Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-22, 07:15
  #1
Medlem
Hur vanligt är det att kvinnor skaffar barn genom att träffa en okänd man på olika ställen?
Det är ju så lång kö till fertilitets klinikerna.
Citera
2023-01-22, 07:25
  #2
Medlem
Emellies avatar
Det är väldigt ovanligt. Finns rätt många alternativa vägar man kan ta innan man skulle komma till den punkten.
Citera
2023-01-22, 07:29
  #3
Medlem
SexgalenZombies avatar
Finns nog ingen information om det. Alltså vet man inte.

Men få väljer nog det alternativet pga okunskap om mannens inre egenskaper (hög sannolikhet det är en psykopat) eller hälsa, och att det är ganska hårt att ansvara för småbarn ensam.
Citera
2023-01-22, 08:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Det är väldigt ovanligt. Finns rätt många alternativa vägar man kan ta innan man skulle komma till den punkten.

Det tror jag inte att det är!
Personligen så vet jag om 2 kvinnor som helst ha barn men inte kunnat få ngn kille då de faktiskt är ganska fula dessutom överviktiga.

De har lyckats ragga upp random man för att släpa hem och bli påsatta.

Den ena kvinnan har även sagt själv att det var så det gick till.
Citera
2023-01-22, 08:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur vanligt är det att kvinnor skaffar barn genom att träffa en okänd man på olika ställen?
Det är ju så lång kö till fertilitets klinikerna.

Ovanligt några barn per år kanske
Citera
2023-01-22, 09:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur vanligt är det att kvinnor skaffar barn genom att träffa en okänd man på olika ställen?
Det är ju så lång kö till fertilitets klinikerna.

En kvinna blir ju inte gravid vid varje samlag, jag tror därför att det är en svår väg att gå och inte jättevanligt. Iofs kanske det sker att kvinnor försöker ofta, det har jag ingen aning om, men att det är betydligt färre fall som leder till att det faktiskt blir några barn som resultat av det.

Det underlättar väl visserligen om man håller koll på var i menscykeln man befinner sig. Men jag är tveksam att folk dels har sådan järnkoll, dels håller på och tajmar sina utekvällar med typ det dygnet i månaden då de kan bli gravida samt lyckas dra hem man med lämpliga gener just den kvällen. Jag tycker det låter omständligt.

Det är min gissning.
Citera
2023-01-24, 18:26
  #7
Medlem
Väldigt ovanligt tror jag. Känner ingen som har gjort så. Låter jävligt WT. Äckligt också att skaffa en unge med någon man inte känner.

Omständligt som sagt, eftersom man bara är fertil i något dygn. Och alla är inte superfertila heller… (oberoende av ålder).

Förresten är väl en fertilitetsklinik något man går till för att utreda ett pars fertilitet? Eller om kvinnan är över 35 och paret (sent påkommet) vill ha barn.
__________________
Senast redigerad av Roxic 2023-01-24 kl. 18:41.
Citera
2023-02-05, 20:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur vanligt är det att kvinnor skaffar barn genom att träffa en okänd man på olika ställen?
Det är ju så lång kö till fertilitets klinikerna.

Tror mer på ONS från knullappar/dejtingappar än krogen.
Citera
2023-02-06, 04:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevligtAnonym
Tror mer på ONS från knullappar/dejtingappar än krogen.

Tror du eller vet du?
Citera
2023-02-06, 05:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Tror du eller vet du?

Tror. Har ingen aning men de är min gissning.
Citera
2023-02-06, 05:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevligtAnonym
Tror. Har ingen aning men de är min gissning.
Andra sätt, allternativ inom vänkretsen eller annat?
Citera
2023-02-06, 06:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur vanligt är det att kvinnor skaffar barn genom att träffa en okänd man på olika ställen?
Det är ju så lång kö till fertilitets klinikerna.
Hur ska vi kunna veta det? Det finns knappast nån tillförlitlig statistik i ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback