Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-19, 19:37
  #1
Avstängd
Hur mycket kostar en sådan idag? Är på utkik efter samma vita modell som James Hetfield körde med mycket på 80-talet. Har hört att det ska finnas nytillverkade versioner. Hur bra är dessa och vad kostar de?
Citera
2006-07-20, 01:59
  #2
Medlem
mugabes avatar
Sitter inte på nåt bra svar, men på Luthmans hemsida ska du nog hitta diverse gibsonguror!!
Citera
2006-07-20, 11:27
  #3
Medlem
Kvalitén på Gibsongitarrer är överlag ganska bra, men i en del fall gör deras mekar en sak som retar mig till vansinne.
De slipar/fasar nämligen ibland ner kanten på bandstavarna för mycket vilket gör att strängen kan trilla av halsen om man spelar lite hårt och oförsiktigt, speciellt e1 alltså tunna e-strängen.
Det varierar från gitarr till gitarr så man får ha lite koll på detta

Nypris på en explorer har jag ingen koll på men man kan hitta begagnade för allt från 6-7000:- och uppåt.
Hittar man en från 70-talet är det nästan alltid utslitna band på de och en ombandning går på runt 2-2500:-
Citera
2006-07-20, 16:22
  #4
Medlem
Mysonoxens avatar
www.musikborsen.se säljer nya Explorer
Citera
2006-07-20, 16:29
  #5
Medlem
DeGes avatar
Spelar inet han på Esp? Fast det är klart, de kanske kom in senare i bilden
http://www.metallicaworld.co.uk/jame..._equipment.htm
Citera
2006-07-20, 17:20
  #6
Medlem
Don Fadäsos avatar
Från femtusen och uppåt begagnade. Ett bra exemplar kan du nog få för c:a sextusen.

Du kan köpa en ny på Musikbörsen för 11.741 kronor.

Det där skitsnacket om att strängar hoppar av på Gibsongitarrer ska du bara skita i. Jag har fyra olika Gibson och har ALDRIG råkat ut för något sådant trots att jag har ett hårt anslag.
Citera
2006-07-20, 17:28
  #7
Medlem
Don Fadäsos avatar
Hittade en intressant annons på e-bay till dig.

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=110011369647

Observera köp-nu priset och lägg till frakt och tull... borde ändå bli billigare än Musikbörsen.
Citera
2006-07-20, 17:37
  #8
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Hittade en intressant annons på e-bay till dig.

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=110011369647

Observera köp-nu priset och lägg till frakt och tull... borde ändå bli billigare än Musikbörsen.

Ja, jag har länge funderat på att ta in en Les Paul Classic från USA (den med "öppna" humbuckers på för de som inte är bevandrade i Gibsonmodeller).
Den är 4-6000 kr billigare ny i USA än på Musikbörsen. Någon som vet om man tjänar på att importera själv, hur mycket tullen är på och så...?
Lite OT men WTF!
Citera
2006-07-20, 17:56
  #9
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ja, jag har länge funderat på att ta in en Les Paul Classic från USA (den med "öppna" humbuckers på för de som inte är bevandrade i Gibsonmodeller).
Den är 4-6000 kr billigare ny i USA än på Musikbörsen. Någon som vet om man tjänar på att importera själv, hur mycket tullen är på och så...?
Lite OT men WTF!
Kontakta tullen och fråga...
Citera
2006-07-20, 18:07
  #10
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Kontakta tullen och fråga...

God idé.
Citera
2006-07-20, 19:31
  #11
Medlem
503s avatar
Jag var ett tag inne på att köpa hem en gura ifrån USA, men när jag kollat igenom lite vad som gällde ang. fraktkostnader osv. så insåg jag ganska snart att det måste vara en ganska dyr gura man får tag i billigt för att det skall löna sig.
Det kostar alltså en hel del att frakta hit en gitarr.
Citera
2006-07-20, 19:35
  #12
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Jag var ett tag inne på att köpa hem en gura ifrån USA, men när jag kollat igenom lite vad som gällde ang. fraktkostnader osv. så insåg jag ganska snart att det måste vara en ganska dyr gura man får tag i billigt för att det skall löna sig.
Det kostar alltså en hel del att frakta hit en gitarr.

OK, den jag snackar om ligger på drygt 20.000:- i Sverige men jag har hittat nya ex i USA för så lågt som 13.000:-...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback