Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 13:37
  #1
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Ska upp och gigga på brunnen ikväll, mitt första set i år, och har förberett ett sprillans nytt skämt om herrfotboll. Är ringrostig. Skämtet lyder:

Om Andreas Granqvist bytte plats med Gunnar Gren och Lars Lagerbäck bytte plats med Nils Liedholm så skulle Gre-No-Li heta Gra-No-La som i granola som man äter till frukost.

Hur kan jag bearbeta skämtet så att det blir tajtare och så? Skämt för publik ska helst vara något kortare så man inte tappar bort mottagaran på mitten och det blir tyst i lokalen. Är öppen för att ändra ordningen och så på sakerna. Hjälp. Har magkatarr och har redan kastat upp två ggr idag.
Citera
2023-01-24, 13:39
  #2
Medlem
Stryk det helt är tipset från mig.
Citera
2023-01-24, 13:50
  #3
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sistaplats
Stryk det helt är tipset från mig.
Publiken brukar kunna fotboll, drog en vits om en stackars dam på sjukan blandar ihop bäckenbotten med fotbollsproffset Beckenbauer. Harangen slutar med att hon tror att Beckenbauer har spruckit och fått framfall och avföringsinkontinens när det är hon själv som fått det. Drog ner skrattsalvor, vill jag lova.
Citera
2023-01-24, 13:56
  #4
Medlem
Mindbreaths avatar
Den va rejält svajig alltså. Men du kanske lirar i en annan liga så att säga, jag är kanske inte rätt mål-grupp (hehe).
Citera
2023-01-24, 16:01
  #5
Moderator
easy_dans avatar
Inget för fotboll, vi provar här.

Fotboll --> Humor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback