Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Har du blivit våldtagen och är du höger eller vänster? - ENDAST FÖR KVINNOR
Jag är höger och har blivit våldtagen
25,35%
18 röster
Jag är vänster och har blivit våldtagen
7,04%
5 röster
Jag är höger och har inte blivit våldtagen
29,58%
21 röster
Jag är vänster och har inte blivit våldtagen
8,45%
6 röster
Vet inte men röstar ändå
29,58%
21 röster
  • 1
  • 2
2023-01-20, 06:43
  #1
Medlem
Jag tänkte att då det ofta dyker upp olika åsikter i frågan om våldtäkt från höger och vänster att det kunde vara intressant att se om erfarenheterna skiljer i frågan.

Påverkar hur många som blivit våldtagna i en grupp den gruppens åsikter i frågan?

Finns någon annan lärdom att dra från detta?
Citera
2023-01-20, 07:21
  #2
Medlem
Laggiores avatar
Starta en ny tråd om våld eller rån, tror ingen vill basunera ut om sin egen våldtäkt.
Citera
2023-01-20, 11:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laggiore
Starta en ny tråd om våld eller rån, tror ingen vill basunera ut om sin egen våldtäkt.

Fick ett annat intryck av MeToo.

Verkar vara ett hett ämne.
Citera
2023-01-20, 11:27
  #4
Medlem
Laggiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Fick ett annat intryck av MeToo.

Verkar vara ett hett ämne.

Ja jag ser nu att det har börjat ramla in lite röster, ska bli intressant att se resultatet
Citera
2023-01-20, 12:27
  #5
Medlem
Muppetys avatar
Jag tror inte det spelar någon större roll om våldtäktsoffret är höger eller vänster. När man hör ordet våldtäkt tänker man på överfallsvåldtäkter av främst babbar. Men de flesta våldtäkter sker ju i hemmet, oftast av partnern.
Citera
2023-01-20, 13:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tror inte det spelar någon större roll om våldtäktsoffret är höger eller vänster. När man hör ordet våldtäkt tänker man på överfallsvåldtäkter av främst babbar. Men de flesta våldtäkter sker ju i hemmet, oftast av partnern.

Nu är det ju få som röstat.

Men hitintills har 2 av 3 höger tjejer inte blivit våldtagna. Medans hälften av vänstertjejerna har blivit våldtagna.

Det är ju i alla fall ett interesant resultat på många vis.
Citera
2023-01-20, 15:19
  #7
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Du får definiera våldtäkt först. Pratar vi om våldtäkt enligt samtyckeslagen så är vi alla våldtäktsmän och alla våldtagna till 100% givetvis om man faktiskt har knullat lite.

Nazifeminister och andra tokiga kvinnor tycker liksom tjatsex är våldtäkt och att man kan ångra sig i efterhand och hitta på precis hur man vill.
Citera
2023-01-20, 15:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du får definiera våldtäkt först. Pratar vi om våldtäkt enligt samtyckeslagen så är vi alla våldtäktsmän och alla våldtagna till 100% givetvis om man faktiskt har knullat lite.

Nazifeminister och andra tokiga kvinnor tycker liksom tjatsex är våldtäkt och att man kan ångra sig i efterhand och hitta på precis hur man vill.

Nu projicerar du.

Men tjatsex, dvs när man får nej på nej på nej men ändå har sex är att ha sex mot någons samtycke, ja.
Citera
2023-01-20, 15:51
  #9
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nu projicerar du.

Men tjatsex, dvs när man får nej på nej på nej men ändå har sex är att ha sex mot någons samtycke, ja.

Du får nog läsa igen för har ingen aning om vad du svarar på. Nej tjatsex är någon går med på sex efter tjat.
Citera
2023-01-20, 17:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du får nog läsa igen för har ingen aning om vad du svarar på. Nej tjatsex är någon går med på sex efter tjat.

Dvs emot dess egentliga vilja.
Citera
2023-01-20, 18:07
  #11
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Dvs emot dess egentliga vilja.

Ehhhhhhhhhhhhhhhh går med på mot sin egen vilja? Du menar som jag pratade om att man kommer på dagen efter att man blivit våldtagen?
Citera
2023-01-20, 18:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ehhhhhhhhhhhhhhhh går med på mot sin egen vilja? Du menar som jag pratade om att man kommer på dagen efter att man blivit våldtagen?

Nä, någon du tjatat på och fått nej efter nej efter nej av.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback