Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-15, 18:38
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jo, det är farligt att köra överdrivet sakta. Det skapar irritation hos andra och farliga omkörningar.
Grundprobelemet ligger i sådana fall hos den som har dålig impulskontroll och gör farliga omkörningar.
Citera
2023-02-15, 18:43
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Det är till 100 % kvinnor som orsakar de flesta olyckor.

Däremot är jag också säker på att flesta allvarliga olyckor orsakas av invandrarmän.
Tror nästan att tråden kan låsas eller flyttas till konspirationer och alternativa teorier då de flesta här inte tycks vara intresserade av eller mottagliga för fakta.
Citera
2023-02-15, 19:20
  #87
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadFanSagerDu
Hej,

För många herrans år sedan var det någon diskussion jag ej minns på Flashback, men någon i denna tråd hade plockat fram olycksstatistik baserat på kön samt hur många mil män som kvinnor körde och det visade sig att män är med om färre olyckor per mil. Män var med om fler, men om jag minns rätt körde tre gånger så många mil som kvinnor och därmed var med om färre olyckor per mil än kvinnor.

Eftersom det annars funkar så bra att ta två grupper och slå de emot varandra i lönefrågor utan större ifrågasättande än att ställa könen mot varandra, skulle det inte förvåna mig om det görs i denna fråga också.

Jag undrar alltså således, om detta stämmer eller ej än idag.

M.v.h.

Att kvinnor kör säkrare än män lär man sig på riskettan, men du kanske inte har tagit körkort? Det beror väl som jag minns det på att män som grupp är mer benägna att ta risker.
Citera
2023-02-15, 19:29
  #88
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Försäkringsbolagen sparar inte data om vem som körde såvida det inte var en förare under 24. Men inte ens då blir den datan en del av milstatistiken.

Så om det nu mot förmodan är så att du får en flickvän någon gång och hon mot förmodan lånar ut den till dig och du krockar den (som förvisso är ganska troligt) så kommer statistiken behandla den som en skada med kvinnlig försäkringsägare.

Det är väl bättre att du presenterar data på dem här stickproven du pratar om? Eller kanske någon vandringslegend om ett skadeärende (där personskada/polis ej varit med i ekvationen) där försäkringstagaren fått ange personnummer (eller kanske namn till och med?) på föraren som lånat bilen?

Du tror att försäkringsbolagen, vars affärsidé går ut på att ha korrekt statistik, bara höftar lite feministiskt när de bestämmer försäkringspremien?
Citera
2023-02-15, 19:47
  #89
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Du tror att försäkringsbolagen, vars affärsidé går ut på att ha korrekt statistik, bara höftar lite feministiskt när de bestämmer försäkringspremien?

Om du läser samtliga inlägg jag gjort i tråden så kanske du förstår problemet. Men gör du inte det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2023-02-15, 19:51
  #90
Medlem
Trakessons avatar
Eftersom kön är en social konstruktion blir varje statistisk jämförelse totalt meningslös.
Citera
2023-02-15, 19:54
  #91
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Att kvinnor kör säkrare än män lär man sig på riskettan, men du kanske inte har tagit körkort? Det beror väl som jag minns det på att män som grupp är mer benägna att ta risker.

Det där har de nog dragit ur röven. Kan tänka mig att kvinnor orsakar färre olyckor, men så kör de mycket mindre också. Räknar man per mil tror jag det ser annorlunda ut. Statistik kan böjas och vinklas som en kåt homofil.
Citera
2023-02-15, 19:59
  #92
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Det där har de nog dragit ur röven. Kan tänka mig att kvinnor orsakar färre olyckor, men så kör de mycket mindre också. Räknar man per mil tror jag det ser annorlunda ut. Statistik kan böjas och vinklas som en kåt homofil.

Statistiken refereras det till i inlägg 25 i denna tråd. Kvinnor orsakar färre olyckor, även viktat för att de kör mindre. Det beror på att kvinnor är mindre riskbenägna.

Det är något alla heterosexuella män borde förstå men är man en flamboyant böghomofil kanske det är svårare?
Citera
2023-02-15, 20:06
  #93
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Statistiken refereras det till i inlägg 25 i denna tråd. Kvinnor orsakar färre olyckor, även viktat för att de kör mindre. Det beror på att kvinnor är mindre riskbenägna.

Det är något alla heterosexuella män borde förstå men är man en flamboyant böghomofil kanske det är svårare?
Väldiga ord du kommer med.

Ja kvinnor kör mer säkrare när det kommer till att hålla sig till hastighets gränserna. Vad man dock har plockat bort i statistik resultaten är antal små krockar som kvinnor gör.

Detta talades redan om för ca 20 år sedan då det kom fram att man hade tagit bort back olyckorna för där slog det genom taket när det kom till kvinnliga förare och även inom parkerings plats olyckor.

Sedan bryr jag mig inte speciellt om vilket kön som gör vad. Vi har alla våra olika positiva preferenser ner på individnivå. Tänkte inte skriva detta först men ångra mig när jag såg ditt inlägg.
Citera
2023-02-15, 20:14
  #94
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Statistiken refereras det till i inlägg 25 i denna tråd. Kvinnor orsakar färre olyckor, även viktat för att de kör mindre. Det beror på att kvinnor är mindre riskbenägna.

Det är något alla heterosexuella män borde förstå men är man en flamboyant böghomofil kanske det är svårare?

Finns det något man erkänner att kvinnor är sämre på? Verkar däremot vara helt okej att nedvärdera män.

Jag tror inte på den där statistiken. Som allt annat från staten avgörs det på förhand vilket resultat man vill ha.

Ärr du förresten själv homofil eller varför blir du så upprörd. Bögen böjer sig framåt, ren semantik och sen gammalt.
Citera
2023-02-15, 20:21
  #95
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Finns det något man erkänner att kvinnor är sämre på? Verkar däremot vara helt okej att nedvärdera män.

Jag tror inte på den där statistiken. Som allt annat från staten avgörs det på förhand vilket resultat man vill ha.

Ärr du förresten själv homofil eller varför blir du så upprörd. Bögen böjer sig framåt, ren semantik och sen gammalt.

Jag tycker inte det är nödvändigtvis negativt att vara risktagande. Bra i vissa situationer, dåligt i andra. I trafiken är det inte jättebra, jag märker på mig själv att jag tar för stora risker men har svårt att behärska mig när folk kör 70 på 70-väg osv. Män är förstås bättre än kvinnor på massa annat men det är ju inte vad som diskuteras nu.

Nej, jag knullar kvinnor i fittan. Det innebär att jag dels har haft intim kontakt med massa kvinnor, dels har ynglat av mig i form av både pojkar och flickor och förstår därför dessa och andra skillnader mellan könen.

Till skillnad från homofilbögar som kör upp andra mäns penisar och diverse andra föremål i sina anus då, ni verkar inte ha någon vidare koll.
Citera
2023-02-16, 07:40
  #96
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Statistiken refereras det till i inlägg 25 i denna tråd. Kvinnor orsakar färre olyckor, även viktat för att de kör mindre. Det beror på att kvinnor är mindre riskbenägna.

Det är något alla heterosexuella män borde förstå men är man en flamboyant böghomofil kanske det är svårare?
Tar denna statistik upp skillnaden mellan etniska män och invandrarmän/andra generationens invandrarmän? Om inte kan du ta den statistiken och köra upp i anuset du också. Helt irrelevant buntas ihop med apor vid ratten. Kvinnor kör sämre än män, det är 100 % fakta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback