Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-19, 18:52
  #1
Medlem
När Estrella med Sourcream & Union chips för ganska många sen nu så var smaken nästan en revolution, smakade grymt fantastiskt gott och så höll det i sig i många år. OLW kontrade med en Sourcream & Union chips "kopia", men den smakade skit i många år. Det var Estrellas S & U som var "originalet" den som smakade bäst och godast.

Nu eller för bara några år sen, så är rollerna ombytta:

OLW:s smakar idag exakt som Estrellas gjorde i början av storhetstiden, medan Estrellas idag smakar ganska illa eller ingenting egentligen.

OLW:s är klart godast idag. Estrellas smakar typ - dåligt.

Hur det kunde bli såhär? När och varför?


Någon mer som tänkt på detta?

Har korrigerat Din rubrik / Moderator
Citera
2006-07-19, 19:05
  #2
Medlem
Mysonoxens avatar
Gräddfils och fackföreningschips?

Hehe nåja jag är ingen S & O fan...
Citera
2006-07-19, 19:57
  #3
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
När Estrella med Sourcream & Union chips för ganska många sen nu så var smaken nästan en revolution, smakade grymt fantastiskt gott och så höll det i sig i många år. OLW kontrade med en Sourcream & Union chips "kopia", men den smakade skit i många år. Det var Estrellas S & U som var "originalet" den som smakade bäst och godast.

Nu eller för bara några år sen, så är rollerna ombytta:

OLW:s smakar idag exakt som Estrellas gjorde i början av storhetstiden, medan Estrellas idag smakar ganska illa eller ingenting egentligen.

OLW:s är klart godast idag. Estrellas smakar typ - dåligt.

Hur det kunde bli såhär? När och varför?


Någon mer som tänkt på detta?


Jag brukar inte märka ord, men det heter väl för fan onion?
Citera
2006-07-19, 20:17
  #4
Medlem
Jag tycker faktiskt att Estrellas sour cream & onion chips är godare än OLW:s.
Fast jag äter då inte chips allt för ofta, då de innehåller akrylamid och ger cancer. Smämt åsidå, jag tycker faktiskt att OLW:s inte är så goda.
Citera
2006-07-19, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Jag brukar inte märka ord, men det heter väl för fan onion?

Fan vilken miss av mig. Nu blir jag lite generad, brukar inte vara dålig med engelskan. Nåja tillbaks till topic...
Citera
2006-07-19, 21:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getskägg
Jag tycker faktiskt att Estrellas sour cream & onion chips är godare än OLW:s.
Fast jag äter då inte chips allt för ofta, då de innehåller akrylamid och ger cancer. Smämt åsidå, jag tycker faktiskt att OLW:s inte är så goda.

Det kan inte vara så att du smakade OLW:s för typ flera år sen och bestämde dig för att aldrig äta dem mer för att de var så äckliga?
Citera
2006-07-19, 21:49
  #7
Medlem
mjohanssons avatar
Det här måste undersökas!
Har inte ätit OLW's chips sen första gången jag provade deras S&O - groteska.. Eller, groteska är väl att ta i men jag betalar helt klart inte för att äta dessa knaperstekta potatisbitar utan smak. Det var väldigt längesedan jag förtärde OLW-chips (ostbågarna är däremot ljuvliga) och om dom nu har blivit bättre än Estrellas S&O, som förövrigt har blivit sämre precis som du säger, så är det helt klart värt ett skott!
Citera
2006-07-19, 22:16
  #8
Medlem
pockis avatar
Jag tyckte OLWs gamla kryddning var den bästa
Jag får väl ta och smaka Estrella nu då och se om jag gillar den bättre än OLWs nya.
Citera
2006-07-19, 22:21
  #9
Medlem
Jag åt ICAs sourcreamchips. Har för mig om att de inte var så goda.

Det ska vara naturchips sourcream
Citera
2006-07-19, 22:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Det här måste undersökas!
Har inte ätit OLW's chips sen första gången jag provade deras S&O - groteska.. Eller, groteska är väl att ta i men jag betalar helt klart inte för att äta dessa knaperstekta potatisbitar utan smak. Det var väldigt längesedan jag förtärde OLW-chips (ostbågarna är däremot ljuvliga) och om dom nu har blivit bättre än Estrellas S&O, som förövrigt har blivit sämre precis som du säger, så är det helt klart värt ett skott!

Ska vi ha en chipsratingkväll framför datorn?
Citera
2006-07-19, 22:32
  #11
Medlem
Badios avatar
Estrella smakar alltid bättre än OLW, ostbågarna undantaget.
Men just denna chipssort så kommer jag oxå ihåg att OLW smakade typ beskt när de började med S & O.
Har inte provar OLW:s nu på några år för det inte smakade bra, men om nu du säger att den ska vara bättre, ja då måste jag kolla om du har rätt vilket jag betvivlar
Citera
2006-07-19, 22:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Det kan inte vara så att du smakade OLW:s för typ flera år sen och bestämde dig för att aldrig äta dem mer för att de var så äckliga?

Jo, så kan det också ha vara...minns inte rikitigt
jag äter oftast grillchips f.ö
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback