Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-03-01, 21:14
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men vad är skillnaden mot andra mediciner? Om du blir allvarligt sjuk och går till läkaren, hur kan du veta att den läkaren inte har blivit påverkad av lobbyister från Big Pharma? Med andra ord förkastar du alla former av sjukvård. Är du medlem i Jehovas Vittnen eller vad är ditt problem?

Vem har sagt att jag har problem och varför behövde du kontra med personliga påhopp?

Det handlar alltid om en övervägan av fördelarna och riskerna med ett visst läkemedel. Lider man av cancer så kanske väljer man att riskera eventuella biverkningar av medicinet då man är förmodligen i en ännu värre situation utan behandling. Skulle läkaren dock rekommendera en läkemedel för min övervikt så skulle jag hellre dra tummen ur röven och börja träna istället för att chansa på någon mirakelkur. Så bara för att läkemedelsindustrin är korrupt betyder inte att alla deras produkter är livsfarliga, men man bör överväga vilka hästar man satsar på.
Citera
2023-03-01, 21:15
  #98
Medlem
Duvlorts avatar
Nej, inte antivaxxer men brukar inte ta vaccin mot den årliga influensan.
Citera
2023-03-02, 08:42
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
All medicin kommer från "Big Pharma".
Du hade väl tagit läkarens ordinerade mediciner om du drabbades av cancer?
Inte utan att först läsa in mig på forskningsläget, nej.

Citat:
Varför tror du att de "lurar" dig om vaccinet men inte om alla andra mediciner?
Makes no sense.
När det kommer till Covid-vaccinerna och då i synnerhet mRNA-varianterna så var forskningsläget i det närmaste obefintligt. Det som var klarlagt var att jag inte tillhörde riskgruppen (äldre + en eller flera potentiellt dödliga sjukdomar).

Visst, vacciner ska även tas av individer som inte tillhör någon riskgrupp för att i möjligaste mån förhindra smittspridng, men här fanns det heller inget forskningsunderlag för 2,5 år sedan.

I dag vet vi att vaccinerna INTE förhindrar smittspridning i någon signifikant utsträckning och det TROTS försäkringar från diverse högt rankade tjänstemän, nationellt och internationellt.

Citat:
Jag litar på experter som har utbildning och erfarenhet.
Jag väger alltid expertis mot expertis.

Citat:
Av samma anledning som att jag litar på min tandläkare och gör som den rekommenderar.
Det gör jag också av erfarenhet.

Citat:
Något annat vore ju fullständigt idiotiskt. Därför har jag självfallet vaccinerat mig.
Det är istället idiotiskt att blint lita på auktoriteter. I synnerhet om de representerar och/eller står i någon form av beroendesituation till det läkemedelsindistriella komplexet.

Vinster i biljon-klassen är inte alltid lätt att förena med en genuin passion för folkhälsan.

Det är snarare tvärtom.
Citera
2023-03-02, 22:33
  #100
Medlem
Folketstempels avatar
Har även ni märkt att antagning så har Flashback blivit ett forum för folk med autismliknande tillstånd, detta på allvar, eller är det en hel generation som drabbats av något annat? Vacciner som ni talar om?
Citera
2023-03-02, 23:10
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Har även ni märkt att antagning så har Flashback blivit ett forum för folk med autismliknande tillstånd, detta på allvar, eller är det en hel generation som drabbats av något annat? Vacciner som ni talar om?
Hur menar du?
Citera
2023-03-02, 23:35
  #102
Avstängd
Nopp, litar mer på mig själv, mina egna tankar och funderingar än en skruvad tid och värld - och media.
Inget mot svininfluensan, inget mot covid, inget mot nästa. Sväljer hellre en vätebomb.
Citera
2023-03-10, 09:37
  #103
Avstängd
karm13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Svar på frågan: Nej, jag har inte och kommer inte vaccinera mig. Bortsett från ett par förkylningar ochnån magsjuka har jag hållit mig frisk de senaste tre åren.

Varför?
Citera
2023-03-11, 02:42
  #104
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karm13
Varför?
Det har jag redan svarat på. Är du intresserad av svaret kan du använda sökfunktionen.
Citera
2023-03-12, 09:12
  #105
Medlem
Har ej tagit nån spruta mot Covid 19

Tycker inte det är nödvändigt.
Litar inte på big pharma.

Ångrar mig inte.
Citera
2023-03-31, 20:36
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karm13
Sökte men det gick inte så bra..

Lördag förmiddag duvet 😁👍
Här: (FB) Har du vaccinerat dig mot Covid-19?
Citera
2023-04-16, 22:26
  #107
Medlem
Faustik-Funks avatar
När Covidsmittan hade hållit på ett tag och det började pratas om ett vaccin så hade jag initialt en positiv inställning till ett sådant. Jag menar, baserat på vad man visste då, hur kunde man inte ha det?

Men efter ett par månader så blev jag (because of reasons) mer och mer vaksam.

Jag bestämde mig för att ha en spelteoretisk inställning till huruvida jag skulle ta sprutan eller ej och först vänta in andra att ta vaccinet och vänta och se hur det drabbade dom. Ett år och ett halvt år hade jag som deadline. När den tiden hade gått så bestämde jag mig för att vänta ytterligare ett år... Och baserat på hur datan så ser ut nu så verkar det som om gjorde rätt som struntade i det.
Citera
2023-04-17, 17:23
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
När Covidsmittan hade hållit på ett tag och det började pratas om ett vaccin så hade jag initialt en positiv inställning till ett sådant. Jag menar, baserat på vad man visste då, hur kunde man inte ha det?

Men efter ett par månader så blev jag (because of reasons) mer och mer vaksam.

Jag bestämde mig för att ha en spelteoretisk inställning till huruvida jag skulle ta sprutan eller ej och först vänta in andra att ta vaccinet och vänta och se hur det drabbade dom. Ett år och ett halvt år hade jag som deadline. När den tiden hade gått så bestämde jag mig för att vänta ytterligare ett år... Och baserat på hur datan så ser ut nu så verkar det som om gjorde rätt som struntade i det.


Det började talas så smått om vacciner redan våren 2020. Först tyckte jag också det lät hoppfullt.

Men sedan blev jag mer och mer tveksam. Till den så kallade "smittan". Som på nåt extremt märkligt vis var både jättefarlig och totalt ofarlig på samma gång. Och som alltid spred sig som snabbast när, och där, det var som mest politiskt lämpligt.

Sen blev det ju ganska så snabbt väldigt uppenbart att PCR-testet, i stort sett officially enda sättet att påvisa så kallad covid 19, var totalt värdelöst.

Och därmed blev det också uppenbart att de kommande(detta var alltså 2020) vaccinerna också skulle bli totalt värdelösa. För hur kunde vaccin-tillverkarna skaffa sig någon uppfattning om vaccinernas effekt mot "covid" när någon vettig metod för att ställa diagnosen "covid" inte existerade? Nä just det. Det föll på sin egen orimlighet.

Därför var det hela tiden i praktiken 100% självklart för mig att inte ta skiten. För att det fanns noll anledning till att tro det skulle ha någon positiv effekt. Och för att det bara skulle innebära en onödig risk. Och för att jag inte vill understödja kriminell verksamhet
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback