Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-21, 22:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du borde skaffa dig nya vänner.

Mjo eller nya jobbarkompisar snarare
Citera
2023-01-21, 22:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanneze
Fult och fult men man får sig ett gäng blickar ibland när man fyller på ett glas på lunchbordet.
Har fått någon kommentar i still med ''Inte visste jag att du var en kalv?''

Nej, har aldrig fått såna kommentarer och tror inte du har fått det heller. Vad skulle det ens vara apropå?
Citera
2023-01-21, 22:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, har aldrig fått såna kommentarer och tror inte du har fått det heller. Vad skulle det ens vara apropå?

Det där med kalv har jag fått flera gånger, dock bara av två olika. Sen svarar man: Kalv vadå kalv? -Ja du dricker ju mjölk som är till för kalven.
Citera
2023-01-21, 22:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanneze
Det där med kalv har jag fått flera gånger, dock bara av två olika. Sen svarar man: Kalv vadå kalv? -Ja du dricker ju mjölk som är till för kalven.

Ah ok . Veganer då. Sure.. men du kan ju knappast hävda att det är pk om några med helt utstickande åsikter hävdar nåt.

Hur definierar du "pk"?
__________________
Senast redigerad av enhalvboj 2023-01-21 kl. 22:38.
Citera
2023-01-21, 23:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanneze
Det där med kalv har jag fått flera gånger, dock bara av två olika. Sen svarar man: Kalv vadå kalv? -Ja du dricker ju mjölk som är till för kalven.

Lite samma med resten. Alla klagar för fan på elpriset. Alla, överallt.

Att nån ev ger dig mothugg eller tycker nåt betyder inte att den saken är standard, eller pk

Igen: hur definierar du pk? Är det allt som nån någonsin uttryckt som inte stämmer överens med dina egna åsikter? För det verkar så...

Att jobba in i döden? Får du intrycket av att det är nåt som alla vill och att en avvikande åsikt i frågan är obekväm? Det är verkligen inte min uppfattning...
__________________
Senast redigerad av enhalvboj 2023-01-21 kl. 23:19.
Citera
2023-01-21, 23:21
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanneze
Man blir ju så less, tycker det dyker upp nya oskrivna regler på hur man ska vara och agera för att inte hamna utanför den fina pk-linjen i detta värdelösa land där man skattas till döds.
Tänkte dra ihop några punkter som jag tänkt på senaste tiden. Om du utför eller gör något av dessa kan det snabbt bli ett jävla liv.

*Det är fult att dricka mjölk
*Man ska helst äta veganskt så mycket som det går.
*Fan ta dig om du skjuter raketer på nyår! (Du kan ju skrämma Agdas hund och dom vilda i skogen. Men jaga dom under hela hösten går bra.
*Röstar man SD är man per automatik Hitler av vänstern.
*Du ska köra elbil annars jävlar! Tänk på Greta och dom andra miljötomtarna!
*Vaccinera dig mot covid annars är man en foliehatt.
*Alla Ryssar är jättedumma och alla från Ukraina är änglar skänk från ovan.
* Du ska göra allt för det överdrivna klimatkrisen annars är du en foliehatt återigen för att inte svalt all skrämselpropaganda i media.
*Du ska mer eller mindre jobba ihjäl dig och inte ha tid till dina fritidsintressen! Mer skatt!
*Du ska bara finna dig i att elen är äckligt dyr och låtsas som att allt är bra.
* Vi i Sverige ska lösa all världens problem och göra så våran egen levnadsstandard sänks.

Finns säkert fler saker jag missat kommer ni på något mer så säg.
Du är bara känslig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback