Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-25, 22:45
  #13
Medlem
Donkelschnuffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Tänkte naken någon dag

Ett annat alternativ är att du tar det med vårdchefen eller omvårdnadschefen, jag tror att de har hand om personalansvaret.

Det är alltid jobbigt att vara den personen som går till chefen men det är bättre att sätta ned foten tidigt så att man inte fastnar i tusen andra intriger.
Citera
2023-01-26, 05:46
  #14
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Klänning? Vårdklänning? Länge sen jag var på ett sjukhus men klänning känns ju 1920. Stå upp för dig själv ts och fortsätter dom kommentera dina kläder så kan du börja kommentera deras vikt, får vi se om dom tycker det är lika roligt.
Citera
2023-01-26, 05:51
  #15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Klänning? Vårdklänning? Länge sen jag var på ett sjukhus men klänning känns ju 1920. Stå upp för dig själv ts och fortsätter dom kommentera dina kläder så kan du börja kommentera deras vikt, får vi se om dom tycker det är lika roligt.
Såna arbets"kamrater" som nedlåtande kommenterar ditt utseende eller vad du har för medhavd lunch eller fika är bara riktigt while trash, ingen människa med lite skam i kroppen skulle göra det.

Säg högt och var stolt, "Från och med nu undanber jag kommentarer om min person, vänligen visa hänsyn till min önskan!"

Tala med en chef högre upp om de inte slutar efter att du sagt till.
Citera
2023-01-26, 06:30
  #16
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Såna arbets"kamrater" som nedlåtande kommenterar ditt utseende eller vad du har för medhavd lunch eller fika är bara riktigt while trash, ingen människa med lite skam i kroppen skulle göra det.

Säg högt och var stolt, "Från och med nu undanber jag kommentarer om min person, vänligen visa hänsyn till min önskan!"

Tala med en chef högre upp om de inte slutar efter att du sagt till.

Ja precis den typen av människa brukar ju kommentera allt den kan. Kläder, mat, arbetsinsats osv.

Dom har ju säkert en HR avdelning eller liknande men innan hon pratar med någon skall hon helt klart sätta hårt mot hårt för sin egen skull så det inte händer igen.
Citera
2023-01-26, 09:06
  #17
Medlem
bobo909s avatar
På ett vuxendagis ska barnen tyglas, där tvångsinjicering med THC ska vara obligatoriskt. Sen kan vi ta diskussionen igen om vem som var ett barn.

Nej, men skit i dom bara och ta upp det med din chef så kan denna förhoppningsvis lägga upp en lösning med att röra om i arbetsgruppen. Arbetsgruppen borde ändå mixtras om titt som tätt. Det är för fan jobb man går på, och där ska det jobbas.

Försök bli lite mer härdad och ta inte åt dig. Själv brukar jag hänga upp en bild på mobbarna och kasta dart på dom.
Citera
2023-01-26, 13:28
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Klänning? Vårdklänning? Länge sen jag var på ett sjukhus men klänning känns ju 1920. Stå upp för dig själv ts och fortsätter dom kommentera dina kläder så kan du börja kommentera deras vikt, får vi se om dom tycker det är lika roligt.
Fast dom är smalare än jag
Fast klänning är skönt
Dom är rätt snygga. Mörkblå eller cerise
Citera
2023-01-26, 14:13
  #19
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Fast dom är smalare än jag
Fast klänning är skönt
Dom är rätt snygga. Mörkblå eller cerise

En sån har åkt på också, när kollegor har gömt kläder i ens storlek (kanske bäst att hamstra upp toapapper?) eller det inte funnits.

Sedan glider man runt där i foppatofflorna, och skiftar roll från läkare, sjuksköterska, undersköterska, psykolog och ett fullblodat psyko, självklart med en joint i mungipan.

Skit i vad dom gör. Folk har jävlats med mig att hälla ut vin, för att sedan försöka vinkla det att jag druckit. Ställt in pin-kod på jobbtelefonerna, stänger av internet osv när man lägger ifrån sig, byter papper i journaler på patienter. Även gått så långt att någon ful jävla söndersminkad assyrier för många år sedan drog iväg mig på bio för att driva med mig Kan ju säga hur mycket hennes hand skakade sedan när vi höll hand där på bion, schysst val att välja Gone Girl också som fan är 3 timmar lång, och jag är den sista som har problem med koncentrationen.

Funkar bättre på sjukhus om du jobbar där, för då kan inte låg-iq uskurna bete sig hur dom vill.

Sänk dig inte till deras nivå.
Citera
2023-01-26, 19:32
  #20
Medlem
Det är svårt att vara en diamant bland all strass
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback