Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 19:57
  #1
Medlem
Hej, jag och ett team på runt 15 personer jobbar på en kort film där vi under några scener behöver stora mängder kontanter. Vi vill givetvis inte ha med dåliga kopior i filmen för detta är en relativt seriös produktion. Har ni någon koll på vart man får tag på svenska eller norska sedlar till filmproduktion.

Tack.
Citera
2023-01-23, 20:00
  #2
Medlem
Skriv ut dom med en printer och klipp?

Det är ju via effekterna som de ser äkta ut…
Citera
2023-01-23, 20:03
  #3
Medlem
Cykelstalls avatar
Ja jag har också ett projekt på gång. Dom ska se så äkta ut som möjligt även när man tittar på dom i handen.

Tack i förhand
Citera
2023-01-23, 20:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Ja jag har också ett projekt på gång. Dom ska se så äkta ut som möjligt även när man tittar på dom i handen.

Tack i förhand

Googla på prop money.
Citera
2023-01-23, 20:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Skriv ut dom med en printer och klipp?

Det är ju via effekterna som de ser äkta ut…


Hmm kanske.
Citera
2023-01-23, 21:07
  #6
Medlem
NollFemNollFems avatar
Om det är ok att sedlarna är 80% av rktig storlek kan du komma ganska billigt undan med dessa https://www.leklar.se/leksaker/barnk...pengar-sedlar/
Citera
2023-01-23, 21:41
  #7
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Ja jag har också ett projekt på gång. Dom ska se så äkta ut som möjligt även när man tittar på dom i handen.

Tack i förhand

Citera
2023-01-23, 21:43
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Det är faktiskt helt lagligt att skriva ut egna sedlar, så länge man fattar att de inte är riktiga!

Här, skriv ut dom här på er egen skrivare!
https://www.sedelmynt.se/specimen/index.htm
Citera
2023-01-23, 22:21
  #9
Medlem
Twizzs avatar
Ni kan alltid skriva ut egna. Sen behöver ni väl inte ha några närbilder på pengarna? Om ni behöver närbilder så har ni äkta pengar högst upp.

Sen går det ju att bara trycka påbena sidan av pappret ta flest av översidan sen blanda med undersidor. Tryckte själv ut en massa men det är svartvita så jag måste göra en svartvit film. 😁
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback