Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-24, 17:54
  #13
Medlem
Laggiores avatar
Läste att tungdykare passar många kriminella, det är väl att dom är vana att ta risker som är grejen, tydligen bra betalt, 4 000-6 000 kronor om dagen.
Citera
2023-01-24, 18:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Läste att tungdykare passar många kriminella, det är väl att dom är vana att ta risker som är grejen, tydligen bra betalt, 4 000-6 000 kronor om dagen.


Bra. Jag var inne på det när jag var 21 år. Vet vad som satte stopp för det? Pengar...

Jag gick runt en period och sa att jag skulle bli yrkesdykare... Kostar att bli om man inte tar det i militären eller liknande.
Citera
2023-01-24, 18:30
  #15
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
Bra. Jag var inne på det när jag var 21 år. Vet vad som satte stopp för det? Pengar...

Jag gick runt en period och sa att jag skulle bli yrkesdykare... Kostar att bli om man inte tar det i militären eller liknande.

Bli brandman, där finns kurser.
Citera
2023-01-24, 18:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
Haha, som man känner till väl... Inte de där okända.

Jag var tvungen 😊
Annars vet jag svaret,,politiker 😂
Citera
2023-01-24, 19:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Jag var tvungen 😊
Annars vet jag svaret,,politiker 😂


In i mellan ja... Hatar feta grisar i slips som springer runt och pratar, men kan inte ens fixa bromsarna på bilen... Pappersbög.
Citera
2023-01-24, 20:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
In i mellan ja... Hatar feta grisar i slips som springer runt och pratar, men kan inte ens fixa bromsarna på bilen... Pappersbög.

En man som inte kan reda sitt eget hushåll är ingen man
Citera
2023-01-24, 20:39
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
Nu var inte 50 lax i månaden multum. Men har nån kriminell tjänat multum (vi lämnar 50 k) utan att bli tagen? De finns, men hur många är de...?

Vad menar du?

Tjäna pengar lagligt men utan att bli tagen?
Det går liksom inte ihop.
Citera
2023-01-28, 14:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
Jag snackar lagligt jobb nu...


Har du inget att erbjuda arbetsmarknaden hemma har du inte det i ett annat land k heller.
Hitta något du kan tjäna bra pengar på med kort yrkesutbildning.
Citera
2023-01-28, 14:55
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
Bra. Jag var inne på det när jag var 21 år. Vet vad som satte stopp för det? Pengar...

Jag gick runt en period och sa att jag skulle bli yrkesdykare... Kostar att bli om man inte tar det i militären eller liknande.


Studielån och valfri utbildning? Ta en svetsutbildning genom arbetsförmedlingen annars.

Vad söker du? Ett arbete utan krav på kompetens med hög lön existerar inte i något land!
Citera
2023-01-28, 14:57
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNord
In i mellan ja... Hatar feta grisar i slips som springer runt och pratar, men kan inte ens fixa bromsarna på bilen... Pappersbög.


Då kan man betala någon annan som fixar bromsarna. Eller du är en sådan som tycker allt du inte själv har kapacitet att fixa är "gay"?
Citera
2023-01-29, 14:56
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Studielån och valfri utbildning? Ta en svetsutbildning genom arbetsförmedlingen annars.

Vad söker du? Ett arbete utan krav på kompetens med hög lön existerar inte i något land!

Komiskt... Jag tjänar riktigt bra idag. Det jag pratade om när jag var 21 år är länge sedan nu och hade ändå inte blivit något. Jag var inne på att bli dyksvetsare, men är glad jag skippade det. Det finns heller inte jobb där bara på rak arm.

Vi glömmer det där med när jag var 21 år.

Jag söker ingenting, utan hör med kriminella om de kanske ska tänka om, då jag har gjort det efter att ha suttit ett längre fängelsestraff för länge sen... Jag söker inget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback