Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-28, 15:09
  #145
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Haha. "HOLY GROUND, HIGHLANDER. REMEMBER WHAT RAMIREZ TAUGHT YOU". Nu börjar tråden bli rolig. TS är annars rätt ute för att inte tala om han som drog upp den där djävla Klaus Schwab.

Ha ha. Ja förutom att vara ond så tror jag få karaktärer har klämt ur sig så många fantastiska oneliners som just The Kurgan.

"Hi, I'm Candy" - "Of course you are!"
"Don't ever speak to me again - Do you understand? - Goooood!"
"Nuns, no sense of humour..."

Och kanske den bästa i all sin enkelhet:

"Mom"

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jupp, The Kurgan lär ligga högt uppe. Han tyckte om att skada, skrämma och döda folk utan anledning. Så detta gör honom ond. Men det som placerar honom högt upp på en lista över de ondaste var att om han blivit "the one" så enligt Ramirez . "The Kurgan...is the strongest of all the immortals. He's the perfect warrior. If he wins the Prize, mortal man would suffer an eternity of darkness."

"The Kurgan was nothing more or less than an cruel, ruthless, megalomaniacal, brutal, and remorseless savage and psychopath in every sense of the word. Everything, to him, was to be used or destroyed in order to reach his goals. His thuggery was matched only by the sadistic amusement he displayed against his opponents."

Fin beskrivning måste jag säga.
__________________
Senast redigerad av Nordanvindarna 2023-01-28 kl. 15:13.
Citera
2023-01-28, 20:05
  #146
Medlem
6stringlevins avatar
Var inte de niro ond i cape fear?
Citera
2023-01-29, 00:01
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Gudrun Schyman när hon särade på benen och visade sin Siberiska tätbevuxna skog i filmen "Så här föder en kommunist ett barn"

Tack för runktipset, den här hade jag helt missat!
Du är min hjälte!
Och en yngre Gudruns naturligt håriga fitta och uttryckta rövhål är ögongodiset som jag behövde nu när jag står här med ena handen innanför shortsen.

Inget ont alls med hennes agerande dock. Hon må vara ingen Ebba Bush men hon är ju heller ingen Whoopi Goldberg, iaf när hon var yngre.

Men för att inte gå helt off-topic så kommer jag med ännu en nominering efter Harrison Love i Zorro:

Jigsaw!
Där har vi en sadistisk jävel!
Citera
2023-01-29, 00:01
  #148
Medlem
Masingas avatar
T-bag
Citera
2023-01-29, 00:31
  #149
Medlem
Ivan Drago i Rocky.
Citera
2023-01-29, 00:50
  #150
Medlem
Dalulvens avatar
Är inte Pinbacker i "Sunshine" rätt ruskig, när man tänker på det?

Top-5 vad gäller bästa sci fi-filmer!
Citera
2023-01-29, 23:28
  #151
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
T-bag
Coolaste bad guy in town/prison!😄

Äkta Amerikansk Redneck utseende!👍
Citera
2023-02-04, 10:50
  #152
Medlem
psaks avatar
Frågan borde väl litegrann delas upp i verklighetsbaserade och icke dito.
För verkliga...Idi Amin? Charles Manson?

Tre heta fiktiva kandidater:

Onda anden i The Entity, okänt väsen
Ledaren i Martyrs
Våldtäktsmannen i Irreversible
Citera
2023-02-04, 17:37
  #153
Medlem
xyklopfs avatar
Palpatine är nog redan ohotad etta, men om man ska nämna lite mer jordnära skurkar så ligger Auric Goldfinger från "Goldfinger" och Hugo Drax från "Moonraker" bra till.

Finns fler Bond skurkar med liknande agendor, men jag tycker att dessa två sticker ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback