Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-29, 11:41
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Politiska sanningsministeriet (S)(V)T har även ett gediget lager med "historiker" Arnstads och även politiska låtsasekonomer som Sandro Scocco de kan sätta in när programledarens egen manipulativa partiskhet inte räcker till: https://m.youtube.com/watch?v=O0f1mAjpk30
Yes, det är det jag menar med medias lager av Sarneckisar. Media förmedlar ofta "expertpaneler" och intervjuer med "sakkunniga" vilket brukar innebära politiska åsikter från personer som Arnstad, Anders Lindberg, Paskalidou och nån Gardell.

Jag är uppväxt med detta och har lätt att skilja på sanning och politik och har inget problem med det. Jag tror ändå att det är obra därför att många personer är okritiska och tror faktiskt på det som förmedlas i media.

I dagens svenska media är det vänstervinkling på "expertpanelerna" och jag kommer vara lika kritisk om det blir högervinkling. Det är avsaknad av opartiskhet som jag är kritisk emot.
Citera
2023-01-29, 12:25
  #134
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Hur gammal är denna lögnaktiga polack? Dags för pension snart kanske då hans senila, förlegade PK-hjärna aldrig lär uppdatera sig till dagens verklighet.. Men att SR låter aset uttala sig är egentligen det värsta här.
Citera
2023-01-29, 12:40
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Det är väl klart att fattigdom ger ökad brottslighet!
Människor har inte pengar till att köpa mat eller narkotika då måste man begå brott för att kunna konsumera.
Sverige har på flera års sikt blivit ett av dom allra mest ojämlika länderna i världen där vissa människor har allt medan andra knappt har mat för dagen.
Det är förståeligt att många invandrare försörjer sig på att begå brott för dom ser ingen framtid i Sverige än att så splitt och göra kaos.
Men det är ett brott att både köpa och bruka knark och rika kan både köpa och bruka knark mera och dessutom åker de mer sällan fast för det.
Citera
2023-01-29, 13:11
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Att bo trångt är ingen ursäkt för att bli kriminell. Man kan bita ihop och leva med det man har. Ytterst få människor behöver bli kriminella för att överleva i Sverige.

Men snälla, visst förstår du att postaren menade på att trångboddhet är ett symtom på fattigdom?
Citera
2023-01-29, 16:32
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justanam
Men det är ett brott att både köpa och bruka knark och rika kan både köpa och bruka knark mera och dessutom åker de mer sällan fast för det.

Det är oftast men behöver inte alltid vara dom fattiga som säljer narkotika.
Dom fattiga behöver snabba pengar till lyx och flärd, man resonerar varför ska bara rika ha råd att konsumera lyxgrejer.
Dom rika säljer ofta snö polarna som dom sedan snyter sig i.
Partyknarkaren på Södermalm har alltid en påse i fickan som han kan dra en lina när han får suget.
Araberna och somalierna som befattar sig med knark kommer i sina kranbilar och säljer på rikemansgator som Södermalm
Citera
2023-01-29, 16:35
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Och vilken framtid skall den grå, underutbildade massan ha när dom kommer till sverige från sina extremt underutvecklade shithole countries, tycker du, utöver den extremt höga levnadsstandarden i förhållande till deras egna shithole countries dom får?

Många av nysvenskarna kan vara högutbildade människor alla invandrare och flyktingar är inte underutvecklade människor även om dom kommer från fattiga skithålsländer.
Var finns deras framtidsutsikter dom som är välutbildade när dom tvingas bli pizzabagare, taxisluskar eller städare i Sverige?
Citera
2023-01-29, 20:55
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Kul att historielösheten och okunskapen lever kvar hos dig i alla fall.


Den utbredda och otroligt råa kriminaliteten som nu fuckar Sverige beror på invandrare. Sverige har släppt in massor av kriminella och våldsamma invandrare från världens mest våldsamma och lågintelligenta länder.

Så våldet kommer fortsätta tills dessa våldsamma element har förts tillbaka till sina hemländer.

Funkar inte med kramar den här gången heller, tyvärr.
Det är ju den historia Sverige har, sen kan du ju leva i förnekelse som så många andra!
Både Sverige och Tyskland är ju dom länder som tagit emot enorma mängder av såkallade flyktingar men det beror ju på den stora skammen som fortfarande finns för vad man gjorde med judarna.
Guldet har heller inte återlämnas ännu trots att det var Göran Persson som startade en utredning om återlämnade.
Kan du inte ditt land historia så är det bättre att din okunskap håller tyst!
Citera
2023-01-30, 22:32
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Många av nysvenskarna kan vara högutbildade människor alla invandrare och flyktingar är inte underutvecklade människor även om dom kommer från fattiga skithålsländer.
Var finns deras framtidsutsikter dom som är välutbildade när dom tvingas bli pizzabagare, taxisluskar eller städare i Sverige?

Du säger ju själv "KAN vara högutbildade" med min betoning på KAN, dvs kanske, möjligt eller så.

Dom högutbildade har jobb, sen är det ju annat med dom "högutbildade" som blir pizzabagare, taxisluskar eller städare, det finns utan tvekan en orsak till det, och det heter köpt examen.
Citera
2023-02-02, 19:51
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Är det inte så att allt du hänvisar till i wikipedia är omkring 10 år gammal forskning?

Dvs inaktuellt idag.

17 år gammal. Du misstänker att den har ändrats mycket? En grej som har förändrats sedan dess är att andra generationens invandrare har blivit mer kiminella än första.
Citera
2023-11-30, 19:27
  #142
Avstängd
Jag funderade på en sak. Om en person säger att rån beror på fattigdom. Skulle den personen råna mig om den blev fattig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback