Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Har du blivit våldtagen och är du höger eller vänster? - ENDAST FÖR KVINNOR
Jag är höger och har blivit våldtagen
25,35%
18 röster
Jag är vänster och har blivit våldtagen
7,04%
5 röster
Jag är höger och har inte blivit våldtagen
29,58%
21 röster
Jag är vänster och har inte blivit våldtagen
8,45%
6 röster
Vet inte men röstar ändå
29,58%
21 röster
  • 3
  • 4
2023-02-08, 16:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Att bara 15 % vet att de inte blivit våldtagna är väl ändå rätt intressant?

Det är sant faktiskt den är intressant
Citera
2023-02-09, 04:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Det är sant faktiskt den är intressant

Vet inte hur jag läste nu. 32 % är det ju. Inte 15 %. Ändå intressant.
Citera
2023-02-09, 04:27
  #39
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nu projicerar du.

Men tjatsex, dvs när man får nej på nej på nej men ändå har sex är att ha sex mot någons samtycke, ja.
Kan nog vara läge här att nyansera lite. Tjatsex är ett enormt dekadent sätt att bete sig på. Men vad någon egentligen kände kan man inte fälla någon till våldtäkt för. Man måste alltid gå på vad personen sagt förstås. Bättre ifall kvinnor har integritet samt styrka nog att lämna de män som beter sin svinaktigt på det här sätter. Bara att be dem dra åt helvete och sticka därifrån.

Hur fel det än är med tjatsex kan man inte börja slänga runt våldtäktsbegreppet hur som helst.
Citera
2023-02-09, 09:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Kan nog vara läge här att nyansera lite. Tjatsex är ett enormt dekadent sätt att bete sig på. Men vad någon egentligen kände kan man inte fälla någon till våldtäkt för. Man måste alltid gå på vad personen sagt förstås. Bättre ifall kvinnor har integritet samt styrka nog att lämna de män som beter sin svinaktigt på det här sätter. Bara att be dem dra åt helvete och sticka därifrån.

Hur fel det än är med tjatsex kan man inte börja slänga runt våldtäktsbegreppet hur som helst.

Ja. Och om personen sagt nej 20ggr så får man gå efter det.
Citera
2023-02-09, 09:18
  #41
Medlem
Jag utläser av detta det finns fler kvinnor på Flashback som är höger än vänster. Vad säger detta egentligen om något som helst?
Citera
2023-02-19, 12:57
  #42
Medlem
Skulle vara intressant att veta förhållandet vänster-höger före våldtäkt och vänster-höger efter våldtäkt, har våldtäkten ändrat deras uppfattning?
Citera
2023-02-19, 13:49
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Skulle vara intressant att veta förhållandet vänster-höger före våldtäkt och vänster-höger efter våldtäkt, har våldtäkten ändrat deras uppfattning?

Vänster innan, vänster efter. Men blivit höger något år senare, icke relaterat till just händelsen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback