Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 09:32
  #25
Medlem
dödsknivens avatar
Nån måste ju vara sämst i ett stafettlag också. Tittar man på totalställningen i stafetten så ligger Sverige fyra på herrsidan, dvs samma placering som Norges damer.
Citera
2023-01-23, 12:23
  #26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Varför ställa den frågan till mig? Tror landslagsledningen kommer att göra det val som man bedömer är bäst.

Därför att du skrev:
Troligtvis kommer nog Peppe att avsäga sig stafettplatsen.
Citera
2023-01-23, 12:26
  #27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nån måste ju vara sämst i ett stafettlag också. Tittar man på totalställningen i stafetten så ligger Sverige fyra på herrsidan, dvs samma placering som Norges damer.

Det där är ett feltänk. Sämst betyder att man jämför på den dåliga sidan. Ingen behöver vara dålig i ett stafettlag. Bättre att tala om svagaste kortet om det är en person som inte når upp till samma standard som de övriga. Jag skulle säga att Femling inte är mycket svagare än Nelin och att Sverige överlag har osäkra kort
Citera
2023-01-23, 13:14
  #28
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det där är ett feltänk. Sämst betyder att man jämför på den dåliga sidan. Ingen behöver vara dålig i ett stafettlag. Bättre att tala om svagaste kortet om det är en person som inte når upp till samma standard som de övriga. Jag skulle säga att Femling inte är mycket svagare än Nelin och att Sverige överlag har osäkra kort
Ok, fel ordval av mig. Jag ifrågasätter mest trådstartens premisser lite. Alla kan inte vara bäst, speciellt inte i ett stafettlag. Ibland har det svagaste kortet en bra dag och en favorit en dålig, ibland inte. Det är ju det som gör det spännande. Med samma logik så kan man ju fråga sig varför någon ställer upp mot Bö på herrsidan, sannolikheten att han vinner är ju så stor att det borde vara meningslöst då man ändå inte kan vinna. Det är klart jag önskar att både femling och nelin hade en högre lägstanivå men det innebär inte att jag tycker att Sverige inte ska ställa upp i stafetterna. Blir dock lite trist när enstaka åkare är så totaldominanta i en idrott att det mest är en tävling om silvermedaljerna men det är ju knappast JTB, Kläbo eller annan valfri norrmans fel att de är bäst
Citera
2023-01-23, 13:28
  #29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Ok, fel ordval av mig. Jag ifrågasätter mest trådstartens premisser lite. Alla kan inte vara bäst, speciellt inte i ett stafettlag. Ibland har det svagaste kortet en bra dag och en favorit en dålig, ibland inte. Det är ju det som gör det spännande. Med samma logik så kan man ju fråga sig varför någon ställer upp mot Bö på herrsidan, sannolikheten att han vinner är ju så stor att det borde vara meningslöst då man ändå inte kan vinna. Det är klart jag önskar att både femling och nelin hade en högre lägstanivå men det innebär inte att jag tycker att Sverige inte ska ställa upp i stafetterna. Blir dock lite trist när enstaka åkare är så totaldominanta i en idrott att det mest är en tävling om silvermedaljerna men det är ju knappast JTB, Kläbo eller annan valfri norrmans fel att de är bäst


Det är ju alltid populärt att utse syndabockar. Jag kan ju, som jag skrev, tycka att Nelin oftast inte är särskilt mycket bättre än Femling och att det svenska laget varken är stabilt eller anmärkningsvärt kapacitetsstarkt. Det ska stämma rejält om det ska bli tal om en pallplats. Vad värre är så finns det inte att hämta underifrån. Norges ratade åkare som Johannes Dale och Filip Fjeld Andersen skulle utan tvekan höja det svenska laget markant om de var svenskar.
Citera
2023-01-23, 15:46
  #30
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju alltid populärt att utse syndabockar. Jag kan ju, som jag skrev, tycka att Nelin oftast inte är särskilt mycket bättre än Femling och att det svenska laget varken är stabilt eller anmärkningsvärt kapacitetsstarkt. Det ska stämma rejält om det ska bli tal om en pallplats. Vad värre är så finns det inte att hämta underifrån. Norges ratade åkare som Johannes Dale och Filip Fjeld Andersen skulle utan tvekan höja det svenska laget markant om de var svenskar.
Jag säger inte emot dig alls. Vet inte om du missförstod mig men jag svarade på ts att det blir lite orättvist att peka ut den på pappret svagaste åkaren för att det inte finns bättre alternativ. Fast jag ska erkänna att jag inte följer ibu-cupen så väl så jag kan ha fel. Vore ju kul om det fanns lite återväxt på både herr- och damsidan
Citera
2023-01-23, 16:34
  #31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jag säger inte emot dig alls. Vet inte om du missförstod mig men jag svarade på ts att det blir lite orättvist att peka ut den på pappret svagaste åkaren för att det inte finns bättre alternativ. Fast jag ska erkänna att jag inte följer ibu-cupen så väl så jag kan ha fel. Vore ju kul om det fanns lite återväxt på både herr- och damsidan

Nej jag förstod att du inte argumenterade mot mig. Jag fyllde bara i och konstaterade att det svenska laget inte är bestyckat med någon starkare uppställning, speciellt inte numera.
Citera
2023-01-26, 23:01
  #32
Medlem
Minns att det var lika illa med Mattias Nilsson för 15-20 år sen. Han förstörde många stafetter för Sverige med sitt usla skytte. Åkt dock rätt bra.
Citera
2023-02-18, 19:31
  #33
Medlem
Jag skulle inte avsky Femling lika mycket om han åtminstone kunde klippa sin jävla clownfrisyr.
Citera
2023-02-18, 21:33
  #34
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Jag skulle inte avsky Femling lika mycket om han åtminstone kunde klippa sin jävla clownfrisyr.

Det vore ju dumt då han, om flashbackpöbeln får bestämma, skall återuppta karriären som cirkusclown.
Från cirkusartist till OS-guld
Citera
2023-02-18, 21:36
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Det vore ju dumt då han, om flashbackpöbeln får bestämma, skall återuppta karriären som cirkusclown.
Från cirkusartist till OS-guld

Jag är mållös.

HAN ÄR BOKSTAVLIGEN EN JÄVLA CLOWNJÄVEL!
__________________
Senast redigerad av Totentanz 2023-02-18 kl. 21:40.
Citera
2023-02-18, 21:47
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vi sitter varje helg och ser skidskytte då det är fruktansvärt spännande och inget avgörs förrän mållinjen är passerad.
Dock så är det enkelt att i förväg säga hur skyttet ska gå. När Peppe Femling skjuter så säger jag alltid: "-Nu missar han en, eller, nu missar han två". Det slår ALDRIG fel.
Varför är en sån sopa med i landslaget när de andra kämpar livet ur sig för att reparera hans fadäser?
Och när han intervjuas så utgår han från att han ska vara med i landslaget i VM. Dessutom får han lika mycket betalt i stafett som de övriga trots att han är överlägset SÄMST och blåbärsnationer gör bättre ifrån sig än honom. Det hade jag som jobbkollega aldrig accepterat. Hade du?
Ledningen och SVT höjer honom på "PK-vis" till skyarna.
Det var inte hans dag, kände sig pressad etc., etc. Det är samma för alla skidskyttar och en vanlig dag på jobbet.
Varför inte vara ärlig och säga som det är? Stanna hemma och träna då du inte är i närheten av den övriga världseliten.
Hur skulle min chef reagera om jag gång på gång inte gjorde mitt jobb?
Slutsats - låt Peppe Femling stanna hemma från VM!
Är detta verkligen något att starta en tråd om? Varför bli såpass upprörd över en sån sak. Finns knappt någon annan att ta in heller just nu. Skulle i och för sig ha varit roligt att ha fått se hur Ivarsson hade gått. Nyqvist för långsam, skjuter inte toppenbra. Stefansson åker väl rätt snabbt men skjuter illa. Bröderna Brandt - den ena är hygglig på skyttet men för långsam i spåret och den andre är tvärtom. Säkert glömt någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback