Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-02-07, 10:01
  #37
Medlem
orrecrists avatar
Händer väll men hör knappast till majoriteten.
Citera
2023-02-07, 10:11
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduhere
DET är MYCKET VANLIGT sorgligt nog.

Vet om minst 7 personer som blivit Ofrivilliga pappor genom One Night Stand ifrån krog eller fest.
Männen sa inga jävla ungar efter en natts uselt knull såklart , flesta sa det utom två.

I två av fallen sa männen OK men då ska vi vara tillsammans, eller fösöka bli tillsammans om du ska föda. För annars vill jag inte ha barn .
Men kvinnorna ville inte ha männen. Endast ungarna.

Och nej det handlade inte om att männen var rika. Samtliga var helt vanliga, några även losers faktiskt.
Inga bilar , inget. Sketna hyreslägenheter. Så inga golddiggers så sätt heller.

Men självklart ville de ha underhåll dårarna
Och det är ju det här som kan förstöra för en Ofrivillig.

Jag tycker det är riktigt sjukt.
Det borde göras SAMTYCKES LAG OM BARN .

En app om att mannen och kvinnan, men specielt mannen får
godkänna eller neka barn innan samlag med främlingar.

Och finns inget godkännande ifrån mannen då slipper mannen ta ansvar för ett barn den inte vill ha !
Detta borde givetvis vara LAG på.


Så länge de inte kräver mannens pengar eller ansvar är det däremot helt okey om de vill
behålla avkommat.
Det säger jag inget om.
Så länge kvinnan isåfall tar hand om det helt och hållet själv.
Helst utan att låta mannen som var ett One night stand bara låta veta.
Det får stanna helt hos kvinnan då.

Ni måste medge det är jävligt hemskt tvinga någon som inte vill ha barn betala och sådant skit
bara för ena är ett mongo och vill behålla barnet, specielt om det vara bara ett fylle knull.
Och kvinnan inte ens vill vara med mannen.

Ser inga problem alls om kvinnan behåller det i smyg, dvs talar inte om det. Begär inget.
Det ingen vet , bekymrar inte .

Jag hoppas på ett SAMTYCKES APP för att skaffa barn snart.
Om det innebär att man ska kunna kräva pengar / underhåll , då ska det vara godkänt .
Annars kvinnans eget ansvar .
Oj vad fertila ni verkar vara i eran WT-håla ändå. Vad heter den? Eller gör man inget annat än att knulla där?

Jag tycker ni borde kunna ta lärdom av varandras misstag här istället. istället för risk för uselt knull kan man ju avstå.
Citera
2023-02-07, 10:27
  #39
Medlem
Känner till fall där kvinnan skaffade barn med tre olika pappor genom causual/ONS relation.

Det handlar väl i hennes fall om att få vara hemma och slappa utan att behöva jobba.

Föräldrapenning i kombination med underhåll, barnbidrag och flerbarnstillägg blir över 20k netto i månaden, mer än vad många som jobbar och sliter fulltid får ut.
Citera
2023-02-07, 10:29
  #40
Medlem
Finns nog ingen bra statistik på det så det får väl bli anekdotisk bevisföring.

Jag känner i varje fall två kvinnor som försökt, varav den ena "lyckades".

Sen kan man ju undra hur män kan vara så korkade att de kör oskyddat i ett sånt läge, men som en vän sa; "när k*ken står är halva förståndet borta" och krogmiljö antyder väl att även alkohol sannolikt är inblandat och försämrar omdömet ytterligare.

Även om kvinnan kanske tänkt hålla fadern ovetande så sätts hon, på gott och ont, under press av socialkontoret att avslöja faderskapet.
Citera
2023-02-07, 12:45
  #41
Medlem
JustZlatans avatar
Tinder är nutidens krogragg så frågan kan ställas även där. Förr i tiden fanns bara slampor på krogen, nu finns de på Tinder.
Citera
2023-02-07, 12:57
  #42
Medlem
Det bör införas samtyckeslag innan ungen ploppar ut, annars skall honan ta allt ansvar.
Hon skall även ha kontaktförbud med betäckaren.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback