätter engelska till svenka. Är det jobbigt för dig att göra? Lätt att bara klippa och klistra så slipper man tänka själv?
Citera
2023-02-11, 08:36
  #315
Medlem
Inte ens när Pfizers egna utvecklingschef medger hur bolaget fuskar och bedrar myndigheterna vaknar massmedia.

Men jag är inte förvånad. Journalisterna är globalisternas nyttiga idioter.
Citera
2023-02-11, 12:00
  #316
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Inte ens när Pfizers egna utvecklingschef medger hur bolaget fuskar och bedrar myndigheterna vaknar massmedia.

Men jag är inte förvånad. Journalisterna är globalisternas nyttiga idioter.
De är inte idioter, de är allierade.
Citera
2023-02-11, 15:07
  #317
Medlem
För er alla som är skeptiska till hela Project Veritas "avslöjandet": Även om det är rena påhittet baserat på lögner så borde väl massmedian ha skrivit om det kan man tycka, eller? Jag själv är osäker i frågan så jag säger varken A eller B, men PV är en av de största aktörerna att "värva" foliehattar så detta fejk avslöjande är ett ypperligt tillfälle att sänka skeppet. Istället får vi radiotystnad i mainstream media. Det får en att undra

Kortfattat, PV:s "avslöjande" är ett rejält story oavsett om det är sant eller inte. Media borde vara på det utan tvekan. Att det inte ens skrivs en enda rad om det är mystiskt.
Citera
2023-02-16, 18:15
  #318
Medlem
Nu vet jag inte sanningshalten i detta med Project Veritas har haft rätt i en hel del förut.

Så giriga som Pfizer är, deras egna anställda har sagt
att Pfizer sagt bland annat: ni måste allt för att tjäna stora pengar även om det innebär livsfara, ungefär något sådant spelade man in minns jag. Nu var det ett tag sedan jag läste om det så det kunde varit lite annorlunda men point is, vissa av dessa människor ser vinsten som mycket viktigare än säkerheten känns det som.

Så det skulle absolut inte förvåna mig om några enstaka människor ville göra något sådant för att dra in ytterligare 100 miljarder usd på extra boosters mot mutationen dom själva skapat i labb, låter dock stört om det verkligen är så.
Underskatta inte korruption och enorma summor pengar. Varför litar ni ens på sådana firmor så lättvindigt?
Jag säger inte att alla mediciner eller vacciner är skit det finns dom som är bra och relativt säkra men vissa bör man akta sig för. Många går att ersätta med naturliga säkra alternativ som använts och prövats i tusentals år.
Citera
2023-02-22, 12:48
  #319
Medlem
Man kan inte mutera något som inte existerar i den verkliga världen. Dom försöker att manipulera skeptiker till att tro att dom har teknologin till att mutera något som aldrig har bevisats existera och vi pratar inte bara om Sars-cov-2. Så länge folk tror att det existerar en mikrob som flyger omkring i luften och dödar folk kommer dom att vara rädda och kännslostyrda, oavsett om det är från en fladdermus eller ett lab.

Project Veritas är ingenting annat än kontrollerad opposition.
Citera
2023-09-21, 21:53
  #320
Medlem
arne99s avatar
James O'Keefe Project Veritas grundaren gör under nya fanan O'Keefe Media Group en uppföljning av Wallraff'en av Pfizer's Jordan Thrishton Walker.

WATCH: OMG questions Josh Brown, Pfizer National VP, Govt. Relations at Williamson Co. School board (2023-09-20)
https://www.youtube.com/watch?v=4ODmSZGoPDU

Pfizer Whistleblower Debbie Bernal asked Brown about the employment status of Walker.* James O'Keefe followed up with Brown and other board members.

För er som glömt eller inte visste om Pfizer's Jordan Trishton Walker så hade Tucker Carlson en riktigt bra och omfattande genomgång tidigare av Wallraff'en nedan när han var kvar på Fox, börjar bli lite svår att hitta så tar den på bitchute.com, verkligen sevärd.

Tucker Shares Project Veritas Exposing Jordon and Dr Malone Speaks
https://www.bitchute.com/video/wpAuigtMEL3m/

En del till för de som orkar.

Om vi haft en fungerande MSM istället för en som i dagens läge har "funktionen" att agera som fårhundar för att styra "flocken" skulle detta varit på löpet överallt då som jag ser det.
Citera
2023-09-21, 22:00
  #321
Medlem
Project veritas? Låter mer som Project dårkokko.
Citera
2024-02-12, 23:46
  #322
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
I och för sig verkar ju varje ny variant köra bort andra tidigare varianter. Så om man tillverkar en variant som man har botemedel mot skulle ju kedjan av nya varianter kapas? Men det låter ju som en teori, som sällan funkar i praktiken..

För övrigt har det ju inte varit någon pandemi - till och med att de allmänna dödstalen sjönk under pandemin. Och bara några miljoner döda är ju ingenting på tre år och en världbefolkning på 8000 miljoner. Obs det var dessutom personer MED smittan som räknades - inte personer som dött AV smittan. Det måste vara mindre än säsongsinfluensan? Gud så löjligt kalla det pandemi. Är det bara att vränga på ord? s
Bild från Nature med Covids släktskap: Ta en titt på Omicron grenen.
Den variant vars uppkomst är ett större mysterium än covid-19…

Man ”tror” den ”hoppat” till möss, sedan tillbaka till människa efter 1-2år.
Tro om de ev. var humaniserade?

Just ja, BSL-labb på rimlig nivå finns relativt nära första dokumenterade fallet, om än i grannlandet. Kort resa på motorväg.

Vilken variant var det den ”upd. boostern” var anpassad mot?
Omicron.

Antagligen bara en tillfällighet.

Edit: Vilken variant har flest mutationer?
Omicron.
__________________
Senast redigerad av varfor 2024-02-12 kl. 23:56.
Citera
2024-02-13, 09:52
  #323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Bild från Nature med Covids släktskap: Ta en titt på Omicron grenen.
Den variant vars uppkomst är ett större mysterium än covid-19…

Man ”tror” den ”hoppat” till möss, sedan tillbaka till människa efter 1-2år.
Tro om de ev. var humaniserade?

Just ja, BSL-labb på rimlig nivå finns relativt nära första dokumenterade fallet, om än i grannlandet. Kort resa på motorväg.

Vilken variant var det den ”upd. boostern” var anpassad mot?
Omicron.

Antagligen bara en tillfällighet.

Edit: Vilken variant har flest mutationer?
Omicron.

Så det finns anledning ha misstankar att läkemedelsbolagen manipulerat och planterat covid-varianter för att få sälja fler doser.
Det var ju ingen pandemi - men de fick mycket pengar för att media kallade det för pandemi. Skrämde upp politiker som betalade hundratals miljarder.

Angående spikprotein så verkar de ha orsakat en ny och okänd form av sjukdom - Något växer i människornas artärer och vener. Långa rörformade trådar som klär insidan av blodkärlen. Hittas i var femte kropp. Antagligen både covid- och vaccin-spikproteiner som orsakar detta. Antagligen dödligt. Det är en ny typ av blodpropp. https://www.youtube.com/watch?v=wwdRfbPrGIY
Citera
2024-02-15, 12:31
  #324
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Så det finns anledning ha misstankar att läkemedelsbolagen manipulerat och planterat covid-varianter för att få sälja fler doser.
Det var ju ingen pandemi - men de fick mycket pengar för att media kallade det för pandemi. Skrämde upp politiker som betalade hundratals miljarder.

Angående spikprotein så verkar de ha orsakat en ny och okänd form av sjukdom - Något växer i människornas artärer och vener. Långa rörformade trådar som klär insidan av blodkärlen. Hittas i var femte kropp. Antagligen både covid- och vaccin-spikproteiner som orsakar detta. Antagligen dödligt. Det är en ny typ av blodpropp. https://www.youtube.com/watch?v=wwdRfbPrGIY
Bra att du valde att tolka mig som finns misstankar, för det är ju endast indicier och sammanträffanden för närvarande.


En pandemi var det, men den var ofarlig för alla utanför riskgrupper.
Att det blev en pandemi lutar ju mot att man antingen släppte lös eller klantade ut ett virus man ”förbättrat”.

Ffa hjärtsjukdomar och strokes.
Vaccinens spikprotein har ett stort problem iom att de inte bryts ned. Det är därför bieffekterna stegrar exponentiellt med varje booster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback